Snusdåsa Skrevet 10. juni 2014 #1 Skrevet 10. juni 2014 Hei, jeg kjenner på hele meg at jeg absolutt trenger en ferietur snarest, og siden familien min har en leilighet i puerto rico, tenkte jeg faktisk å reise dit alene. Har ingen venner som kan bli med, så da blir det eneste alternativet. Er det noen her som har gjort det før? Er det lett å møte nye folk der eller er det stort sett bare pensjonister? Vil gjerne høre andres erfaringer. Er foresten 21 år og jente
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2014 #2 Skrevet 10. juni 2014 Jeg hadde kun reist alene hvis jeg skulle bodd på et hotell og var tilknyttet et reisebyrå. Hadde også reist til et mer familievennlig sted der det ikke skjer så mye. Om du reiser er helt opp til deg selv, men synes du skal holde deg inne i leiligheten på kveldstid, ikke gå alene på kvelden ihvertfall og prøv å bli kjent med noen som bor like ved deg som du føler du kan stole på (gjerne et voksent par feks). Jeg hadde heller ikke tatt taxi alene eller reist på ekskusjoner hvis jeg ikke var med feks ving:) mulig jeg er litt dramatisk, men pass godt på deg selv ihvertfall:) Anonymous poster hash: 9483d...b05
Snusdåsa Skrevet 10. juni 2014 Forfatter #3 Skrevet 10. juni 2014 Jeg hadde kun reist alene hvis jeg skulle bodd på et hotell og var tilknyttet et reisebyrå. Hadde også reist til et mer familievennlig sted der det ikke skjer så mye. Om du reiser er helt opp til deg selv, men synes du skal holde deg inne i leiligheten på kveldstid, ikke gå alene på kvelden ihvertfall og prøv å bli kjent med noen som bor like ved deg som du føler du kan stole på (gjerne et voksent par feks). Jeg hadde heller ikke tatt taxi alene eller reist på ekskusjoner hvis jeg ikke var med feks ving:) mulig jeg er litt dramatisk, men pass godt på deg selv ihvertfall:) Anonymous poster hash: 9483d...b05 Jeg har vært der en del ganger før, både med familie og venner, og har både tatt taxi alene og vandret rundt alene på kveldstid, så jeg føler meg ganske trygg der. Det eneste jeg er litt redd for er å bli litt ensom, om jeg ikke kommer i kontakt med noen andre i løpet av turen. Jeg er veldig sosial av meg, og liker å oppleve nye ting så jeg tror nok ikke jeg blir sittende så lenge inne. Så lenge jeg holder meg til gater med mye folk i og tar visse forhåndsregler så tror jeg at jeg klarer meg fint
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2014 #4 Skrevet 10. juni 2014 Burde være ganske problemfritt. Og det er vel helst i vinterhalvåret at det er mye pensjonister der. Det finnes som regel utflukter og andre arrangementer som ikke er knyttet til hoteller også, slik at alle kan melde seg på. Det er som regel vanskelig å komme i kontakt med fold dessverre, ettersom veldig mange reiser i grupper eller som par og allerede har programmet klart. Det blir gjerne slik at man er sosial der og da. Men farlig er det garantert ikke, om du tar forhåndsregler. Anonymous poster hash: b4233...14f
flinkeceline Skrevet 10. juni 2014 #5 Skrevet 10. juni 2014 Vær forsiktig sier bare jeg: http://www.vg.no/nyheter/utenriks/spania/stukket-i-hjel-paa-gran-canaria/a/103499/ Hold deg til hovedgatene og ta taxi mellom steder. Du ønsker ikke ferdes gatelangs på nattestid, da rare ting kan skje.
Chizue Skrevet 10. juni 2014 #6 Skrevet 10. juni 2014 Drikk med måte uansett hvor i verden du er... Trenger ikke å drikke deg snydens selv om du hadde reist med andre Jeg reiser så og si alltid alene, men jeg tar også mine forhåndsregler etter mørkets frambrudd x)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå