Guybrush Skrevet 13. juni 2014 #21 Skrevet 13. juni 2014 Si Da er det mer enn gyldig grunn til å reforhandle avtalen. Hva med å ha annenhver uke og bytte på søndag kveld ? Da får begge foreldre uke og helg sammen med barnet. Min mening er at 50 % avtaler er mer for foreldrenes beste enn barnets beste. Har ennå til gode å oppleve at dette er en positiv ordning. Men det var et sidespor..... Subjektiv empiri er svært tynt grunnlag å uttale seg på. Du må se på tilfeller hvor begge foreldre er oppegående og gode omsorgspersoner, ikke situasjoner hvor foreldrene hater hverandre som pesten, hvor begge eller en er en dårlig omsorgsperson og hvor barnets liv er fullt av konflikter, sjalusi og krangling. Har du egentlig noe erfaring juridisk med omsorgsavtaler, familievernkontor og omsorg for barn? Jeg har ikke inntrykk av det - derfor lurer jeg på hvorfor du er den mest bastante i din uttalelse her i tråden? Dårlige råd som er basert på upresise oppfatninger er så i måte svært negativt for den det gjelder - TS bør som flere har poengtert glemme hva som er best for henne, hva hun tror og heller basere seg 100 % på hva som er reelt og bevisbart. Kun på den måten kan man få en vurdering og evt endring som da baserer seg på barnets behov og ikke foreldrenes med tanke på endring.
Lennhy Skrevet 13. juni 2014 Forfatter #22 Skrevet 13. juni 2014 Har sagt mangen ganger at jeg ser på det for barnets BESTE. Sønnen min er super stresset av å komme på ein slik travel dag. Derfor eg jeg lei for sønnen min sin del!! Tydeligvis så har faren rett til å si nei uten å drøfte det for barnets beste ifølge dere.
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2014 #23 Skrevet 13. juni 2014 Grunnen han er sikkert at han da aldri kan får langhelger alene. Det får jo heller ikke du. Ei venninne var ikke enig med eksen sin og det endte opp med at de måtte ta annenhvert år som den andre ville. Dette etter mekling. Anonymous poster hash: 6be10...e20
Lennhy Skrevet 13. juni 2014 Forfatter #24 Skrevet 13. juni 2014 Grunnen han er sikkert at han da aldri kan får langhelger alene. Det får jo heller ikke du. Ei venninne var ikke enig med eksen sin og det endte opp med at de måtte ta annenhvert år som den andre ville. Dette etter mekling. Anonymous poster hash: 6be10...e20 Får jo lang helg ved fredag til fredag, jeg har gitt tilbudet om alle dager utenom onsdager. Vi har aldri hatt problemer når det kommer til å hjelpe hverandre med å gi og ta på dager med sønnen vår men i det siste så har det heilt stoppet opp. Samme med ferien som vi har hatt lik i alle år nektet han plutselig å forholde seg til for han og samboeren skulle på ferie. Dette ble heldigvis ordnet med at min mor har han den uken. Dette kom også fram på den måten at han sa sånn var det bare. Dette er også en årsak til jeg ønsker ny mekling for å få ting på plass igjen å ikke bare komme å endre ting etter som det passer han. I går spurte jeg også om han kunne ta ein ekstra dag for meg men fikk nei, så da kan isje jeg ta ein london tur i sommer, heilt greit det sønnen min er det viktigste men som nå i sommer skal han ha han 3 uker og jeg 5 uker å det hadde vert luksus å fått ein weekend tur med venninner uten barn.
Nordvesta Skrevet 13. juni 2014 #25 Skrevet 13. juni 2014 Har sagt mangen ganger at jeg ser på det for barnets BESTE. Sønnen min er super stresset av å komme på ein slik travel dag. Derfor eg jeg lei for sønnen min sin del!!Tydeligvis så har faren rett til å si nei uten å drøfte det for barnets beste ifølge dere. Dessverre så har han det. Det er ingen som påstår at det er rett at det skal være slik, men det er nå engang det som er realiteten. Ønsker ikke far å drøfte samværsavtalen og ønsker han ikke endring så blir det ingen endring. Da må du ta det til retten og la en dommer bestemme utfallet.
Biloba Skrevet 14. juni 2014 #26 Skrevet 14. juni 2014 Jeg synes det virker ideelt å bytte fredager, da har en helgen i starten av samværet il å kose seg med barnet helt uten oppbruddsstemning. Tror du far kunne gått med på å bytte dag som en prøveordning i noen måneder?
Gjest chisandra Skrevet 14. juni 2014 #27 Skrevet 14. juni 2014 Du kan vel ikke tvinge han mer eller mindre enn han kan tvinge deg. Håper det ordner seg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå