Gå til innhold

Statistikere her?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har tatt ca 30 studiepoeng i statistikk dette året, og liker det bare bedre og bedre. Jeg har fått en "internship" hvor jeg skal lære meg et statistisk dataprogram, men lurer på om det er noen her som jobber som eller har utdanning innen statistikk? Hvor har dere studert eventuelt, eller hvilken bakgrunn har dere?

Finnes det arbeidsplasser innen dette?



Anonymous poster hash: 8a238...262
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har tatt ca 30 studiepoeng i statistikk dette året, og liker det bare bedre og bedre. Jeg har fått en "internship" hvor jeg skal lære meg et statistisk dataprogram, men lurer på om det er noen her som jobber som eller har utdanning innen statistikk? Hvor har dere studert eventuelt, eller hvilken bakgrunn har dere?

Finnes det arbeidsplasser innen dette?

Anonymous poster hash: 8a238...262

Jada! Det mest nærliggende er:

-Statistisk sentralbyrå eller enn annen offentlig body som utfører beregninger for politiske formål

-Næringslivet, og da spesielt finans og forsikringsbransjen! Kan også være aktuelt i større multinasjonale selskaper/ konsulentfirmaer. Aktuarer er etterspurt, har god startlønn, og brukes blant annet til risikoberegninger for forsikringsselskapene.

-Bli akademiker å undervise!

Endret av Genesis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Undervisning er nok ikke noe for meg, jeg forstår bare ting inni hodet mitt, men greier aldri å forklare på en forståelig måte. Forsikringsbransjen er jeg ingen stor fan av, men SSB kunne jo vært interessant. Hvor mye statistikk trenger man eventuelt? Må jeg ta flere emner innen statistikk? Har jo bare disse 30 poengene som er en del av en master, men tenker jo at det hjelper å kunne et praktisk verktøy.

Anonymous poster hash: 8a238...262

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hva som helst