Gå til innhold

Dere single:

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan klarer dere? Altså jeg skjønner jo at skjer det så skjer det, og at det da er helt forjævlig vondt. Jeg er sammen med den første store kjærligheten min, og vi har snart vært sammen i 4 år og har det veldig veldig bra sammen, om han feks en skulle miste følelsene for meg eller at det ble slutt på en annen måte vet jeg ikke hva jeg skulle gjort, føler at jeg er hel når jeg er sammen med han, er så vant med å ha han med meg.

Vet ikke helt hvorfor jeg skriver her engang, siden jeg ikke er singel, men lurer bare på hvordan det har gått med dere som er blitt det, har det feks gått så langt at dere har oppsøkt psykolgo fordi dere har vært så nede?

Anonymous poster hash: 48061...277

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det at du ikke vet hva du skulle gjort uten en partner sier mer om deg enn det gjør om single mennesker. Man lærer seg å bli selvstendig av å være alene. Man blir sterk og ganske uovervinnelig etterhvert. Jeg unner alle å oppleve dette.

Trist med de som blir så avhengig av noen andre. Den dagen de blir alene så går det ikke alltid så bra dersom de fra før av ikke har snøring på hvordan noen i det hele tatt kan være singel.

Ennå verre med de som hopper fra forhold til forhold uten å være selektiv, fordi de absolutt ikke vil være alene.

Man kan komme langt helt av seg selv.

Endret av Version 2.0
  • Liker 22
AnonymBruker
Skrevet

Kjærlighetssorg suger balle. For å si det mildt. Å bli dumpet når man har dype følelser slenger deg rett ned i kjellern, ikke noe tvil om det. Men det går over. På sikt. Og man har jo ikke kjærlighetssorg bare fordi man er singel. Jeg har vært singel i mange år nå, og kjærlighetssorgen sluttet for leeeeenge siden.

Klarer meg helt fint alene. Savner en annen å dele hverdagen med selvfølgelig, men man blir jo vant til alle tilværelser. Jeg er vant til denne, du er vant til en annen.

Anonymous poster hash: ba8d0...ceb
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke møtt den store kjærligheten, så har aldri blitt så såret som du tror du vil bli... Sist gang var det jeg som dumpet min nåværende eks, og det var en deilig frihet å være singel igjen. Fri fra et dårlig forhold. :)

Anonymous poster hash: 630f3...749
  • Liker 1
Skrevet

Det var et merkelig innlegg. Gå til psykolog fordi man er singel? Er du seriøs?

• Liker 7
Gjest Faerunpedia
Skrevet

Kjærlighetssorg er jævlig, men det er ikke jævlig å være single når den er over.

AnonymBruker
Skrevet

Bare svake mennesker kan ikke være alene. :fnise:

Anonymous poster hash: b6268...80f
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble dumpet av min "store kjærlighet" etter tre år som samboere. Det har gått ca. et halvt år og jeg vet fortsatt ikke hvordan jeg skal klare å leve resten av livet uten han. Har gått til psykolog, ikke fordi jeg er singel, men fordi det har brytt meg ned psykisk å bli forlatt av en jeg elsker så høyt.
Jeg tror ikke jeg kommer til å trives spesielt godt som singel når kjærlighetssorgen en dag går over.

Anonymous poster hash: 2d093...5da
Gjest Regnstorm
Skrevet

Det er mange grunner til at jeg sikkert burde oppsøke en psykolog, men at jeg er singel er definitivt ikke en av dem. Nå har jeg vært mer eller mindre singel i 6 år, og det har vært både gode og dårlige dager, men jeg har iallefall lært at jeg definitivt klarer meg alene, og det synes jeg er en fin lærdom.

Som andre sier synes jeg det virker tristere å ikke klare å være alene, det er nok av dem også.

Skrevet

Kjærlighetssorgen var over for noen år siden, trengte ikke psykolog for å komme igjennom den.

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke noe som er så ensomt som å være alene i et forhold. Det være seg om man er ulykkelig eller den som tviholder på forholdet. Da er jeg heller singel og fri.

De aller, aller fleste opplever å bli single flere ganger i løpet av livet. Det er bare en sånn ting man må gjennom og det går helt fint, uansett hvor håpløst det virker der og da. Psykolog tror jeg er stort sett helt unødvendig.

Anonymous poster hash: 534d9...e48
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Klarer det? Jeg digger det!

Er singel på andre året nå, og trives fakto veldig godt med det. Men nå var jeg heller ikke "avhengig" av eksen på noen måte. Jeg fikser det meste selv, og det jeg ikke kan, det kan jeg lære meg. Har eget hus og egen bil, fungerer selv som gartner, vaktmester, rørlegger, mekaniker og det som følger med.

