AnonymBruker Skrevet 14. juni 2014 #1 Skrevet 14. juni 2014 Jeg skal på campingtur i USA til neste år og først nå slo det meg at i nasjonalparkene der er det jo bjørn! Jeg er vant til å ferdes i skoger med rovdyr, men det er jo litt forskjell på bamsene vi har i Norge og en grizzly... Noen som har litt erfaring som kan gi råd om hva jeg bør ha med? Skal være der ute en stund og gleder meg egentlig veldig til å komme ut i større villmark med større mangfold, men er samtidig litt engstelig. Når jeg søker på nettet står det mer om hva man IKKE bør gjøre i møte meg bjørn - stort sett alt - enn om hva man bør gjøre. Ser noen snakker om bjørnespray, men jeg ser for meg at det er litt puslete å dra opp en jævla spray dersom det kommer en aggressiv bjørn mot en. Og ja, jeg skal selvsagt snakke med skogvoktere og slikt når jeg er der borte, men litt råd på forhånd ville vært fint likevel! Anonymous poster hash: 9e837...cb2
Gjest Gjest_Lindiana Skrevet 14. juni 2014 #2 Skrevet 14. juni 2014 For ikke å glemme cougars, som forresten er mer kjent for å angripe mennesker enn bjørnen er. Les deg opp på hvordan du unngår å tiltrekke deg ville dyr på camping med tanke på oppbevaring av mat og lignende og kjøp en pepperspray eller pistol med skremselsskudd i USA før du begynner ferien. De har sikkert flere tips og råd enn det vi her i Norge har.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå