Gå til innhold

Cd brenner!


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest observatøren

Jeg har kjøpt meg dvd brenner for første gang i mitt liv. Jeg skjønner ikke mye av dette. Jeg trodde det skulle være mulig å brenne musikk cder med dette jeg. Når jeg går inn på hjelp filen står det ingenting om innspilling, bare avspilling. Men jeg har ikke tenkt å spille av men inn! Jeg setter en musikk cd i cdspilleren på pcen, så setter jeg en tom cd i cd brenneren, men ingenting skjer. Hva er det man gjør skal tro, er det noen som kan en del om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fulgte det ikke med et brenneprogram da?

Det går ikke av seg selv bare du putter dc'ne i pc'n. Du må legge inn brenneprogrammet og gjøe det derfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Starya
Jeg har kjøpt meg dvd brenner for første gang i mitt liv.
DVD? Eller CD? Senere i innlegget skriver du CD-brenner, så da antar jeg at det er det korrekte?

Jeg skjønner ikke mye av dette. Jeg trodde det skulle være mulig å brenne musikk cder med dette jeg. Når jeg går inn på hjelp filen står det ingenting om innspilling, bare avspilling. Men jeg har ikke tenkt å spille av men inn! Jeg setter en musikk cd i cdspilleren på pcen, så setter jeg en tom cd i cd brenneren, men ingenting skjer. Hva er det man gjør skal tro, er det noen som kan en del om dette?

Som sikka sier, så må du ha et brenneprogram. Dette følger ofte med brenneren. Når dette er installert åpner du programmet og ordner alt derfra.

For å kopiere CD-er trenger du ikke bruke den gamle CD-spilleren i det hele tatt. Jeg har brenneprogrammet Nero. Når jeg starter oppgaven "kopier CD" setter jeg først den ordinære plata i brenneren, så tar den en "kopi". Deretter setter jeg inn plata det skal brennes til, og den begynner å brenne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest observatøren

Er det slik det funker! Så du bruker den samme brenneren til både cden og den tomme plata! jeg trodde du overførte fra cdspilleren til brenneren eller noe sånt, får prøve det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg trodde du overførte fra cdspilleren til brenneren eller noe sånt' date=' får prøve det![/quote']

Du kan det og..

Sette cden du vil ha kopiert i den gamle, og tom-cden i brenneren. Da kan du kopiere rett over.

Få tak i Nero du, så er jeg sikker på at det går som en lek. Nero er lett å bruke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest observatøren

Det er altå et bra program men hvor i all verden finner jeg det henne da? Må jeg kjøpe det i butikken, nå som jeg nettopp har lagt ut 1500 spenn for en ny cd brenner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest observatøren

Det fulgte med noe som heter sonic mydvd. jeg antar det er et brenneprogram. Først innstallerte jeg noe som heter power dvd. Det tror jeg bare var et avspillingsprogram. Jeg fant ikke noe mulighet for å brenne. Men altså det er mange ting jeg lurer på. Det brenneprogrammet virker som det bare tar dvd og ikke musikk cder. Da jeg koblet til brenneren min, skjedde det noe rart. Jeg fikk beskjed om at en høyhastighets usb var koblet inn i en ikke høyhastighets usb. Hva betyr dette, er det trøbbel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest observatøren

Nå har jeg fått det til med nero! Det gikk veldig greit, MEN jeg har et spørsmål! Jeg har en cd som heter dvd+r Jeg prøvde å lagre musikk på den, men det gikk ikke! Er dette bare for å kopiere dvd på? (film)

Så er det mange spørsmål som knytter seg til det med dvd. Det er kanskje ikke lov å kopiere dvd filmer, men det blir gjort allikevel (?) Hvordan gjør man dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Nå har jeg fått det til med nero! Det gikk veldig greit' date=' MEN jeg har et spørsmål! Jeg har en cd som heter dvd+r Jeg prøvde å lagre musikk på den, men det gikk ikke! Er dette bare for å kopiere dvd på? (film)[/quote']

DVD-plater kan ikke leses av CD-spillere, så ja, de er i utgangspunktet bare til video eller data. Du kan selvsagt lagre en bråte MP3-filer på en DVD-plate og spille dem på PCen, men ikke i vanlige CD-spillere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...