Gå til innhold

Hvordan bli kvitt mensenhelvete?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

jeg er 23 og skal ikke ha barn før jeg 30. Hva er vits med mens da? Jeg har smerter fra helvete hver måned og orker ikke mer!! :grine: Har prøvd alt og ingen ting hjelper noe særlig. Fikk mens i går og da lå jeg i sengen med smerter, kramper i kropp og kvalm. Helt grusomt.

En jeg jobbet sammen med før gikk på P sprøyta og hadde ikke hatt mens på 4 år. Vurderer å begynne på sprøyten. Flere som har mistet mens med P sprøyte eller andre ting? Begynner å bli desperat nå.

Anonymous poster hash: 45fd7...cee
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

du kan prøve minipillen Cerazette - mange som ikke har mensen når de går på den

Anonymous poster hash: 44ac3...847
AnonymBruker
Skrevet

Bruk P-piller og hopp over mensen. Har samme problem som deg. Gynekologen har anbefalt meg å ha mensen maks 4 ganger i året, helst 2 eller 3 for å unngå de store smertene. Det er ikke farlig, selv om maaaange påstår det. Selv har jeg cyster på eggstokkene som også medvirker til store smerter når de sprekker under menstruasjon.

Anbefaler deg bla Microgynon, suverene piller :D

Har du vært i utredning hos gynekolog for å utelukke endometriose og cyster? Hvis ikke, ta deg en tur til legen og få henvisning :) Lykke til, og stå på

Anonymous poster hash: c26c4...fcd
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tåler ikke p piller, så kan ikke gå på de :( Derfor så vil jeg prøve p sprøyten.

Anonymous poster hash: 45fd7...cee
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet om og har lest om folk som har gått på p-sprøyte, mange opplever å ha konstant mensen etterpå. Correct me if I'm wrong.

Hvordan arter smertene dine seg? Har selv ganske kraftige smerter, men bare i 2-3 dager heldigvis. Kjipt uansett, for må som regel holde sengen et par dager. Smertene lindres noe med paracetamol (500mg) og ibumetin (400mg). Tar hver fjerde time ca rett etter jeg får mensen. Viktig å være i forkant, å ta pillene før du merker krampene. Har du prøvd paralgin forte?

Anonymous poster hash: 13c70...13a
AnonymBruker
Skrevet

jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg hadde mensen konstant fra jeg begynte på p-sprøyten å til den gikk ut. tok sprøyten i starten av januar og skulle tatt ny i mars, men det orket jeg ikke. er ikke før nå jeg er helt grei igjen. skikkelig hormonforstyrrelse med andre ord.

Anonymous poster hash: e7e22...e1f
Skrevet

Jeg går på p-sprøyten og har mistet mensen helt. Men jeg vet ikke om jeg vil anbefale det hvis du ikke tåler p-piller. Det er jo tilnærmet samme virkestoffer og hvis du reagerer på p-sprøyten så er du stuck i tre måneder med bivirkningene til den går ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...