Gå til innhold

mobbing, si på intervju?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hadde noen tøffe år på min utdanningsinstitusjon. Mye jeg kan " skylde" på og mulig har jeg mest skyld i at ting gikk dårlig selv. Jeg vet uansett at den viktigste eksterne faktoren til at jeg ikke trivdes og ikke fikk lest nok var at jeg ble fråsset ut av vennegjengen. Vi var 3 som alltid jobbet sammen. Plutselig snakkwt ingen til meg og jeg måtte spise alene, sitte alene i klasserommet og jobbe alene pp " gruppearbeid". Høres nok ut som en svakhet å si noe om dette, men det var san

Anonymous poster hash: a6379...e23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Beklager at det skjedde med deg, men jeg ville aldri nevnt noe slikt i en intervjusituasjon. Det frestår som noe sutrete og jeg skjønner ikke helt hensikten med å nevne det.



Anonymous poster hash: 9f0d7...19c
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok heller ikke sagt noe om dette. Veldig synd at det skjedde, men du vil fort ende opp med å virke som en person som alltid legger skylda på alle andre, har dårlig selvinnsikt og ikke kommer til å passe inn sosialt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke helt hensikten med å fortelle det i et jobbintervju. Hva skulle det være godt for?

Jeg synes det er en dårlig ide å fortelle det. Det kan fort oppfattes negativt. Husk at du er der for å selge deg selv, hvor nå enn perverst det egentlig er når man tenker over det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke nevn noe. Du vil fremstå som en med dårlige sosiale egenskaper.



Anonymous poster hash: a9bc8...29c
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mobbing er forferdelig, synd det skjedde med deg.

Men hva har det med jobben du skal intervjues for å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tolker det som at TS ville "forklare" de dårlige karakterene sine med at dette var grunnet dårlig motivasjon igjen grunnet mobbing.

Jeg ville ikke fortalt det.

Om du har noen tomrom, eller noe som f.eks at noen døde, alvorlig sykdom osv, så kan det i visse tilfeller være ok å fortelle.

Men slike dessverre litt hverdagslige situasjoner blir for tynt grunnlag å nevne.

"Kari og Truls frøs meg ut" - det blir litt sånn "jahaaaaa... ............. ...".



Anonymous poster hash: 0c45c...397
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver jo også i innlegget ditt TS, at det er du som har mest skyld i at ting gikk dårlig.

Og det er akkurat dette som blir litt dumt, med å lage drama på intervjuet med å blande inn noen som frøs deg ut, at det kan virke som du ikke tar ansvar selv, men som er en som skylder på andre.

Du kan også virke litt ustabil, som ikke er over it.

Keep it professional!



Anonymous poster hash: 0c45c...397
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sympatiserer som en som ble frosset ut som ung og ikke hadde noen gode sosiale forhold under studiene. Jeg klarte meg likevel fint og har en god jobb nå.

For all del, ikke nevn det. Legg det bak deg.



Anonymous poster hash: 258c1...fcd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde noen tøffe år på min utdanningsinstitusjon. Mye jeg kan " skylde" på og mulig har jeg mest skyld i at ting gikk dårlig selv. Jeg vet uansett at den viktigste eksterne faktoren til at jeg ikke trivdes og ikke fikk lest nok var at jeg ble fråsset ut av vennegjengen. Vi var 3 som alltid jobbet sammen. Plutselig snakkwt ingen til meg og jeg måtte spise alene, sitte alene i klasserommet og jobbe alene pp " gruppearbeid". Høres nok ut som en svakhet å si noe om dette, men det var san

Anonymous poster hash: a6379...e23

Aldri si noe negativt om skole/jobb i et intervju. Det er ikke relevant for jobben du søker og de kan få feil inntrykk av deg. Vær heller positiv og si hvorfor du søker jobben. Ikke gjør deg til et "offer" det kan skape feil vipper. Jeg har i unge år selv "driti" på draget under intervju men man lærer. Fremhev dine sterke sider når de spør om det spør de om dine svake sider ikke dra fram mobbingen.

Anonymous poster hash: f1802...427

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste du oppnår med å fortelle den historien der, er å fremstille deg som en person som ikke tar ansvar for egne valg og handlinger.

Og hadde jeg vært ansvarlig for å ansettelser, ville det vært enormt rødt flagg når noen sier rett ut at andre har ansvar for at de ikke brukte god nok tid på å lese under studietiden.



Anonymous poster hash: e25d0...52f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...