AnonymBruker Skrevet 10. juni 2014 #1 Skrevet 10. juni 2014 Har stått på venteliste i over ett år nå. Kan ikke skjønne at det er forsvarlig med så lang venteliste. Hvor lenge har dere andre ventet? Anonymous poster hash: 1a7ce...cc1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2014 #2 Skrevet 10. juni 2014 Husker ikke hvor lenge jeg ventet, da det var i fjor - men det var ikke mer enn en måned. Anonymous poster hash: 74d6a...065
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2014 #3 Skrevet 10. juni 2014 det er så forskjellig fra sted til sted hvor lang ventelisten er. men har nok hørt om de som har ventet i mange måneder ja, over et år også. dette kommer litt ann på hvorfor du er søkt til psykolog. hvor akutt og alvolrig dine lidelser er. men ja. jeg synes også 1 år venteliste hos psykolog er drøyd, det er virkelig lang tid,og jeg synes ikke det er forsvarlig. men det handler vell om kapasitet hos behandlere. det er jo kortere tid oftest hos privat da, om det er et alternativ. men ja. det koster. eller, om du føler det haster litt, så kan du høre om du kan få snakke med en psykiatrisk syekepleier i kommunen i påvente av psykologen din, det er et lavterskeltilbud, og du kan snakke med de selv og høre. eller be fastlegen din ordne med avtale. jeg venta bare i noen uker, men det var fordi jeg var i et lavterskeltilbud i starten, samt at for meg var det alvorlig og hastet en del. men dette var noe gruppegreier. men da hadde jeg kommet inn i systemet. og bytte av behandler fra gruppe til bare individuellbehandling, så tok det ikke så lang tid, fordi jeg var inne i systemet, og at det fortsatt hastet. så som du ser. det kommer veldig ann på hva du er henvist til psykolog for. alvorlighetsgrad. hvor, kapasiteten til behandlingsstedet osv. Anonymous poster hash: 1ff27...181
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2014 #4 Skrevet 10. juni 2014 i følge loven har man rett på psykriatisk hjelp innen 6 mnd!! Anonymous poster hash: 476a4...ff9 1
Gjest Vevila Skrevet 10. juni 2014 #5 Skrevet 10. juni 2014 Ventet i ca et år jeg også... Eller hadde sikkert vært enda lenger om jeg ikke ble innlagt på akuttavdelingen. Det er ganske elendig ja.
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2014 #6 Skrevet 10. juni 2014 Jeg trodde man hadde krav på hjelp innen 4 måneder? Hvis du har råd kan du jo vurdere privat psykolog da.... Anonymous poster hash: d5933...467
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå