Gå til innhold

Au Pair


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Har tenkt litt på det å bli au pair, da gjerne i USA/Australia. Jeg tror det hadde vært en fin måte å kunne oppleve en annen kultur på samtidig som jeg tjener litt penger og ikke minst forbedrer engelsken min. Men jeg sliter litt med å finne ut ytterligere informasjon på nettet så jeg spør her i håp om at noen av dere kan gjøre meg litt klokere :)

Jeg vet at det kan være hardt arbeid, men hvor mye vil det si? 12 timer om dagen eller mer? Og litt med lønn; ca hvor mye kan jeg regne med å få betalt? Forstår at det ikke er 300 000 for året jeg er borte, men er det ekstremt dårlig betalt tror jeg kanskje at jeg må legge fra meg planene.

Hvis det er av interesse, så skal jeg begynne siste året på vgs til høsten :) tenkte da altså å ta året som au pair som et fri år

Takk på forhånd for svar!

Anonymous poster hash: 31bd8...cf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

- Mye arbeid

- Dårlig betalt

- Kan risikere å få en drittfamilie

- Ofte går meste av samtalene med ungene. Om de er små kommer du ikke til å forbedre engelsken din mye.

...men kan selvsagt også få en god familie.



Anonymous poster hash: 9c26a...9ba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært au-pair i England. Trivdes veldig godt, men jeg var svært heldig med familien. Bodde hos en familie fra Tyskland med 1 barn på 8 år. En herlig jente!

Arbeidsoppgavene mine var å følge jenta til skolen og hente henne etter skoletid. Mens hun var på skolen hadde jeg fri, bortsett fra 2 dager i uka da jeg gikk på engelskkurs (det betalte vertsfamilien for).

Etter skoletid hadde jeg ansvar for å lage middag til meg og jenta, hjelpe henne med leksene og være sammen med henne til foreldrene kom hjem. Vi dro på turer, var på kino, lekte, var i svømmehallen osv.

Arbeidsdagen var ferdig kl.19. Til sammen jobbet jeg ca. 4-5 timer om dagen.

Noen ganger hadde jeg henne alene en hel helg. Foreldrene jobbet i et amerikansk selskap og når de var på forretningsreiser var jeg hjemme med jenta alene. Det var helt greit, og jeg fikk ekstra betalt for det.

Lønna er lommepenger. Fikk 500,- i uka og i tillegg fikk jeg gratis husvære, mat, kurs og jeg fikk være med på feriereiser til Tyskland, Frankrike og Østerrike.

Hadde et fantastisk år og jeg har fortsatt kontakt med familien, og med venner jeg fikk iløpet at det året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...