AnonymBruker Skrevet 11. juni 2014 #1 Skrevet 11. juni 2014 Jeg har blitt invitert i et bryllup i år, men jeg har aldri vært i et bryllup før og er derfor veldig usikker på hva jeg skal ha på meg. Er det noen som kan gi meg en liten innføring i hvordan jeg bør kle meg? Det jeg lurer på er hvor pent kledd jeg må være, hvor grensen går for hva som er pent nok for bryllup. Kleskoden er kort eller lang kjole, men er det for eksempel greit at jeg som kvinne går i bukser? Hvor mye må jeg pynte meg? Er kjole med lange ermer greit, eventuelt en jakke/bolero over? Hva slags type strømpebukser har man på seg? Hvilke sko velger man? Anonymous poster hash: cc980...8d7
Gjest Jørild Skrevet 11. juni 2014 #2 Skrevet 11. juni 2014 Jeg ville ikke gått i bukse når dresskoden sier kjole. Da går du for en pen kjole, med eller uten ermer, eller med bolero. Strømpebukse velger du etter type kjole, men ville vel gått for en pen tynn. Samme med sko, pene som passer kjolen. 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2014 #3 Skrevet 11. juni 2014 Som jeg skrev lurer jeg mest på hvor pent kledd jeg må være i et bryllup. Du skriver at jeg skal ha pen kjole, pene sko og pen strømpebukse, men jeg lurer fortsatt på hva pent vil si i en slik situasjon Anonymous poster hash: cc980...8d7
Rosa Sitron Skrevet 11. juni 2014 #4 Skrevet 11. juni 2014 Hva liker du? Og når er bryllupet. Det har litt å si for hva man har på seg. Jeg har to gallakjoler f.eks og kun en av de ville jeg brukt i et sommerbryllup.
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2014 #5 Skrevet 11. juni 2014 Bunad er også et alternantiv. Anonymous poster hash: b9b2a...014
Momseguri Skrevet 11. juni 2014 #6 Skrevet 11. juni 2014 (endret) Bryllup er pent pent om du skjønner hva jeg mener. Du bør pynte deg, ta på smykker og fin kjole, sette opp håret og ha pensko. Det er jo en staselig dag, og da er det fint at gjestene reflekterer dette også edit: noen bryllup er selvfølgelig mer avslappet, men det virker som om dette bryllupet er et "vanlig" bryllup. Endret 11. juni 2014 av Momseguri
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2014 #7 Skrevet 11. juni 2014 Du kan se her for ideer. Det er en artikkel fra i år også, men fant den ikke i farten Anonymous poster hash: b681e...3f1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2014 #8 Skrevet 11. juni 2014 Hva liker du? Og når er bryllupet. Det har litt å si for hva man har på seg. Jeg har to gallakjoler f.eks og kun en av de ville jeg brukt i et sommerbryllup. Problemet er at jeg hater å pynte meg og jeg eier ikke en eneste kjole. I tillegg har jeg aldri vært i bryllup, så jeg vet ikke hva folk pleier å ha på seg. Bryllupet er i september, så det er fare for at det kan bli kjølig. Bunad er også et alternantiv. Anonymous poster hash: b9b2a...014 Jeg kan dessverre ikke bruke bunaden min til denne anledningen, det hadde helt klart gjort ting enklere om jeg kunne det. Du kan se her for ideer. Det er en artikkel fra i år også, men fant den ikke i farten Anonymous poster hash: b681e...3f1 Takk for link. Det var veldig få kjoler der etter min smak, og jeg trodde ikke sånne lange flagrende greier var pent nok for et bryllup..? Anonymous poster hash: cc980...8d7
MonaPona Skrevet 11. juni 2014 #9 Skrevet 11. juni 2014 (endret) Jeg ville gått i aftenkjole, altså lang kjole, men ikke maxi-sommer-kjole eller bomullskjole. Jeg er oppvokst med, (i min famile) så tar man vel egentlig det peneste man har, (eller kjøper nytt), men ville ikke valgt bukser. Endret 11. juni 2014 av MonaPona
Rosa Sitron Skrevet 11. juni 2014 #10 Skrevet 11. juni 2014 Problemet er at jeg hater å pynte meg og jeg eier ikke en eneste kjole. I tillegg har jeg aldri vært i bryllup, så jeg vet ikke hva folk pleier å ha på seg. Bryllupet er i september, så det er fare for at det kan bli kjølig. Jeg kan dessverre ikke bruke bunaden min til denne anledningen, det hadde helt klart gjort ting enklere om jeg kunne det. Takk for link. Det var veldig få kjoler der etter min smak, og jeg trodde ikke sånne lange flagrende greier var pent nok for et bryllup..? Anonymous poster hash: cc980...8d7 Så lenge det ikke er strandkjole/bomullkjole bør det gå bra. Iallfall om det er et sommerbryllup =)
Gjest Jørild Skrevet 11. juni 2014 #11 Skrevet 11. juni 2014 (endret) Per definisjon er en pen kjole en litt pyntet kjole i skikkelig stoff, vil jeg si. Ikke en strandkjole o.l. I et bryllup bør den rekke nedenfor knærne, holde puppene på plass og være pyntet. Ikke helt samme kjolen som du bruker på byen, men en litt mer tekkelig variant. http://side2bryllup.blogg.no/1367262774_skal_du_i_brylup.html http://krist.in/2013/02/17/kjoler-til-bryllupsfest/ Foreksempel slike kjoler som i linkene. Edit: Her står og noe. http://www.klikk.no/kvinneguiden/bryllup/article763592.ece Endret 11. juni 2014 av Jørild 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2014 #12 Skrevet 11. juni 2014 Jeg kan dessverre ikke bruke bunaden min til denne anledningen, det hadde helt klart gjort ting enklere om jeg kunne det.Anonymous poster hash: cc980...8d7 Bunad er alltid ok i bryllup. Anonymous poster hash: b2848...153
Rosa Sitron Skrevet 11. juni 2014 #13 Skrevet 11. juni 2014 Bunad er alltid ok i bryllup.Anonymous poster hash: b2848...153 Må si meg enig her.
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2014 #14 Skrevet 11. juni 2014 Jeg vet at bunad er greit, men jeg har dessverre ikke mulighet til å bruke bunaden min til dette bryllupet. Hadde jeg kunnet det, hadde ting selvsagt vært mye enklere Anonymous poster hash: cc980...8d7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå