AnonymBruker Skrevet 10. juni 2014 #1 Skrevet 10. juni 2014 Har du hatt kyssesyken? Hvor lenge var du sykemeldt? Har nettopp fått det påvist, og er "spent" på hva jeg har i vente..Anonymous poster hash: ed7ff...18e
nattsvermer Skrevet 10. juni 2014 #2 Skrevet 10. juni 2014 Jeg hadde kyssesyken. Jeg gikk på skolen, så jeg fikk ikke egentlig noen sykemelding. Jeg var vel sengeliggende nesten en uke før jeg etterhvert ble frisk nok til å gå på skolen igjen. Etter det var jeg i minkende grad slapp i et par mnd. Hvor dårlig er du?
Chizue Skrevet 10. juni 2014 #3 Skrevet 10. juni 2014 Jeg hadde kyssesyka mellom september ifjor og januar i år) (hadde ikke antistoffa i august, men fikk påvist antistoffan i mars i år) Var vel en som en sterk forskjølelse for meg o.o Litt sliten og sånt.. men siden jeg ikke ante at jeg hadde det, så hadde jeg ikke sykemelding heller
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2014 #4 Skrevet 10. juni 2014 Jeg hadde kyssesyken. Jeg gikk på skolen, så jeg fikk ikke egentlig noen sykemelding. Jeg var vel sengeliggende nesten en uke før jeg etterhvert ble frisk nok til å gå på skolen igjen. Etter det var jeg i minkende grad slapp i et par mnd. Hvor dårlig er du? Er rimelig dårlig nå, men vondt i halsen, svimmel og utmattet. Anonymous poster hash: ed7ff...18e
nattsvermer Skrevet 10. juni 2014 #5 Skrevet 10. juni 2014 Er rimelig dårlig nå, men vondt i halsen, svimmel og utmattet. Anonymous poster hash: ed7ff...18e Huff, det er ikke mye godt Jeg håper du slipper rimelig lett unna!
L'amie Skrevet 10. juni 2014 #6 Skrevet 10. juni 2014 Jeg var sengeliggende i 4 mnd og fortsatt svært redusert de neste 2 mnd (var på skolen/jobbet med skolearbeid ca. 10 timer i uka). Etter det var jeg oppegående, men ofte sliten rundt et halvår til.
nattsvermer Skrevet 10. juni 2014 #7 Skrevet 10. juni 2014 Jeg var sengeliggende i 4 mnd og fortsatt svært redusert de neste 2 mnd (var på skolen/jobbet med skolearbeid ca. 10 timer i uka). Etter det var jeg oppegående, men ofte sliten rundt et halvår til. Var du sengeliggende i 4 mnd??? Seriøst?
L'amie Skrevet 10. juni 2014 #8 Skrevet 10. juni 2014 Var du sengeliggende i 4 mnd??? Seriøst? Ja, seng/sofa. Det er veldig varierende hvor dårlig folk blir. Jeg ble veldig dårlig.
nattsvermer Skrevet 10. juni 2014 #9 Skrevet 10. juni 2014 Ja, seng/sofa. Det er veldig varierende hvor dårlig folk blir. Jeg ble veldig dårlig. Ja, du må ha blitt veldig hardt rammet. Jeg kjenner flere som har blitt lagt inn, men jeg har aldri hørt om noen som har vært syke så lenge. Godt man i teorien kun får dette én gang...
L'amie Skrevet 10. juni 2014 #10 Skrevet 10. juni 2014 Ja, du må ha blitt veldig hardt rammet. Jeg kjenner flere som har blitt lagt inn, men jeg har aldri hørt om noen som har vært syke så lenge. Godt man i teorien kun får dette én gang... Ikke jeg heller, hvis det er noen trøst. Og jo, det er dessverre mulig å få det flere ganger. Det er bare veldig uvanlig.
