Gå til innhold

Foreldrepenger og ferie


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er nå i foreldrepermisjon, og er uenig med arb.giver ang utbetaling av feriepenger.

Jeg skal være i permisjon ut året, har ikke brukt noe ferie til nå.

Jeg tolker det slik at jeg kan få utbetalt både feriepenger og permisjonspenger samme måned (juni i mitt tilfelle), og få permisjonspenger i juli, august, september, oktober, november og desember. Ikke noe ferie overføres til 2015.

Arb.giver mener dette ikke er riktig.

Hvordan tolker dere dette?

Anonymous poster hash: c13cf...18e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva mener arbeidsgiver da? Og får du full lønn og feriepenger i permisjonen utbetalt fra arbeidsgiver?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener arbeidsgiver da? Og får du full lønn og feriepenger i permisjonen utbetalt fra arbeidsgiver?

Arbeidsgiver mener jeg enten må ta ut ferie i år og at foreldrepengene da stoppes i perioden jeg har ferie, eller så må jeg overføre ferien til neste år. Men at det ikke er mulig å få feriepenger og permisjonspenger samme mnd, slik at ferien da på en måte faller bort.

Anonymous poster hash: c13cf...18e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arbeidsgiveren din har nok rett. Man får jo ikke begge deler.



Anonymous poster hash: 088f9...6be
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arbeidsgiveren din har nok rett. Man får jo ikke begge deler.

Anonymous poster hash: 088f9...6be

Trodde også det i utgangspunktet. Men så kom jeg over denne her, og fårstår det slik at jeg kan få begge delene.

https://m.facebook.com/navforeldrepenger/posts/260955960670500

Anonymous poster hash: c13cf...18e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mange forlenger permisjonen sin ved å bruke feriene sine inni permisjonen..er nok riktig at permisjonspengene blir stoppet, når du tar ut ferie..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der jeg jobber presiser man i søknaden om permisjon om man vil ta ut feriepengene ved siden av foreldrepenger eller utsette foreldrepenger og få kun feriepenger. Begge er gyldige og jeg får foreldrepenger utbetalt fra jobben. Så det er mulig å få begge deler.

Anonymous poster hash: 22ffd...84b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der jeg jobber presiser man i søknaden om permisjon om man vil ta ut feriepengene ved siden av foreldrepenger eller utsette foreldrepenger og få kun feriepenger. Begge er gyldige og jeg får foreldrepenger utbetalt fra jobben. Så det er mulig å få begge deler.

Anonymous poster hash: 22ffd...84b

Takk. Det var det jeg mente at det var mulig. Altså får man økonomisk kompensasjon (ubrukt ferie betalt i kroner/feriepengene).

Anonymous poster hash: c13cf...18e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. Det var det jeg mente at det var mulig. Altså får man økonomisk kompensasjon (ubrukt ferie betalt i kroner/feriepengene).

Anonymous poster hash: c13cf...18e

Det er ikke lov lenger. Ferie skal tas ut som feriedager. Ubrukt ferie skal overføres til neste år, eller man mister dagene. Utbetaling av ubrukte feriedager er ikke lenger lov.

Anonymous poster hash: 35065...eec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke lov lenger. Ferie skal tas ut som feriedager. Ubrukt ferie skal overføres til neste år, eller man mister dagene. Utbetaling av ubrukte feriedager er ikke lenger lov.

Anonymous poster hash: 35065...eec

Ferieloven er noe uklart formulert på dette punktet, og det kan tolkes til at det er lov ved foreldrepermisjon. Men feriepengene skal utbetales ved første dag i det påfølgende år dersom ferie ikke benyttes pga foreldrepermisjon. Fra 1.juli endres ferieloven, slik at det ikke lengre er mulig å få utbetalt feriedagene. Jeg har allerede gått ut i permisjon, og krysset av for at jeg ikke skal ha ferie på permisjonssøknaden. Vil jeg komme på de nye eller de gamle reglene da utbetalingstidspunketet vil være etter lovendringen?

Anonymous poster hash: c13cf...18e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferieloven er noe uklart formulert på dette punktet, og det kan tolkes til at det er lov ved foreldrepermisjon. Men feriepengene skal utbetales ved første dag i det påfølgende år dersom ferie ikke benyttes pga foreldrepermisjon. Fra 1.juli endres ferieloven, slik at det ikke lengre er mulig å få utbetalt feriedagene. Jeg har allerede gått ut i permisjon, og krysset av for at jeg ikke skal ha ferie på permisjonssøknaden. Vil jeg komme på de nye eller de gamle reglene da utbetalingstidspunketet vil være etter lovendringen?

Anonymous poster hash: c13cf...18e

Nye reglene, så klart.

Anonymous poster hash: 35065...eec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...