Gå til innhold

Rydderegler og rutiner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har ei datter på ni år. Dessverre er både jeg og hun ganske uryddige av oss. Jeg tar noen skippertak innimellom, og da kan jeg holde det fint lenge, men så fort det begynner å skli ut råder kaoset snart da jeg mister motivasjonen.

Nå skal vi endelig få oss oppvaskmaskin, og jeg har lyst til å sette noen nye regler i huset. Både for oppgaver hun skal gjøre og for rutiner på meg. Er det noen som har noen forslag?

Hun har allerede en del ansvar for å lufte hunden, og går ut med søpla hver gang jeg ber henne om det, samt sitt eget rom (rydding og støvsuging). Jeg ønsker at hun hjelper til mer med oppvask og rydding etter middag nå når vi får oppvaskmaskin. Hun har egentlig ansvar for å legge sammen egne klær etter vask også, men det er noe jeg ofte gjør når jeg allikevel står og bretter sammen.

Vi har en litt uforutsigbar hverdag, så jeg vegrer meg for faste dager på gjøremål, siden det er noe som ofte MÅ bli utsatt. Samtidig er det lett å droppe gjøremålet om det ikke er fast dag.

Ønsker både små og større tips om hvordan jeg burde organisere husarbeidet og fordelingen :)



Anonymous poster hash: 08758...6c9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun har allerede ganske mange oppgaver og dere har en ustrukturert hverdag. Hva mener du med ustrukturert hverdag? Kan dere få til litt mer struktur i den først?

Når dere får oppvaskmaskin er en grei regel og alltid sette det man har brukt inn i oppvaskmaskina med en gang man er ferdig med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har allerede ganske mange oppgaver og dere har en ustrukturert hverdag. Hva mener du med ustrukturert hverdag? Kan dere få til litt mer struktur i den først?

Når dere får oppvaskmaskin er en grei regel og alltid sette det man har brukt inn i oppvaskmaskina med en gang man er ferdig med det.

Forskjellige tider vi er hjemme på, jeg er student og flere dager er jeg borte i to runder om dagen.

Vanskelig å legge faste planer, barnet vil jo leke når hun er hjemme og venner er ledige, og det er noe jeg ønsker at hun skal prioritere litt. (Mange av vennene har aktiviteter både tre og fire ganger i uken, og variende samvær med den andre forelderen, så vi vet aldri når hun har noen å treffe før den dagen kommer.)

Anonymous poster hash: 08758...6c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...