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2014 #11 Skrevet 10. juni 2014 Ja, du må ha blitt veldig hardt rammet. Jeg kjenner flere som har blitt lagt inn, men jeg har aldri hørt om noen som har vært syke så lenge. Godt man i teorien kun får dette én gang... Jeg har hørt om folk som har vært sengeliggende i et halvt år, så det kan slå folk aldeles ut. Heldigvis skjer det ikke ofte... Anonymous poster hash: ed7ff...18e 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2014 #12 Skrevet 10. juni 2014 Jeg var sengeliggende i 4 mnd og fortsatt svært redusert de neste 2 mnd (var på skolen/jobbet med skolearbeid ca. 10 timer i uka). Etter det var jeg oppegående, men ofte sliten rundt et halvår til. Takk for svar! Så du var dårlig i totalt et år..? Oh no, kjenner jeg blir nervøs... Anonymous poster hash: ed7ff...18e
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2014 #13 Skrevet 10. juni 2014 Jeg ble ikke dårlig når jeg hadde kyssesyken. Men jeg ble syk etter kyssesyken, da begynte jeg å bli sliten og slapp og helt forferdelig, det varte i et helt år før jeg ble litt bedre. Så det er forskjell fra person til person. Men hør med legen din om hva som må gjøres framover. Anonymous poster hash: c351c...43c
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2014 #14 Skrevet 10. juni 2014 Jeg ble ikke dårlig når jeg hadde kyssesyken. Men jeg ble syk etter kyssesyken, da begynte jeg å bli sliten og slapp og helt forferdelig, det varte i et helt år før jeg ble litt bedre. Så det er forskjell fra person til person. Men hør med legen din om hva som må gjøres framover. Anonymous poster hash: c351c...43c Hva gjorde du for å bli bedre til slutt? Ble det bedre av seg selv, eller var det noe du gjorde for å bli bedre..? Anonymous poster hash: ed7ff...18e
Gjest Makemeloveit Skrevet 10. juni 2014 #15 Skrevet 10. juni 2014 Jeg gikk på skolen da jeg fikk den. Var ikke så dårlig akkurat i den perioden, bortsett fra at det kjentes ut som skikkelig influensa. Fikk dessverre ettervirkning av kyssesyken som varte i 5 år.. Det er heldigvis ikke så vanlig!
Muscae Skrevet 10. juni 2014 #16 Skrevet 10. juni 2014 Fikk den da jeg gikk på skolen, i sommerferien. Eller rett før ferien. Var dårlig og sengeliggende nesten hele sommeren. Hele det neste skoleåret var jeg syk nesten hver onsdag, for jeg trengte den dagen å komme meg på, etter to dager på skolen. Så man kan si jeg "jobbet" 80% det påfølgende året.
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2014 #17 Skrevet 10. juni 2014 Jeg gikk på skolen da jeg fikk den. Var ikke så dårlig akkurat i den perioden, bortsett fra at det kjentes ut som skikkelig influensa. Fikk dessverre ettervirkning av kyssesyken som varte i 5 år.. Det er heldigvis ikke så vanlig! Herlighet, stakkars! Var du like dårlig hele tiden? Når kunne du f.eks begynne å jobbe igjen? Anonymous poster hash: ed7ff...18e
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2014 #18 Skrevet 10. juni 2014 Andre som har hatt kyssesyken som voksen? Evt.kjenner noen? Anonymous poster hash: ed7ff...18e
Athene Skrevet 10. juni 2014 #19 Skrevet 10. juni 2014 Jeg var sengeliggende i seks dager, fire med egenmelding. Forstod at det ikke var en normal forkjølelse/influensa da jeg aldri hadde vært så slapp. Gikk til legen, fikk påvist kyssesyken. Da jeg var ganske oppegående igjen begynte jeg i jobb etter eget ønske på dag 7 med sykdommen. Kjørte til og fra døren og roet tempoet. Ingen trening eller alkhol på en drøy måned, men formen var på topp igjen to uker etter at jeg ble syk. Så ingen sykemelding på meg. Legen mente det gikk fint så lenge jeg tok ting i eget tempo.
Gjest Makemeloveit Skrevet 10. juni 2014 #20 Skrevet 10. juni 2014 Herlighet, stakkars! Var du like dårlig hele tiden? Når kunne du f.eks begynne å jobbe igjen? Anonymous poster hash: ed7ff...18e Det var ikke noe kjekt nei. Ja, jeg var konstant dårlig. Ble i senere tid kronisk syk, men legene vet ikke om dette har noe sammenheng. Jeg begynte å jobbe igjen etter ca 1,5 år. Men det har vært sykemeldinger og slikt innimellom. Jeg er jo et veldig spesielt tilfelle av dette da. Bare pass godt på å ikke presse deg for mye, ta tiden til hjelp
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå