Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har prøvd Loratadin og følte ikke de hadde noen effekt. Prøvde så Zyrtec, og synes de virker bedre. Har fått resept på disse, men ikke blå resept, hva skal til for å få blå resept?

Syntes Zyrtec virket bedre i begynnelsen, før jeg begynte på de klødde jeg i øynene, nesen, var tett/snufsete i nesen og nøs endel. Det ble bedre etter at jeg begynte på Zyrtec, men nå har snufsingen og nysingen kommet delvis tilbake, men ikke like ille som det var. Tror ikke jeg er forkjøla heller, har vært slik i ca en måned og jeg har ikke vondt i halsen slik jeg bruker å ha ved forkjølelse.

Sist jeg sjekket var jeg bare allergisk mot gress, men jeg begynte å reagere før pollenvarslingen varslet om gresspollen. Legen min mente man uansett ikke kan stole på allergitester. Hva skal man stole på da??

Endret av K@tt
Videoannonse
Annonse
Skrevet

For å få medisiner på blå resept må man ha behandlingstrengende sykdom minst 3 sammenhengende måneder i året.

Allergitester kan både vise positiv prøve på f.eks burot uten at man reagerer på dette, og det kan ikke slå ut selv om man reagerer på dette i praksis. Allergitester er mer en pekepinn enn en sikker diagnose. Man stoler på det kliniske bildet istedet :) Når man har symptomer (årstid/måned) + hva man selv opplever at man reagerer på.

Skrevet

For å få medisiner på blå resept må man ha behandlingstrengende sykdom minst 3 sammenhengende måneder i året.

Allergitester kan både vise positiv prøve på f.eks burot uten at man reagerer på dette, og det kan ikke slå ut selv om man reagerer på dette i praksis. Allergitester er mer en pekepinn enn en sikker diagnose. Man stoler på det kliniske bildet istedet :) Når man har symptomer (årstid/måned) + hva man selv opplever at man reagerer på.

Takk for svar!

Hvordan beviser jeg at jeg trenger det i tre måneder da, bare sier at jeg er allergisk?

Selv om man tar allergimedisin blir man ikke helt symptomfri, eller? Jeg reagerer litt fortsatt, iallfall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...