Brunhilde Skrevet 13. juni 2014 #21 Skrevet 13. juni 2014 Uff ja. Dropp det vaniljesukker-styret. Det er jo bare kjemisk fremstilt smakstilsetning. Anonymous poster hash: e61a5...5da Er det? Jeg lager eget vaniljesukker, er ikke mye kjemisk der. Resultatet ble helt greit. Jeg greide å steke dem for mye, ca 1 eller 2 minutt for mye. Ble myk på innsiden men ikke bløt. Litt kjedelig smak men helt greit å spise hvis man er litt sukker-sugen. Er sikkert bedre med mørkere sjokolade. Fondant er kjedelig å spise uten is eller bringebærcoulis - helst begge deler - ved siden av.
Rixer Skrevet 13. juni 2014 Forfatter #22 Skrevet 13. juni 2014 Jeg spiste ett par sjokoladefondanter i morges. De er tydeligvis MYE bedre avkjølt. Smaken kommer bedre fram når de er avkjølt. Minnet meg om sjokolademuffins!
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2014 #23 Skrevet 13. juni 2014 Er det? Jeg lager eget vaniljesukker, er ikke mye kjemisk der. Fondant er kjedelig å spise uten is eller bringebærcoulis - helst begge deler - ved siden av. Nå antar jeg at de fleste ikke putter en vaniljebønne på glass med melis rundt, men kjøper den runde pappboksen fra Freia er det vel. Den inneholder melis og vaniljearoma som er kunstig fremstilt, også kalt vanilin. Vaniljesukker er derfor misvisende, for det har aldri vært vanilje innvolvert i prosessen. Faktisk har vi i Norge blitt så vant til det der vanilinskvipet (fra iskrem, kjekser, butikk-kaker og bakeskapet hjemme) at mange foretrekker den kjemiske smaken fremfor helt ekte naturlig vaniljesmak. Anonymous poster hash: e61a5...5da
venus_ Skrevet 14. juni 2014 #24 Skrevet 14. juni 2014 Fondant! Det er noe av det beste jeg vet - og så så enkelt da! Lager alltid fondant om jeg må slenge sammen noe. Var ikke fondanten på den linken litt vel flytende? Har aldri fått servert en så lite stekt fondant, jeg. Den var helt perfekt synes jeg. Tok i for mye, har jeg funnet ut. Så nå har jeg 10 fondanter i kjøleskapet jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av, tror ikke jeg orker å spise de. hehe Sjokoladefondant er veldig fine å fryse ned. Og du kan bare ta de rett fra fryseren og inn i stekeovnen
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå