Gå til innhold

Hvordan skylle skjeden?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har smurt skjeden med canesten krem og vil gjerne ha alt ut igjen. Hvordan vasker man seg selv inni skjeden? Har aldri gjort det før.



Anonymous poster hash: 870f0...d58
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjeden er selvrensende og skal ikke skylles.

Anonymous poster hash: af42c...862

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer ut av seg selv. Du kan skylle skjeden med en eddikblanding for å bli kvitt sopp, men siden du først har Canesten oppi der er det like greit å bare vente til det har gjort jobben sin.



Anonymous poster hash: f1c7a...a40
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høytrykksspyler eller støvsuger?



Anonymous poster hash: 2e6ac...924
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La kroppen ordne opp selv. Skyller du det ut er hele poenget bortkastet



Anonymous poster hash: 8bc42...70e
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

en skal ikke skylle sjeden sin. da blir den tørr og veldig irritert. og sjansen for sopp er stor. regner med at det er en grunn for at du bruker canesten. nemlig at du har sopp? og canesten er ikke noe farlig. og skal ikke vaskes ut. kroppen ordner med dette selv. om du synes det er klissete, så bruk et truseinnlegg.



Anonymous poster hash: 51869...c1b
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høytrykksspyler eller støvsuger? Anonymous poster hash: 2e6ac...924

haha :P

Du kan kjøpe skyllesprøyter på apoteket hvis du absolutt må skylle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal ikke skylle skjeden.



Anonymous poster hash: 9b048...a52
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mange som må poengtere at man ikke skal skylle skjeden her :P

grunnen til at man skal la canesten være der er for at den skal få tid til å rydde opp :) bruk truseinlegg da det kommer ut igjen :)



Anonymous poster hash: 96f23...a8d
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at mange sier man ikke skal skylle, har aldri gjort det selv, men leste dette?

Jeg har lært at vagina er et selvrensende organ. Hvorfor skal jeg så skylle vagina?

I prinsippet er det korrekt, og det er derfor det altid er noe utflod. Det kommer imidlertid an på den enkelte kvinnes anatomi, hvor dyp folderne (fornices) er ved sammenheftingen af livmoren til skjeden. I disse foldene opphopes døde celler fra vagina, slim/sekret og rester af sæd, og danner grobunn for uønskete mikro-organismer. Siden kvinnens anatomi er slik, er det lurt å skylle disse foldene. (Sammenlign med mellomrommet mellom tennene. Noen personer bruker tanntråd hele tiden, andre kan nøye seg med å pusse tennene.)

http://www.pharmex.no/multigyn/sporsmal.htm

Så for noen kan det tydeligvis være bra å skylle. Fra samme link kan man også lese at man etter skylling bør bruke noe som optimaliserer pH-verdien i skjeden.

I dette tilfellet er det vel uansett ikke noe poeng å skylle, canesten skal jo få virke. Men hvorfor krem i skjeden? Man får jo slike vaginaltabletter fra canesten som er beregnet på å bruke inni skjeden, mens kremen skal brukes på slimhinnene utfor.



Anonymous poster hash: 43ac9...dfc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dette tilfellet er det vel uansett ikke noe poeng å skylle, canesten skal jo få virke. Men hvorfor krem i skjeden? Man får jo slike vaginaltabletter fra canesten som er beregnet på å bruke inni skjeden, mens kremen skal brukes på slimhinnene utfor.

Anonymous poster hash: 43ac9...dfc

stemmer at tablettene skal brukes i skjeden og kremen utenpå :P men er vel ikke krise om hun har brukt kremen invendig heller :P

Anonymous poster hash: 96f23...a8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stemmer at tablettene skal brukes i skjeden og kremen utenpå :P men er vel ikke krise om hun har brukt kremen invendig heller :P

Anonymous poster hash: 96f23...a8d

Nei, det er jo forsåvidt sant. Bruker selv å ta litt på innsiden av skjedeinngangen, men har aldri sprøytet det oppi der.

Anonymous poster hash: 43ac9...dfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er jo forsåvidt sant. Bruker selv å ta litt på innsiden av skjedeinngangen, men har aldri sprøytet det oppi der.

Anonymous poster hash: 43ac9...dfc

står vel på pakningsvedlegget også?

Anonymous poster hash: 96f23...a8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ts her.

jeg vil skylle det ut fordi det har vært oppi der i tre dager allerede. Og.. jeg vil ha sex :P

Anonymous poster hash: 870f0...d58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her.

jeg vil skylle det ut fordi det har vært oppi der i tre dager allerede. Og.. jeg vil ha sex :P

Anonymous poster hash: 870f0...d58

hva er det du hadde oppi kjeden da? krem eller tablett? rester etter tablett kan være der noen dager, å du må la skjeden få tid til å rense seg selv :)

Anonymous poster hash: 96f23...a8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde først en vaginaltablett 500 g. Igår stappet jeg oppi en ob med krem på :P siden det har gått tre dager allerede med tabletten og ikke noe særlig har kommet ut

Anonymous poster hash: 870f0...d58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg hadde først en vaginaltablett 500 g. Igår stappet jeg oppi en ob med krem på :P siden det har gått tre dager allerede med tabletten og ikke noe særlig har kommet ut

Anonymous poster hash: 870f0...d58

altså... hvorfor i alle dager gjorde du det?

Anonymous poster hash: 96f23...a8d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det klødde veldig

Anonymous poster hash: 870f0...d58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det klødde veldigAnonymous poster hash: 870f0...d58

Om det klør, kan du fremdeles ha sopp. Da må du få resept på Diflucan.

Anonymous poster hash: 94575...553

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det klør, kan du fremdeles ha sopp. Da må du få resept på Diflucan.

Anonymous poster hash: 94575...553

Hvor lenge varer denne Diflucan-kuren?

Anonymous poster hash: 870f0...d58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...