Gå til innhold

Starte samtale på facebook?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har selvsagt truffet ei jente noen ganger som jeg er blitt interresert i. Har aldri vert på tomanshånd med henne enda, har bare blitt prating i grupper på 3-4 eller flere. Da jeg traff henne sist var vi en gjeng på 4 som snakka før vi skulle gå, og vi ble enige om å adde på facebook, så nå er jeg venner med henne. Hun bor en liten halvtime unna, så kan ikke treffe på henne tilfeldigvis eller "tilfeldigvis" uten videre, så tenkte å begynne å ta litt kontakt på facebook da.

Her kommer spørsmålet, som dere kanskje har gjettet allerede: hvordan i alle dager åpner jeg samtalen, og hva fortsetter jeg evt med?

hilsen frustrert og litt uerfaren gutt

Anonymous poster hash: 6611a...352
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med "Hei!"?

• Liker 4
Skrevet

Sender du bare et "hei" så får du muligens bare et "hei" tilbake, så du burde nok sende noe mer enn det. Du kan jo spørre om hun har lyst til å finne på noe sammen en dag, og gjerne spør hvilken dag som passer så dere får avtalt det også. Da slipper det å henge i lufta at "vi møtes en dag".

Skrevet

Tror jeg heller bare hadde tørrprata litt, istedet for "Hei, vil du møtes?". "Hei! Hva gjør du? Koselig å møte deg sist gang, *nevne noe morsomt som skjedde forrige gang*. Jeg synes du virka kjempetrivelig. Hvis du kjeder deg en dag, så ta gjerne kontakt, jeg vil bedre bli kjent med deg" eller noe sånt. :) Så har du det gående, dere kan få en relasjon til hverandre over fb, da føles det litt tryggere å møtes på tomannshånd. I tillegg blir du jo bedre kjent med henne, og samtalen flyter kanskje lettere når dere først møtes, siden du vet mer om hennes do's and dont's.

• Liker 2
Skrevet

Jeg startet en samtale med min nåværende kjæreste på facebook da vi var i beste fall bekjente. Om jeg husker riktig latet jeg som at jeg hadde ett problem med en engelskoppgave og lurte på om han kunne hjelpe meg siden jeg visste han var flink i engelsk :fnise: Jeg vil tro at han har funnet ut at jeg er mye bedre i engelsk enn jeg ga meg ut for, men han har ikke nevnt det siden :sjenert:

Bare finn på en ice-breaker for å få praten i gang. Er det noe der vil resten stort sett gå av seg selv :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...