Grønt blad Skrevet 11. juni 2014 #21 Skrevet 11. juni 2014 Jeg tenker at det er noen (les: de som har sydd kjolen) som har lidd mye for at du skal få en så billig kjole. 3
Gjest Naria Skrevet 11. juni 2014 #22 Skrevet 11. juni 2014 Jeg synes den var ekstremt kjedelig og en typisk 13 på dusinet kjole. 3
Gjest Anubiel Skrevet 12. juni 2014 #23 Skrevet 12. juni 2014 Min ærlige mening, nå høres jeg sikkert slem ut, men du spør jo hva vi synes: Jeg synes den ser billig ut, det lyser Kina-kjole lang vei. Grunnen til at jeg sier dette er at stoffet ser ut som det er laget av plastikk, hvilket det nok er (billigste sort polyester). Det samme med blondene, man ser at det er billigste sort. Ellers er det en fasong som jo er veldig populær, men kanskje litt kjedelig. Hadde nok vært mer kledelig med en hjerteformet fasong på overdelen, heller enn rett over. Ellers er det trist å tenke på at de som laget kjolen din kanskje, dersom de er heldige, fikk rundt 1 krone for å lage den.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2014 #24 Skrevet 12. juni 2014 Grunnen til at jeg sier dette er at stoffet ser ut som det er laget av plastikk, hvilket det nok er (billigste sort polyester). Det samme med blondene, man ser at det er billigste sort. Virkelig? Jeg har jobbet som sydame i 23 år (skal nevnes at jeg ikke har sydd brudekjoler), og synes det er veldig vanskelig å bedømme stoffkvaliteten ut i fra et bilde, spesielt når bildet er uklart og kjolen er krøllete. Synes kjolen var pen med fine detaljer Anonymous poster hash: db4e5...008 5
Gjest Anubiel Skrevet 12. juni 2014 #25 Skrevet 12. juni 2014 Virkelig? Jeg har jobbet som sydame i 23 år (skal nevnes at jeg ikke har sydd brudekjoler), og synes det er veldig vanskelig å bedømme stoffkvaliteten ut i fra et bilde, spesielt når bildet er uklart og kjolen er krøllete. Synes kjolen var pen med fine detaljer Anonymous poster hash: db4e5...008 Jeg synes det er veldig lett å se på brudekjoler, kanskje på grunn av alt det hvite stoffet. Hadde kjolen vært litt mer kremfarget hadde det nok vært vanskeligere å se. Men i hvitt får polyester av dårlig kvalitet et skikkelig blåskjær og det er noe med den glansen som ikke er helt "riktig". Litt vanskelig å forklare! Ellers så finnes det mange flotte kjoler av polyester, de færreste brudekjolene er laget av ekte silke. Da koster de mildt sagt flesk. Min egen kjole er også laget av polyester, bare så det er sagt. Selv om den kostet sånn nesten 10 ganger mer enn trådstarters. Kanskje jeg har blitt lurt
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2014 #26 Skrevet 12. juni 2014 Hei ts her : ) Takk for alle svar! Ja jeg er enig i at kjolen er enkel og kanskje litt kjedelig og noe alle har sett för. Men det er sånn jeg er også Flere skriver at den lyser billigkjole (noen pga stoffet osv) Dere som ikke skrev hvorfor? kan dere utdype litt? Den glinser ikke sånn som den gjör på bilde i virkeligheten. Og jeg skal selvfölgelig dampe den sikkelig för den skal brukes. Her er en link til kjolen: http://www.jjshouse.com/Ball-Gown-Strapless-Chapel-Train-Organza-Satin-Wedding-Dress-With-Lace-Beading-002000135-g135 Jeg tror også kjolen kommer til å se bedre ut når jeg har gått ned i vekt og faktisk får igjen glidelåsen ; ) ( har jo nettopp födt) Og bikiniskillen skal selvsagt bort ja!. Tubetopp og hagearbeid framover (ikke singlet) Og de som har sydd kjolen. Jeg tenkte rett å slett ikke på det ! Får faktisk dårlig samvittighet ( å det bör jeg jo ha) at jeg ikke tenkte på det! Anonymous poster hash: 379eb...508
Pimpel Skrevet 12. juni 2014 #27 Skrevet 12. juni 2014 Ikke la oss ødelegge gleden!! Det viktigste er at du er fornøyd 2
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2014 #28 Skrevet 12. juni 2014 Liker ikke stroppeløst, ellers var den fin Anonymous poster hash: b9f58...d52 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2014 #29 Skrevet 13. juni 2014 Det med å kjøpe klær man vet er laget i en sweatshop er et vanskelig etisk dilemma. Jeg vil ikke støtte dårlige vilkår for arbeiderne, men jeg vil gjerne at disse menneskene skal ha et levebrød! Det er også mulig at sweatshops er veien å gå for å bygge økonomien i et fattig land, og i en del land er det de som har jobb i en sweatshop som er de heldige. Hvis jeg skal få sydd klær prøver jeg å finne en mindre, uavhengig skredderforretning og ikke sweatshopgiganter som jjshouse og lignende, men det er ikke en lett problemstilling. Jeg synes ikke det er lett å se om stoffet er billig fra de bildene. Det er noe med glansen som er litt "off", men jeg skal ikke si bastant at den ser billig ut. Draperingen ved midjen ser jevnt sydd ut ved første øyekast, det er bra. Personlig liker jeg verken rett skjæring, stroppeløse kjoler eller snøring i ryggen men det er smak og behag. Anonymous poster hash: 60ab0...1a8
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2014 #30 Skrevet 13. juni 2014 Dere som sier at kjolen er laget av barnehender/slaver osv: Om du kjøper et dyrt plagg så vet du heller ikke hvem som har laget det, så jeg skjønner ikke det argumentet. De som SYR får som regel ganske dårlig betalt uansett, mens de som sitter på toppen tar det meste. Anonymous poster hash: 7879d...676 1
Kalbakk85 Skrevet 13. juni 2014 #31 Skrevet 13. juni 2014 Det er jo alltid en viss risiko å spørre her inne om hva folk syns. Min ærlige mening er som noen andres her, at jeg syns den er litt for vanlig. Det er så mange som kjører stroppløst, litt utsvingt og med blonder. Men så skal en ikke glemme at det er mange som liker "vanlig". At den er krøllete fikser seg jo etter steaming, så det er ikke noe å tenke på. Det viktigste er uansett at du blir fornøyd, og at du føler deg fin. Så kan de jo være akkurat det samme hva vi her inne synes. Om du føler deg flott, så kommer du til å bli en strålende brud uansett kjole! Lykke til med dagen når den kommer!
