Gå til innhold

Er jeg dum?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat begynt i en ny butikk i den kjeden jeg jobber i. Og jeg har blitt forfremmet til assisterende. Men, det er så mye rot der, og de som jobber der gidder ikke anstrenge seg for å rydde opp og få mer flyt. Det er en arbeidsplass som er gjennomsyret av at folk har grodd fast i gamle vaner, og fått lov til å holde på akkurat som de vil i maaaange år.

Jeg kjenner at denne jobben krever så enormt mye av meg, at jeg vurderer å bare gå. Når jeg er ferdig på jobb så er jeg så sliten i kropp og sinn at jeg ikke orker gjøre noe. Det verste er det at de ikke bryr seg, har det blitt gjort noe feil så gidder de nesten ikke anstrenge seg for å fikse det opp. Jeg har nå de siste ukene bare gått rundt og rydda etter de andre og jeg begynner å bli så sykt irritert. Hadde de i det minste prøvd å ordne opp så hadde jeg hatt en annen innstilling.

Jeg vet at det forhåpentligvis blir noen endringer i fremtiden, men skal man orke å gå rundt og være i dårlig humør konstant fordi andre ikke tar jobben sin seriøst?

Jeg skjønner at jeg har fått en fin mulighet karrieremessig, men er det verdt det?

Jeg har tidligere jobbet på ett sted hvor det var dårlig arbeidsmiljø, så jeg vet ikke om jeg orker å gå gjennom det en gang til. Livet er jo så mye mer enn jobb, men når jobben begynner å gå utover humøret på privaten synes jeg kanskje det blir litt for mye.

Så det store spørsmålet- er jeg dum hvis jeg går fra en sånn her mulighet karrieremessig?

Jeg vurderer om jeg aldri skal ta en jobb med ansvar for noen andre enn meg selv igjen, såå har jeg bare meg selv å rydde opp etter.

Anonymous poster hash: 61a56...d23

Anonymous poster hash: 61a56...d23

Anonymous poster hash: 61a56...d23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du tatt det opp med sjefen? Om du er ny tar det kanskje litt tid før du får inn ordet hos de som har jobbet der sammen lenge. Tror jeg ville stått på en stund før jeg hadde vurdert å bytte jobb. Samle de i et møte og få sjefen med på laget kanskje?



Anonymous poster hash: 9e2e4...6ba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har god kommunikasjon med sjefen da vi jobber tett sammen. Hun er forholdsvis ny hun og, og hun gjør virkelig sitt beste for å få flyt, men det er så vanskelig, om ikke umulig å endre (u)vanene til de gamle traverne.

Anonymous poster hash: 61a56...d23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...