Gå til innhold

Ukepenger

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen ting jeg lurer på til dere som gir barna deres ukepenger.

- Når startet dere å gi ukepenger?

- Hvor mye får de, og hvilken alder er de?

- Er ukepengene betinget jobbing, eller får de uansett?

Mannen min lurer på og gi ukepenger til vår seksåring, og jeg er usikker. Jeg synes man skal hjelpe til hjemme uansett og ikke læres opp til at det er noe man får betalt for. Samtidig hadde det vært fint om hun kunne blitt lært til verdien av penger og å spare seg til noe hun ønsker seg.

Anonymous poster hash: f3e58...b64
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et tips kan jo være å gi noen arbeidsoppgaver, f.eks hjelpe å dekke på bordet eller noe? Også for hver dag får h*n 5 kroner eller noe for det. Dersom h*n da ikke hjelper til, får h*n selvsagt ikke pengene.

Skrevet

Jeg er enig med deg. Man kan rydder etter seg etc. uten å få betalt for det.

Nå er barnet enda lite, men når det blir eldre vil det lære verdien av penger. Barnet kan f. eks få penger i bursdagsgave

Skrevet

Barn skal venne seg til å hjelpe til uten å få betalt for det, men allikevel man man jo gi ukepenger for ekstra ting de gjør. For eksempel skal barn rydde etter seg når de har spist, holde rommet ryddig og slike ting, men så kan du si at dersom hn gjør ditt eller datt så får hn så og så mye

Skrevet

Jentungen er snart 10 år, hun rydder middagsbordet en gang i uken, rydder rommet sitt, støvsuger stue og gang og går av og til ut med søppel.

Gutten er 7 år og rydder av bordet en gang, rydder rommet og går ut med søppel av og til.

For dette får de 100 kroner hver 14. dag i og med at vi har de ande hver uke.
Etter hvert som de blir eldre blir det flere plikter og eventuelt litt mer ukelønn når vi ser at det er behov for det.

Skrevet

De hjelper til med å dekke på bord, rydde av sitt eget etter hvert måltid, rydder opp lekene sine ol uten at dette inngår i ukepengene :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...