Gjest Ciegus Skrevet 13. juni 2014 #32 Skrevet 13. juni 2014 Ja, man ser at det er en billig kjole, men hva så? Jeg skjønner ikke hvorfor det er så negativt at noe ikke ser dyrt ut. Man kan jo ikke forvente at noe som er billig skal se dyrt ut!? Mener folk helt på alvor at en kjole skal lyse 10 000 kroner for at dere skal tenke "oi, den var fin"? Personlig blir jeg ikke veldig imponert over kjoler som ser dyre ut heller, spesielt hvis jeg vet at brudeparet egentlig burde prioritere pengene på andre ting, og at kjolen ikke passer omgivelsene. Har man et enkelt, folkelig bryllup (typisk norsk) passer en billig kjole fint inn. Ser ikke poenget i at TS skal bruke 10 000 på en kjole hvis hun ikke synes en kjole er verd 10 000. Skjønner jeg godt, hadde ikke vært min prioritet heller. 2
Gjest celine Skrevet 13. juni 2014 #33 Skrevet 13. juni 2014 Det viktigste er vel hva du syns Føler man seg vakker, stråler man mer, og da ser man penere ut! Er du fornøyd da?
SiMa Skrevet 13. juni 2014 #34 Skrevet 13. juni 2014 Hva så om det er synlig at kjolen ikke har kostet 10000+? En brudekjole skal ikke være dyrest mulig, den skal være fin, kle bruden og passe hennes stil/personlighet. Og hvorfor er det nødvendig å kjøpe en så dyr kjole som mulig? Den skal bare brukes en gang. Selv er jeg heller ikke så trenet at jeg ser at den er "billig". Jeg ser at kjolen har litt blåskjær, men tenker det kan ha like mye med lyset å gjøre.
Grønt blad Skrevet 13. juni 2014 #35 Skrevet 13. juni 2014 Når man sier at noe ser billig ut, så mener man at det ser ut som kvaliteten er dårlig. Man snakker egentlig ikke om prisen. 5
Gjest Ciegus Skrevet 13. juni 2014 #36 Skrevet 13. juni 2014 Når man sier at noe ser billig ut, så mener man at det ser ut som kvaliteten er dårlig. Man snakker egentlig ikke om prisen. Ja, men det er jo en naturlig konsekvens av at noe er billig. Hva gjør det at kvaliteten er billig og dårlig, når kjolen bare skal brukes en dag? 1
Gjest Anubiel Skrevet 13. juni 2014 #37 Skrevet 13. juni 2014 Dersom kvaliteten er dårlig er jo som regel kjolen mindre pen. Og de fleste vil vel se bra ut på bryllupsdagen...
Gjest Ciegus Skrevet 13. juni 2014 #38 Skrevet 13. juni 2014 Dersom kvaliteten er dårlig er jo som regel kjolen mindre pen. Og de fleste vil vel se bra ut på bryllupsdagen... Hva med å si at kjolen ser stygg ut i stedetfor å skyle på prisen? Dyre kjoler kan jo også være mindre pene. Man vil jo se bra ut på bryllupsdagen, men det finnes jo grenser for hvor mye folk er villige til å betale for det, og jeg ser ikke helt problemet med det. Da er det helt meningsløst å påpeke at kjolen ser ut som den kostet det den kostet. 2
Gjest Anubiel Skrevet 13. juni 2014 #39 Skrevet 13. juni 2014 Det har ikke noe med prisen å gjøre, men kvaliteten, som noen allerede har påpekt. Dårlig sydd, tynt stoff, skeive sømmer osv. Osv.
Grønt blad Skrevet 13. juni 2014 #40 Skrevet 13. juni 2014 (endret) Hva med å si at kjolen ser stygg ut i stedetfor å skyle på prisen? Dyre kjoler kan jo også være mindre pene. Man vil jo se bra ut på bryllupsdagen, men det finnes jo grenser for hvor mye folk er villige til å betale for det, og jeg ser ikke helt problemet med det. Da er det helt meningsløst å påpeke at kjolen ser ut som den kostet det den kostet. Man snakker ikke om stygg/fin, men god/dårlig kvalitet. Det er en vanlig uttrykksmåte å si at noe ser billig ut når man egentlig mener kvalitet (i stoff/utførelse/søm/design/snitt). Mange som kjøper "kinakjoler", mener at ser ut som de har like god kvalitet som dyrere kjoler. I tillegg er det også et poeng at man ønsker en flott kjole på bryllupsdagen, og vil man vel ikke ha en kjole som ser ut som den er av dårlig kvalitet? Det spiller vel heller ingen rolle hva prisen er, dersom kjolen ser ut som den er av dårlig kvalitet? Endret 13. juni 2014 av Grønt blad 6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå