Gå til innhold

Jobb, trivsel og familieplanlegging


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har som nyutdannet økonom akkurat begynt i ny jobb. Gleden var kjempestor i det jeg fikk tilbudet da jobben er veldig (400-500.000 kr) godt betalt og gode vilkår ellers.

Både jeg og samboer ønsker oss veldig barn, og det eneste som har holdt oss igjen fra å prøve er at vi begge må ha faste jobber, samt retten til foreldrepenger.

Mitt førsteinntrykk av jobben min er dessverre veldig dårlig. Jobben er egentlig lagt utover mine kvalifikasjoner, og hittil synes jeg opplæringen har vært svært dårlig. Håper jo at dette vil ta seg opp, ellers kunne de jo ikke gitt meg jobben. Jobber i det private.

Det jeg egentlig lurer på er hvor lenge det er "riktig" å jobbe før man blir gravid. Jeg har hele tiden tenkt at det bør gå 6 mnd-1 år før vi begynner å prøve, men siden jeg trives så dårlig ønsker jeg egentlig bare å prøve slik at vi får retten til foreldrepenger. Etter dette - bytte jobb.

Etter hva jeg skriver ser jeg jo selv at dette er veldig dårlig gjort mot arb.giver, men samtidig lurer jeg på om det er mange som gjør det likevel? Jeg er er et veldig samvittighets-menneske og vet med meg selv at det å vite at jeg må jobbe lenge i en jobb jeg ikke trives i kommer til å bli veldig tungt. Særlig siden det kun er disse seks mnd med jobbing som egentlig holder oss igjen fra å bli foreldre..

Sier ikke med dette at jeg kommer til å gjøre hva jeg her skriver, men siden jeg er nyutdannet kjenner jeg ikke til hvorvidt dette gjøres eller ikke. Håper kanskje noen kan dele sine meninger om ny jobbsituasjon, familieplanlegging osv. Det setter jeg meget stor pris på :blomst:



Anonymous poster hash: 31ccf...9ac
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

En god arbeidsgiver ville blitt glad på dine vegne! Ta hensyn til deg selv og din familie, det er det de fleste gjør. Sikkert det arbeidsgiveren din gjør også. Man jobber for å leve, ikke omvendt! (Gjelder i hvert fall meg og mine venner! :-) )

Sett i gang! Og hold det skjult så lenge du kan. (Bare i tilfelle arbeidsgiver skulle være ekstra vanskelig. Og er han/hun det, vær snar med å sykemelde deg.)

Og en ting til: "FOR ALL DEL IKKE HA DÅRLIG SAMVITTIGHET!"

At du i det hele tatt tenker som du gjør, viser at du er hensynsfull og reflektert. Men jeg hadde ikke venta. Nok av de som venter og venter, og når det endelig passer, så går det ikke...

Hopp hopp hopp :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg egentlig lurer på er hvor lenge det er "riktig" å jobbe før man blir gravid. Jeg har hele tiden tenkt at det bør gå 6 mnd-1 år før vi begynner å prøve, men siden jeg trives så dårlig ønsker jeg egentlig bare å prøve slik at vi får retten til foreldrepenger. Etter dette - bytte jobb.

Anonymous poster hash: 31ccf...9ac

Det er ingen som har svaret på det... ;) Eller så er det mange forskjellige meninger. Bare gjør det du føler er riktig for deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte forresten om ei som nevnte i jobbintervjuet at hun var gravid. Hun fikk ikke jobben. Det var ei anna ei som fikk jobben. Hun sa ingenting, men hun ventet tvillinger!! :danse:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! :blomst:

Vi ønsker oss veldig barn og dersom jeg ikke klarer å se noen fremtid i denne bedriften blir det nok prøving om ikke så lenge. Som dere sier skal man jo tenke på seg selv og familien. Den er tross alt viktigere for meg enn jobben..
:-)



Anonymous poster hash: 31ccf...9ac
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...