Og til andre fysiske behov, har jeg en veldig god kompis ;)

Jeg må ærlig innrømme at pr nå, så har jeg hvertfall ingen ønsker om å forandre sivilstatus :)

Anonymous poster hash: 23ce0...db0

Skrevet

Etter et ganske langt forhold, ser jeg på singeltilværelsen som blant annet en mulighet til å gjøre alt man ikke kan gjøre når man er i et forhold! Det er absolutt ikke noen kunst "klare" å være singel ;p For min del ble det i alle fall bare en forandring i hverdagen.

AnonymBruker
Skrevet

Psykolog bør ikke være nødvendig når det blir slutt med en kjæreste. Man må ta tiden til hjelp og fylle dagene med ting som er meningsfylt og som man blir glad av. De fleste venner seg fort til en ny tilværelse om man blir alene.

Jeg synes det stort sett er supert å være singel, og liker å ha mye frihet. Min erfaring er at man blir selvstendig av det. Jeg klarer meg bra alene. I tillegg liker jeg dating og den spenningen som følger med det, og synes det er moro å møte forskjellige gutter. Synes det er fint å få "rast fra seg" litt, og så gå inn i et seriøst forhold enn omvendt.

Jeg har vært i flere forhold, og hatt kjærlighetssorg mange ganger. Det er like tøft og vondt hver gang, men det går over. Jeg har blitt mye sterkere av det, og vet mer hva jeg ønsker ut av et forhold. Jeg har gode venner, har hobbyer, går på fester og har møtt nye gutter. Det har hjulpet meg ut av kjærlighetssorgene. Jeg har noen venninner som ikke klarer seg uten kjæreste, de føler seg helt tomme uten. De hadde det veldig vanskelig da det ble slutt med deres kjærester. Så det kan hende det har noe med selvstendighet å gjøre, kanskje i noen tilfeller selvfølelsen og selvtilliten også. Man må være fornøyd med livet og føle seg hel selv uten en kjæreste.

Anonymous poster hash: cbbea...7a1
Skrevet

Noen single trenger psykolog fordi de ikke vet hvordan de skal klare å takle livet ved et brudd, og det er helt ok. Andre single har venner de kan snakke med om alt, og andre single igjen bearbeider alt selv over tid, eller de dytter alt unna og jakter på en ny partner. De single er med andre ord veldig forskjellige.

Jeg bruker tiden på meg selv. Jeg skriver ned ting, tenker igjennom ting, snakker med noen få nære og forsøker å gi meg selv all tid jeg trenger for å bli ferdig med ting. Derfor dater jeg ikke, og nå er det vel ca 6 mnd eller mer siden bruddet. Jeg ser ikke for meg at jeg kommer til å date med det første, men treffer jeg en mann som vekker noe i meg, så kanskje jeg lar det skje?

Jeg syns det er litt rart at du tenker på dette, du som sier du ikke ser for deg et brudd. Før jeg gikk fra eksen var jeg litt bekymret selv for hvordan alt ville bli, og om jeg klarte dette. Men når valget var tatt var det bare en ting å gjøre, nemlig å fortsette framover, en ting om gangen, en dag om gangen. Slik er jeg kommet hit jeg er i dag.

Vurderer du egentlig innerst inne å gå?

• Liker 2
Gjest Cartman
Skrevet

Singellivet er deilig. Ingen masekråke, ingen forpliktelser, ingen person jeg hele tida må ta hensyn til, ingen irriterende svigerfamilie etc.

Det eneste jeg savner er Goldeneye på Nintendo 64, så kanskje jeg burde oppsøke psykolog :( 007 depresjon :(

Gjest avocadoen
Skrevet

Dumt om man er sammen med noen fordi man er avhengig av noen. Jeg er ikke singel nå, men er utrolig glad for at jeg vet at jeg også klarer meg helt fint og kan være lykkelig også alene. Var da tungt da det ble slutt med min eks som jeg virkelig var glad i selv om jeg slo opp med han, men det gikk over. Jeg er glad for at jeg også føler meg hel når jeg er alene. Er vel derfor jeg også klarer meg fint alene nå når vi bor veldig langt i fra hverandre en periode.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble dumpet av min "store kjærlighet" etter tre år som samboere. Det har gått ca. et halvt år og jeg vet fortsatt ikke hvordan jeg skal klare å leve resten av livet uten han. Har gått til psykolog, ikke fordi jeg er singel, men fordi det har brytt meg ned psykisk å bli forlatt av en jeg elsker så høyt.

Jeg tror ikke jeg kommer til å trives spesielt godt som singel når kjærlighetssorgen en dag går over.

Anonymous poster hash: 2d093...5da

Når du begynner å elske deg selv, fremfor å legge alle følelsene dine over på andre mennesker, så skal du se at det åpner seg en helt ny verden og du ser ting helt annerledes!

Anonymous poster hash: 0bd14...980

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg trodde helt bokstavelig talt at jeg skulle dø når min eks gjorde det slutt. Jeg be deprimert, gikk til psykolog, og kjempet meg opp. Jeg er mer "hel" nå en jeg var sammen med han, fordi jeg vet hvordan jeg er selvstendig, og kjenner mine svakheter og styrker bedre.

Anonymous poster hash: ccee1...974

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...