AnonymBruker Skrevet 12. juni 2014 #1 Skrevet 12. juni 2014 Hei. Søker råd og tips her, da jeg etter å ha gjennomsøkt nettet ikke føler jeg finner tilfredstillende svar og håper der kanskje er noen i samme situasjon som meg som kan gi meg råd. Var på ferie i vår. Under ferien fikk jeg kløe og svie nedentil, fant et lokalt apotek hvor jeg fikk soppkrem for å behandle med. Smertene og ubehaget forverret seg og når jeg kom hjem var det blitt mange små blemmer mellom vagina og anus. Dro på legevakten, der var de usikre på om det kunne være et herpes utbrudd så jeg fikk ikke behandling. Ble rådet til å benytte soppkremen inntil videre for så å komme tilbake dagen etter å ta prøver. Tok dyrkningsprøver av blemmene og sendte inn. Tilstanden min forverret seg og jeg hadde nå gått en uke med ubehag. Klarte ikke tisse mer enn to ganger om dagen og hadde sterke smerter. Blemmene gikk over til sår og gjorde svært vondt. Fikk til slutt tramadol mot smertene. En uke etter dette igjen kom prøvesvarene og den var positiv for herpes genitalis. Sårene var nå grodd og behandling var ikke nødvendig, legen skrev ikke ut medisin jeg kunne ha liggende. Jeg fikk også et sår på ene leggen og fingeren, kan jeg forvente utbrudd her også ved andre tilbakefall? Nå, en og en halv uke etter forrige sår grodde har jeg igjen fått tilbakefall. Denne gangen kom blemmene med en gang og jeg har ikke før i dag hatt ubehag. Siden problemene oppsto i pinsen fikk jeg ikke begynt behandling så jeg må nå gå uten behandling denne gangen også. Hvor ofte kan man egentlig forvente å få herpes utbrudd? Førstegangsutbruddet mitt var veldig stort og smertefullt. Jeg har utsatt mensen allerede en gang og ser ut til å må gjøre det nå igjen også. Har noen av dere erfaring ved å bruke valtrex forebyggende? Kan jeg starte opp med behandling av valtrex neste gang jeg forventer menstruasjon for å unngå utbrudd da? Bør jo ikke gå for lenge uten mensen tenker jeg. Hvordan oppfølging kan man forvente av lege? Synes jo jeg bør få ha medisin liggende til en hver tid når jeg ser ut til å få hyppige utbrudd. Da jeg etter en og en halv uke fikk nytt utbrudd. Er helt nytt for meg dette og jeg fikk lite informasjon hos legen om herpes og veien videre med denne diagnosen. Og et lite ekstra spørsmål. Mannen jeg fikk dette hos er informert av meg om sykdommen, men han sier selv han ikke har hatt noe symptomer og at han har følt seg helt frisk. Jeg har aldri før hatt lignende utbrudd. Symptomene startet allerede 3-4 dager etter vi hadde samleie, er ikke sannsynligheten for at det er han jeg har fått det hos da ganske stor? Kan han ha gått lenge med herpes uten å vite det? Syntes det er rart å skal få et så stort utbrudd hvis jeg har hatt viruset i kroppen i mange år. Håper på svar og tilbakemeldinger, er ung og har hele livet fremfor meg og dessverre få venner jeg kan søke råd og snakke om dette med. Anonymous poster hash: 67e0c...325
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2014 #2 Skrevet 12. juni 2014 Om det hadde vært meg, så hadde jeg bestillt time hos fastlegen, både for å få resept på Valtrex til å ha liggende, og for å få informasjon om tiostanden. Det kan også være nyttig for deg å vite om du har fått type 1 eller type 2, dette står nok prøvesvarene. Type 2 er mer hissig, slik det kan se ut at det er hos deg. Eventuelt kan du gå til helsestasjon for ungdom eller OIlafiaklinikken og få mer info. Om du fikk det etter å ha vært sammen med denne mannen, så fikk du det etter all sannsylighet av han. Enten visste han at han hadde det, men unnlot å informere deg, eller så kan han ha vært smittebærer uten å vite det (at han trodde symptomene var noe annet, eller vituset var i slimhinnene uten å gi særlig symptomer). Det er lite sannsynlig at du plutselig skal få et stort (førstegangs)utbrudd etter flere år. Da hadde kroppen rukket å lage antistoffer mot viruset, så utbruddet ikke ble så stort. 70-80 prosent av befolkningen er smittet av type 1 enten på leppene eller nedentil, mens 30-40 prosent av befolkningen er smittet av type 2 (enten nedentil eller litt mer sjeldent på leppene). De fleste vet ikke at de er smittet. Anonymous poster hash: 38aaf...ba5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå