Gå til innhold

Roaccutane - 80mg om dagen?

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Er 16 år og veier 61kg. Har gått 5 måneder på roaccutane ca. Tok 3 tabletter daglig og har tilsammens nå tatt 420 tabletter. Jeg har vært så og si bra et par måneder nå, før jeg plutselig begynte å få litt småkviser. Noen få i ansiktet og noen på ryggen og brystet. Hudlegen skrev derfor ut en ny resept til meg som jeg har fått hentet i dag. I dag er det 8 dager siden jeg sluttet på medisinen. Jeg har en resept med 100 tabletter, og reiser til syden om 20 dager. Skal være en uke, og så er jeg hjemme en uke før jeg reiser bort i tre uker til.

Er det farlig å ta 4 tabletter daglig? Kunne jeg evt prøvd 3/4 annenhver dag, også stoppe dagen før jeg reiser bort? Eller vil dere heller anbefale meg å fortsette å ta 3 daglig, og enten stoppe før jeg drar eller fortsette gjennom sydenturer? Foreløpig i kuren har jeg ikke hatt så veldig store problemer med solen, har tatt en del og solet meg ute - blir bare litt lettere brent i ansiktet.

Endret av Meg12345
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tråden stenges da Kvinneguiden har ikke nødvendig kompetanse til å luke ut potensielt farlige råd og tips, og vi vil derfor ha en nulltoleranse på dette. Erfaringer knyttet til medisinbruk, som ikke går på diskusjon av dosering og "tipsing" kan ved noen tilfeller bli stående, dette blir vurdert av moderatorene fra gang til gang. Er man usikker på noe i forhold til medikamenter/dosering kan man konferere med felleskatalogen, eller aller best; ta kontakt med apotek eller lege.

- Avalon, mod.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...