AnonymBruker Skrevet 10. juni 2014 #1 Skrevet 10. juni 2014 Hei Jeg har et lite problem som jeg synes er litt ekkelt å snakke om. Tviler på at dette er normalt, men har liksom ikke fått meg til å fortelle noen om dette. For ca. 3 mnd siden merket jeg at jeg hadde mye sjeldnere avføring enn før. Jeg gikk fra å bæsje 1-2 ganger hver dag til maks 1-2 ganger i uka. Avføringen var veldig hard, og det kom bare noen små "kuler" hver gang. Jeg merket også litt slim i avføringen og en ganske annerledes lukt. Jeg har ikke hatt noen forandringer i kostholdet mitt, så skjønner ikke hva det kommer av. Har begynt å drikke mer vann og spise mer fiber, men det har ingen virkning. Jeg begynte forresten med nye p-piller rundt denne tiden, men har søkt opp dette på nettet, og finner ingenting om at p-piller kan gi sånne bivirkninger. Jeg har hatt det sånn helt siden da. Jeg sliter ikke like mye med denne "kulete" avføringen lenger og av og til er den helt normalt, men det kommer fortsatt lite om gangen. I det siste har jeg også merket at avføringen kommer ut som en tynn, lang strimle av og til... Det er ikke hver gang, men av og til. Jeg har ingen magesmerter i forbindelse med dette, men føler meg litt oppblåst, og har derfor begynt med duphalac av og til for å gjøre avføringen litt bløtere. Det virker, men det er altså når jeg bruker dette at avføringen blir en lang strimle. Den blir også ganske lys, og har en del slim i seg. Er det noen som har det litt likt, eller vet hva dette kan være? Jeg har som sagt ikke noe vondt eller noe sånt, men det er allikevel litt slitsomt å hele tiden gå rundt med følelsen av å ikke få tømt tarmen ordentlig... Beklager for masse detaljer, men dette er noe jeg har lurt på en god stund nå... -Jente17 Anonymous poster hash: 11465...b68
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2014 #2 Skrevet 10. juni 2014 Når avføringen forandrer seg sånn som hos deg, uten at du har forandret kostholdet ditt eller har begynt på medisiner så må du til legen. Det høres ut som om du er forstoppet. Med knolleteavføring og diaré eller tynn (ofte litt løs) avføring innimellom er symptomer på forstoppelse. Duphalac holder sjeldent, det er mer for å opprettholde en normalt avføring. Duphalac kan gi luft og luftsmerter. Det er viktig å drikke rikelig når man bruker Duphalac. Det finnes flere typer laxantia (avføringsmidler), men dette burde du diskutere med en lege siden det i lange løp kan være skadelig. Legen vil nok bare snakke med deg, så du trenger ikke å være engstelig for at du skal undersøkes. Kanskje h*n vil kjenne på magen din bare. Anonymous poster hash: 685d9...920
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå