pluttipott Skrevet 14. juni 2014 #1 Skrevet 14. juni 2014 Jeg studerer til å bli barnehagelærer (førskolelærer), og planlegger å dra på utveksling ett semester (6 mnd. januar-juni) på ett bestemt sted utenfor Europa. Noen som har vært i Australia og/eller Sør-Afrika og kan anbefale meg noe? Evt. noe annet? Jeg er på jakt etter eksotiske strøk, sol og varme, og en kultur jeg kan lære noe av og kunne ta med meg som pedagog hjemme i Norge. Samt mye spennende å oppleve og som gir livserfaring, og en kultur hvor jeg kan trives i et halvt år som norsk kvinne. Andre alternativer jeg har tenkt på er Hawaii og stater i USA som California/Florida, men vet ikke hvor eksotisk dette er og hvor mye jeg kan lære av kulturen.
Ramona Skrevet 15. juni 2014 #2 Skrevet 15. juni 2014 Jeg har bodd 1 år i sydney, helt fantastisk bra studentmuljø, digg klima , og kul by. Men like dyrt som Oslo. ellers har jeg vært i SA, og i cape Town er det ca samme viben som i Sydney, men mye billigere. Kanskje ikke like trygt, men det er bare å ta noen forholdsregler. jeg hadde kanskje anbefalt SA.tror jeg
Silfen Skrevet 15. juni 2014 #3 Skrevet 15. juni 2014 Jeg har kun vært i Cape Town og jeg syns iallfall det er en flott by. Dog er det jo ikke det samme å være på ferie som å bo, men jeg likte folk og mat og alt.
pluttipott Skrevet 15. juni 2014 Forfatter #4 Skrevet 15. juni 2014 Jeg har bodd 1 år i sydney, helt fantastisk bra studentmuljø, digg klima , og kul by. Men like dyrt som Oslo. ellers har jeg vært i SA, og i cape Town er det ca samme viben som i Sydney, men mye billigere. Kanskje ikke like trygt, men det er bare å ta noen forholdsregler. jeg hadde kanskje anbefalt SA.tror jeg Jeg har kun vært i Cape Town og jeg syns iallfall det er en flott by. Dog er det jo ikke det samme å være på ferie som å bo, men jeg likte folk og mat og alt. Det jeg da er usikker på er hvor trygt det egenlig er å bo i Cape Town som kvinne. Også usikker på om de sender studenter dit i det hele tatt. :/
Silfen Skrevet 15. juni 2014 #5 Skrevet 15. juni 2014 Jeg hadde nå med ungene mine dit. Det er en stund siden, men lell. Opplevdes ikke som utrygt på noen måte.
Ramona Skrevet 15. juni 2014 #6 Skrevet 15. juni 2014 Det er som alle andre steder: du må holde deg unna visse områder, særlig på kvelden. Men det er en vanlig by med fancy bydeler, kule og kunstneriske,sentrum og townships utenfor byen. Ikke la deg skremme, tror du kan ha det fint der, så lenge du passer på deg selv. det finnes internasjonale studenter der,ja. Ikke uvanlig. Ganske multikulturell storby.
pluttipott Skrevet 15. juni 2014 Forfatter #7 Skrevet 15. juni 2014 Jeg hadde nå med ungene mine dit. Det er en stund siden, men lell. Opplevdes ikke som utrygt på noen måte. Det er som alle andre steder: du må holde deg unna visse områder, særlig på kvelden. Men det er en vanlig by med fancy bydeler, kule og kunstneriske,sentrum og townships utenfor byen. Ikke la deg skremme, tror du kan ha det fint der, så lenge du passer på deg selv. det finnes internasjonale studenter der,ja. Ikke uvanlig. Ganske multikulturell storby. Aight
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå