Gå til innhold

Hva feiler vindusviskerene mine?


Gjest Kvinneline

Anbefalte innlegg

Gjest Kvinneline

De fungerer fint når jeg skrur de på, men trekker seg ikke tilbake når jeg stanser de.

Hvis jeg skrur av viskerne når de er midt på frontruta, stopper de midt på frontruta. Må liksom vri rundt nøyaktig når de er nede.

Alle hastighetene fungerer, og de går frem og tilbake hele veien når de er på.

Hva kan være feil? Irriterende å måtte vri om akkurat når de er nede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest iGirl

Motoren (altså ikke motoren-motoren, men motoren som styrer viskerne) er nok ødelagt. Den kan byttes, og er du heldig får du en brukt for 3-5000, litt avhengig av hvilken bil/modell du har.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest iGirl

Frykter det er noe som gjør at en tur til verkstedet må til ja :(

Ja den går ikke gjennom eu-kontroll slik iallefall. Men bortsett fra at det er plagsomt så er det jo ingen hast da. Kryss fingrene for godvær fremover ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de koster såpass mye som iGirl nevner her så bør du få noen som er hendig til å se på motoren, de kan ofte åpnes og repareres i stedet for å byttes ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har hatt opp slike motorer og det er sjelden de las seg fikse.koster ikke all verden for en brukt en. Kjenner du en som er litt handy byttes den på en times tid, litt avhengig av bilmodell:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kvinneline

Har hatt opp slike motorer og det er sjelden de las seg fikse.koster ikke all verden for en brukt en. Kjenner du en som er litt handy byttes den på en times tid, litt avhengig av bilmodell:-)

Okei :) Jada, her rundt er det mange handymenn som stadig får bilen min på besøk, så får satse på at noen tar på seg denne jobben også ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, vindusviskermotoren på gamlebilen vår røyk mens jeg var på tur hjem til hjembyen min en søndag. Altså ingen verksted som er oppe, og kjøreturen er på litt over to timer. Gjett hvem som følte seg lur når viskeren gikk på (uten at jeg gjorde noe), og ikke lot seg slå av igjen! Kjørte i 40 min med visker på, midt på sommeren i knallvær. Følte meg bra lur :-) Bytta motoren dagen etter, så funka det fint igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kvinneline

Hehe, vindusviskermotoren på gamlebilen vår røyk mens jeg var på tur hjem til hjembyen min en søndag. Altså ingen verksted som er oppe, og kjøreturen er på litt over to timer. Gjett hvem som følte seg lur når viskeren gikk på (uten at jeg gjorde noe), og ikke lot seg slå av igjen! Kjørte i 40 min med visker på, midt på sommeren i knallvær. Følte meg bra lur :-) Bytta motoren dagen etter, så funka det fint igjen.

Hehe :fnise:

Jeg hadde sikkert ikke tenkt på at motoren din til viskerne kunne vært ødelagt. Kjørt forbi og tenkt for meg selv at du muligens hadde glemt av å skru de av :fnise:

Heldigvis er folk ofte mer bilkyndig enn meg, så andre hadde nok forstått at noe feilte viskerene dine ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...