Gå til innhold

litt hjelp, litt fort

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg pleier å ta store doser med Ibux når jeg har mensen pga. smertene. Det går vanligvis rundt 2gram Ibux +100mg Nobligan ca hver 4 time igjennom første døgnet.

Har holdt på med dette i noen år nå, men etter å ha tatt piller i dag har jeg nå blitt skikkelig kvalm, svimmel, litt sløv, hodepine og jeg føler at brystet er tett, selvom det går greit nok å puste.

Kjenner at jeg begynner å bli litt redd og vurderer å ringe legevakta, men vil ikke være te bry.

Burde jeg ringe, eller ska jeg se det an til i morra og satse på at det går over?

Anonymous poster hash: 4319f...3d2

Anonymous poster hash: 4319f...3d2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite.

Anonymous poster hash: c7789...f40

Skrevet

Det er bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite.

Anonymous poster hash: c7789...f40

Støtter dette! Ring legevakta og hør hva de mener :)

Skrevet

Jeg tror det er mensenssmertene som er litt verre enn vanlig, men siden du tar såpass mange hver dag, så kan leveren reagere også, så jeg vil ikke fraråde deg til og ikke ringe å høre. Så gjør det.

AnonymBruker
Skrevet

Nobligan 100mg hver fjerde time??

Det er utrolig mye!

Hvis det er nobligan depot du har så skal den taes morgen og kveld siden det nettopp er en depotablett som har langvarig virkning, også skal du ta paracet/ibux innimellom.

Anonymous poster hash: 358b9...60c
AnonymBruker
Skrevet

2 gram Ibux hver fjerde time?! Det er alt for mye. Det er 10 vanlige tabletter, som er på 200 mg hver.

Hva sier legen din da? Er dette det beste h*n kan gi deg? Har du blitt utredet for endometriose ol?

Anonymous poster hash: d4152...678
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan gikk det?

Du bør snakke med legen din uansett, du kan ikke fortsette å putte i deg så store mengder smertestillende! Du kommer til å ødelegge leveren din. Du og legen må finne en annen løsning på smertene dine.

Lykke til!

Anonymous poster hash: 0bcbc...cd1

AnonymBruker
Skrevet

Det kan være en allergisk reaksjon, eller andre bivirkinger i og med du tar så mye så ofte. Ring legevakt.

Anonymous poster hash: 60413...53f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...