Gå til innhold

ADHD- kvinner.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tror jeg kan ha ADHD. Kan noen her inne som har det fortelle hvordan de har det og hvordan de ble utredet? Ønsker også å høre hvordan medisinen virket osv.

Anonymous poster hash: 953f5...81e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Huet er totalt kaos, konsentrasjonen lik null. Medisinene demper den indre uroen slik ar du har lettere for å harmonisere.

Anonymous poster hash: 755cf...102

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva er forskjellen på ADHD og ADD?

Anonymous poster hash: 4bde8...924

AnonymBruker
Skrevet

forskjellen ligger stort sett i begrepet, ellers er det samme greia.

Anonymous poster hash: 755cf...102
AnonymBruker
Skrevet

Hva er forskjellen på ADHD og ADD?

de med ADD har ikke den hyperaktiviteten som de med ADHD har

Anonymous poster hash: c93da...080

AnonymBruker
Skrevet

de med ADD har ikke den hyperaktiviteten som de med ADHD har Anonymous poster hash: c93da...080

hvilke problemer har de med ADD da, sånn helt konkret?

AnonymBruker
Skrevet

hvilke problemer har de med ADD da, sånn helt konkret?

Oppmerksomhetsvansker. Konsentrasjonen. ADD og "vanlig" ADHD er nå slått sammen til en og samme diagnose, men man skiller fortsatt mellom de som hovedsakelig sliter med hyperaktivitet og de som sliter med oppmerksomhetsvansker.

De med det som før het ADD er sjelden aggressive eller voldsomt impulsive, men sliter med å holde fokus. Ikke slik folk flest føler at de ikke er så gode til å konsentrere seg, men på et helt annet nivå.

Anonymous poster hash: 20a30...849

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir ofte oppfattet som veldig "på". Klarer ikke slappe av. Anspent i skuldrene og kroppen. Sover urolig. Sliter med å motivere meg. Dagdrømmer og ukonsentrert.

T.s.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for alle svar! Post gjerne mer.

Ts :)

Skrevet (endret)

Hmm.. Hvordan forklare..

Hodet er kaos, det går i perioder hos meg, dårlige perioder er det ille, konsentrasjonen er helt borte og jeg er fjern og likegyldig, i bedre perioder er konsentrasjonen litt bedre, men tankene svever da!

Jeg kommer alltid for sent til jobb, våkner ikke før langt utpå dagen selv om jeg har sovet godt og lenge, må ha noe i hendene å fikle med hele tiden ellers blir jeg gal.

Prøvde medisiner for noen år siden, men jeg ble en helt annen person på de, så Ga opp.. :)

Edit; jeg har adhd da. Bare så det er sagt.

Endret av Sillicious
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir ofte oppfattet som veldig "på". Klarer ikke slappe av. Anspent i skuldrene og kroppen. Sover urolig. Sliter med å motivere meg. Dagdrømmer og ukonsentrert.

T.s.

Hvor lenge har du følt det sånn?

Anonymous poster hash: 893ca...0bf

AnonymBruker
Skrevet

Takk for alle svar! Post gjerne mer.

Ts :)

Jeg har ADHD (ADHD-I, det som tidligere har ADD), og jeg svarte over her. Skrev ikke noe om egen situasjon siden jeg ikke er kvinne, men kan alltids fortelle om det skulle være interessant.

For min del er det i hvert fall bare en total svikt i evnen til å fokusere. Jeg kan bestemme meg for at jeg bare skal lese fire linjer tekst til, så kan jeg gå og gjøre noe annet. Så prøver jeg å lese denne lille teksten en gang, to ganger, tre ganger, ti ganger uten å få den med meg. Det er helt sprøtt, og det er der jeg synes det skiller seg fra vanlig uoppmerksomhet og latskap. Jeg føler meg også til tider helt fjern. Jeg er alltid helt presis til avtaler, fordi jeg tar det veldig alvorlig og setter på alarmer jeg må ut av soverommet for å slå av, men jeg glemmer alskens småting jeg skal gjøre. Mer enn de fleste, tror jeg.

Jeg er også fullstendig blind for rot, men det er mulig det er mer mannen i meg enn ADHD-en :)

Anonymous poster hash: 20a30...849

• Liker 1
Skrevet

Jeg har blitt utredet selv for litt siden fordi jeg har kanskje trodd jeg har ADHD/ADD. Har ikke fått noe svar enda da, men er jo haugevis med skjemaer og papirer som de må igjennom. Så skjønner at det kan ta litt tid.

Det jeg sliter med er konsentrasjonen, fokus, og jeg er veldig glemsom og uoppmerksom.
- Jeg glemmer hvor jeg har lagt en ting etter 10 sekunder, og jeg må gjennom hele huset for å finne den.

- Jeg må gjøre det jeg gjorde, to ganger, slik at jeg er sikker på at jeg gjorde det.
- Jeg må alltid ha noe å fikle med, når jeg for eksempel ser på tv/film.
- Jeg blir distrahert over lyder, og ting jeg ser, folk som går forbi meg, folk som snakker, en fugl som flyr utenfor vinduet osv osv.. Jeg mister konsentrasjonen helt.
- Jeg klarer ikke få med meg det jeg leser i en bok. Jeg starter på en, får ikke med meg en dritt, og leser den aldri ferdig. Nå ligger de støvete i bokhylla mi. Jeg orker rett og slett ikke å sette meg inn i det, fordi da må jeg fokusere skikkelig for å få med meg handlinga.
- Jeg klarer ikke å få med meg det noen sier direkte til meg. Hører bare at noen babler.
- Jeg glemmer ting jeg må gjøre, som noen har bedt meg om å gjøre. Og jeg unngår oppgavene siden jeg syns det blir for vanskelig, og det tar for mye energi.
- Jeg dagdrømmer veldig mye.
- Og er alltid veldig anspent, og klarer ikke slappe av.

• Liker 1
Gjest Blomst83
Skrevet

Legger ved en liten videsnutt som jeg synes er ganske beskrivende av hvordan en "typisk ADHD dag! kan være. Regner med at flere som har ADHD kjenner seg igjen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...