Gå til innhold

Soleksem? Kløe etter soling :(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Merket det i går. Gikk en lang tur iført t-skjorte og satt så ute under en parasoll hjemme. Før turen tenkte jeg ikke en gang tanken på å smøre meg med solfaktor på armene. Hadde det i ansiktet. Da jeg satt ute smørte jeg armene inn med Vichy spf 30 hver time. Satt ute i to timer. Gikk inn, og etter en liten stund begynte jeg å klø. Har klødd en del slik at jeg har fått sånne "blodflekker" under huden. Man ser at jeg har klødd. Hva er dette? :(

Har hatt på Aloe Vera, Hydrokortison CCS 1% Salve og Xylocain 5%, men føler at det ikke hjelper stort. Hjelp! :cry:

Anonymous poster hash: 09548...871

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vanskelig å si uten bilde, ser det sånn ut;

http://nt.opleg.com/img/i5791.jpg

Da er det soleksem(noe kraftig soleksem det bildet der). Eneste som hjelper mot det er å holde seg unna sola, bruk solfaktor der du ikke kan dekke deg til og smør med aloe vera.



Anonymous poster hash: 4f52f...0ff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde mye kløe på ryggen og magen etter soling for noen uker siden, men på meg var det absolutt ingen synlige tegn til eksem. Kløen var likevel helt syk, verste kløen jeg har hatt. Hvis det er samme greia du har så hjelper det ikke å klø, det blir 20 ganger verre. Jeg holdt på å bli gal. Funket ikke å smøre hydrokortison eller fuktighetskrem. Bruk kalde omslag, f.eks fukt håndklær med kaldt vann og legg over armene. Ubehagelig, men skal lindre kløen. Men du må fukte på nytt ganske ofte. Aloe vera hjelper også, men den lindrer bare kløen en stund, så må du smøre på et nytt lag. Tror ikke det er noe som får kløen til å forsvinne helt, du må vente til den gir seg av seg selv. Hos meg gikk det ca 3 dager, hvorav 2 døgn uten søvn pga dette. Vær glad du ikke har det på ryggen haha.



Anonymous poster hash: 8a710...eb8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soleksem er små, ekstremt kløende nupper. Huden blir ikke rød slik du beskriver, nupper dukker opp og det er svært behagelig å klø, og helt forferdelig idet du slutter å klø. Eneste måten jeg kan beskrive på.

Kommer oftest hos meg noen timer etter jeg har solt meg, ikke rett etterpå.



Anonymous poster hash: ebca0...230
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde mye kløe på ryggen og magen etter soling for noen uker siden, men på meg var det absolutt ingen synlige tegn til eksem. Kløen var likevel helt syk, verste kløen jeg har hatt. Hvis det er samme greia du har så hjelper det ikke å klø, det blir 20 ganger verre. Jeg holdt på å bli gal. Funket ikke å smøre hydrokortison eller fuktighetskrem. Bruk kalde omslag, f.eks fukt håndklær med kaldt vann og legg over armene. Ubehagelig, men skal lindre kløen. Men du må fukte på nytt ganske ofte. Aloe vera hjelper også, men den lindrer bare kløen en stund, så må du smøre på et nytt lag. Tror ikke det er noe som får kløen til å forsvinne helt, du må vente til den gir seg av seg selv. Hos meg gikk det ca 3 dager, hvorav 2 døgn uten søvn pga dette. Vær glad du ikke har det på ryggen haha.

Anonymous poster hash: 8a710...eb8

Jeg har også fått noe slikt, hovedsaklig over hele ryggen.. det klør, svir, og det gjør egentig vondt å klø eller stryke over det også. Slik får en igjen for å glemme solkrem, tenker jeg...

Anonymous poster hash: 68152...07f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...