Gå til innhold

ønskebarnet har ankommet! ♡

missdior

Anbefalte innlegg

Tror du kan døpe barnet ditt hvor du vil? eller.. Ta den fine kirka :ler2:

Vi skal ha navnefest! Jeg er døpt og konfirmert selv, og det er mannen og bonusjenta også (ja, døpt altså). Men jeg kommer ikke til å oppdra han her i kristen tro, og jeg har skikkelig ikke lyst til å stå i kirka og juge alle midt opp i tryne og si at han skal bli oppdratt i faderens og blablabla ånd, når det ikke er sant. Føler jeg spytter på de som faktisk er der og ER kristne da, og det ønsker jeg jo ikke.

Vil han å melde seg inn i statskirka når han blir eldre, kan han gjøre det. Jeg vil ikke sette han inn i en religion bare fordi det er tradisjon i familien å bli døpt... MENNEH, det er jo bare meg :nigo: Hadde jeg følt at jeg kunne synge aftenbønn og be, så hadde han blitt døpt, men jeg har ikke sterk nok tro på Gud til å gjøre det. Jeg tror mer på... alt annet :nigo:

Jeg respekterer alles valg, så null stress :nigo: Vi døper mest av alt pga tradisjon, men også fordi det er fint å tilhøre en religion, selv om man ikke praktiserer den. Og man er jo ikke nødt til å henge så mye i kirka :ler:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hihi :) Bodin kirke, hvor ligger den da? :P

Hvilken helsestasjon er du på, Miss? :laugh:

Bodin Kirke ligger på veien til Bodøsjøen, når du kjører fra City Nord liksom. HERREGUD jeg er dårlig til å forklare... :ler:

Rønvik Familiekontor!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, men da er det den jeg tenkte på joooo :laugh: Kjører den veien til jobb hver dag :)

Er det bra der, vet du det? :)
Jeg gikk jo ned for å se på/høre etter time hos Alsgård nå, og da står det at driften der opphører fra 11. august! :( Men tror jeg skal undersøke med sentrum, blir lettere siden gubben vil være med tror jeg :) Han jobber jo i sentrum :)
Hvor ligger Rønvik Familiekontor? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok du kan velge kirke. Jeg valgte kirken jeg selv kjente best (fra oppveksten), selv om det ikke ligger i nærheten av der vi bor.

Lykke til på første jordmortime! Spennende :) Nå kan nok jordmor høre hjertelyden - har legen lyttet etter den før?

Når skal du på ordinær ultralyd da? Det kan vel ikke være så lenge til?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi døpte i Hunstad kirke, grusom stygg utenpå men fin inni! Nesten helt ny og moderne :) Og vi leide "partylokalene" deres som har ALT bortsett fra maten og kakene. Kakespader, lysestaker, vaser, alt til matlaging og spising osv. Og vi trengte ikke å vaske så nøye for er/var vaskedag på mandager ;) Så var bare å gå borti gangen etterpå og feire ;) Veldig enkelt! :jepp: Og grei prest, spurte f.eks ikke om vi er gift, ei jeg kjenner (ikke her i byen) ble masa på av presten om de ikke skulle gifte seg under dåpen :( Og hun sa at unger i kirka får lov å løpe rundt og leke under gudstjenesten, likte den dama selv om jeg ikke er religiøs ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror nok du kan velge kirke. Jeg valgte kirken jeg selv kjente best (fra oppveksten), selv om det ikke ligger i nærheten av der vi bor.

Lykke til på første jordmortime! Spennende :) Nå kan nok jordmor høre hjertelyden - har legen lyttet etter den før?

Når skal du på ordinær ultralyd da? Det kan vel ikke være så lenge til?

