Gå til innhold

For mye trykk i dekkene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke om det er rett sted å spørre om slike ting, men kanskje noen her har liknende erfaring som meg.

Byttet fra vinter til sommerdekk hos en bensinstasjon i vår (kjører en liten smart som ikke kan jekkes opp på vanlig måte hjemme). Merket umiddelbart etterpå at bilen var rar å kjøre.

Det er jo alltid en liten forskjell å gå fra vinter til sommer, så jeg prøvde å ignorere det. Det klarte jeg ikke, for jeg innbilte meg at bilen var litt vinglete og at rattet dro litt til den ene siden. Kunne kjøre på et rett strekke og slippe rattet, og kjenne at bilen og rattet svingte til høyre.

Dro og sjekket lufttrykk på en bensinstasjon fordi jeg trodde kanskje det var skeivt ift trykk, men det var det ikke. Det som slo meg idag var at det kanskje er for høyt trykk i dekkene. Blir de isåfall da vinglete og kan dra til siden? Mener at det var enda værre idag (kanskje pga varmen?) noen som har peiling/erfaringer? Da jeg sjekket mener jeg det lå kanskje 3-4 bar over minstetrykk i vognkortet...

Anonymous poster hash: c2d85...9ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vanlig makstrykk på personbiler er fra litt under 2 bar til litt over.

Hvis du er 3-4 bar over dette så ikke kjør med bilen og pass deg for dekkene, de kan smelle.

Få noen til å sjekke det for deg fort som svint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...