Gå til innhold

Tegn på soppinfeksjon?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan noen fortelle meg hva symptomene på soppinfeksjon er? Takk på forhånd:)

Anonymous poster hash: cf1f0...e60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest avocadoen

Lukt. Jeg synes det lukter litt som surmelk, selv om jeg vet at andre kanskje lukter noe helt annet. Og så er utfloden annerledes. Av og til ser det ut som cottace cheese og av og til er den bare litt hvitere enn normalt.

Det kan også klø rundt skjedeåpningen og mellom kjønnsleppene.

Jeg har soppinfeksjon titt og ofte siden jeg ikke har immunforsvar, men jeg får det lett vekk med natriumklorid faktisk som jeg sprøyter pittelitt inn med en litt stor sprøyte. Dette er bare noe som fungerer for meg da når det ikke er noen sterk soppinfeksjon og det ikke klør osv. Det hjelper for min del mer enn vivag.

Om du mistenker soppinfeksjon går du til legen før du begynner på noen slags behandling slik at de sender inn en test til dyrking. Du vil også først få beskjed om å prøve canesten tablett og salve. Om dette ikke funker får du et reseptbelagt legemiddel som du svelger som en helt vanlig tablett. Denne renser hele kroppen din for sopp.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pheel

Har bare hatt det en gang og merket ikke noe annet enn at jeg plutselig begynte å klø meg veldig mye. Så hovent en indre kjønnsleppe, muligens fordi jeg ikke klarte å la vær å klø meg mye.

Var en forferdelig kløe og stikkende følelse som ble verre utover kvelden og begynte å svi, veldig ubehagelig rett og slett.

Mulig køen kom litt snikende, men forverret seg veldig fra morgen til kveld hvertfall.

God bedring, om du har sopp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Har bare hatt det en gang og merket ikke noe annet enn at jeg plutselig begynte å klø meg veldig mye. Så hovent en indre kjønnsleppe, muligens fordi jeg ikke klarte å la vær å klø meg mye.

Var en forferdelig kløe og stikkende følelse som ble verre utover kvelden og begynte å svi, veldig ubehagelig rett og slett.

Mulig køen kom litt snikende, men forverret seg veldig fra morgen til kveld hvertfall.

God bedring, om du har sopp!

Tips til neste gang om du ikke har canesten i toalettvesken: ta en kald klut som du holder inntil :) Det funker utrolig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pheel

Tips til neste gang om du ikke har canesten i toalettvesken: ta en kald klut som du holder inntil :) Det funker utrolig bra.

Takk, gjorde motsatt og dusjet meg i så varmt vann jeg klarte, noe som hjalp en stund, men er jo ikke helt heldig å dusje mye når det står på heller (men er det akutt så er det akutt såklart).

Jeg kjøpte meg forresten Lactal som jeg har brukt ujevnt i ettertid, tips til deg og, TS, kan forebygge da jeg har hørt at det dessverre gjerne lett kan dukke opp igjen, om der viser seg at du har det.

Forresten ikke farlig å bruke Canesten stikkpille og krem dersom det skulle vise seg at det er noe annet enn sopp, jeg droppet legebesøket i forkant da jeg var rimelig sikker på at der var der selv.

Såklart burde man jo egentlig vite det før man behandler, men dersom der får deg til å kvie deg eller bare gå lenger uten behandling så anbefaler deg deg å prøve, og heller dra for sjekk om der ikke skulle hjelpe. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Takk, gjorde motsatt og dusjet meg i så varmt vann jeg klarte, noe som hjalp en stund, men er jo ikke helt heldig å dusje mye når det står på heller (men er det akutt så er det akutt såklart).

Jeg kjøpte meg forresten Lactal som jeg har brukt ujevnt i ettertid, tips til deg og, TS, kan forebygge da jeg har hørt at det dessverre gjerne lett kan dukke opp igjen, om der viser seg at du har det.

Forresten ikke farlig å bruke Canesten stikkpille og krem dersom det skulle vise seg at det er noe annet enn sopp, jeg droppet legebesøket i forkant da jeg var rimelig sikker på at der var der selv.

Såklart burde man jo egentlig vite det før man behandler, men dersom der får deg til å kvie deg eller bare gå lenger uten behandling så anbefaler deg deg å prøve, og heller dra for sjekk om der ikke skulle hjelpe. :)

Ja, jeg har vært sterkt plaget med soppinfeksjon tidligere, men nå har jeg funnet hva som funker for min del. Skyller bare med natriumklorid som jeg kjøper på apoteket og da går det over med en gang. Må også gå på do og gjøre dette etter sex for eksempel. Intimsåpe gjør også underverker.

Jeg fikk i alle fall beskjed for å dra til legen og ta prøve før jeg gjorde noe selv. Med meg funker ikke canesten på det verste. Det er og slik at man kan overbehandle om man ikke gjør det i samråd med lege sa legen min.

Uansett så har du rett i dette med lactal, men jeg har ikke råd til å bruke en sånn hver dag, så da blir det saltvann i stedet. Man skal jo egentlig ikke skylle skjeden innvendig på den måten, men gjlr det bare 1 gang i uka ca og det holder soppen borte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man kan ha sopp uten den karakteristiske utfloden. Da er man ofte rød i hudfolder, det klør og svir, og eventuelt sprekker opp.

Anonymous poster hash: 0416d...03c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...