Nå blir jeg skikkelig glad altså, for jeg nekter å døpe i Rønvik kirke :ler:

Takk for det! Ja, jeg gleder meg veldig. Blir nok kanskje litt mer ekte når man begynner å gå på kontroller osv. Jeg tror forresten jeg har kjent livmoren min nå, lå på ryggen i senga i går og kjente, og trooor jeg fant den. Kanskje... :ler: Legen har ikke lyttet nei, så det blir første gang, hvis hun finner den da :roll:

OUL er 4.september! Så det er enda litt lenge til... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi døpte i Hunstad kirke, grusom stygg utenpå men fin inni! Nesten helt ny og moderne :) Og vi leide "partylokalene" deres som har ALT bortsett fra maten og kakene. Kakespader, lysestaker, vaser, alt til matlaging og spising osv. Og vi trengte ikke å vaske så nøye for er/var vaskedag på mandager ;) Så var bare å gå borti gangen etterpå og feire ;) Veldig enkelt! :jepp: Og grei prest, spurte f.eks ikke om vi er gift, ei jeg kjenner (ikke her i byen) ble masa på av presten om de ikke skulle gifte seg under dåpen :( Og hun sa at unger i kirka får lov å løpe rundt og leke under gudstjenesten, likte den dama selv om jeg ikke er religiøs ;)

Ja, den er også støgg! Haha. Hvorfor kan de ikke lage kirker som ser ut som kirker? Forbaska moderne greir. Det hørtes jo veldig greit ut da, men vi skal være så få så vi tar det sikkert hjemme eller leier kantina der mannen jobber. Noe finner vi ut ;)

Å gosh, vi skal ikke gifte oss under dåpen assa :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan forresten døpe hvor man vil ;) Vet om flere som har døpt i det siste i andre kirker og i andre kommuner. Rett etter mini ble født fikk vi brev fra Bodin, siden Hunstad ikke var åpna enda, om at vi tilhørte Bodin og kunne døpe han der og bla bla. Dere får sikkert et sånt fra Rønvik men er bare å ignorere det. De jeg kjenner som har døpt i Rønvik har forresten vært fornøyde, og trur at de og har festlokaler. Men Bodin er fin ja :) Vi sleit veldig med å finne en dåpsdato som passa for alle vi absolutt ville ha med som faderene og våre foreldre og søsken, så lurt å begynne med det tidlig. Trur jeg avtalte 5 datoer med kirka før den siste klaffa :P

Jooo kåm ån å gift dere! Det kan være hemmelig og at dere kommer dansende inn i kirka *surprise* Så kan du og dåpsbarnet ha machende kjoler :nigo: Den søndagen hadde jeg dratt i kirka :fnise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan forresten døpe hvor man vil ;) Vet om flere som har døpt i det siste i andre kirker og i andre kommuner. Rett etter mini ble født fikk vi brev fra Bodin, siden Hunstad ikke var åpna enda, om at vi tilhørte Bodin og kunne døpe han der og bla bla. Dere får sikkert et sånt fra Rønvik men er bare å ignorere det. De jeg kjenner som har døpt i Rønvik har forresten vært fornøyde, og trur at de og har festlokaler. Men Bodin er fin ja :) Vi sleit veldig med å finne en dåpsdato som passa for alle vi absolutt ville ha med som faderene og våre foreldre og søsken, så lurt å begynne med det tidlig. Trur jeg avtalte 5 datoer med kirka før den siste klaffa :P

Jooo kåm ån å gift dere! Det kan være hemmelig og at dere kommer dansende inn i kirka *surprise* Så kan du og dåpsbarnet ha machende kjoler :nigo: Den søndagen hadde jeg dratt i kirka :fnise:

åh, så greit å høre! Skal defintivt prøve å få til dåp i Bodin da :jepp: Og neeei! Jeg har planlagt bryllupet mitt til minste detalj i flere år, og det inngår ikke noen hemmeliggreier og dåpå der assa :lol:

Gutt! :)

Skal føre deg opp! Og velkommen hit :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tipper også gutt!

Snikleser her forresten! Har veldig lite å komme med selv ang graviditet og sånn, så det blir til at jeg bare leser i stedet. Føler meg egentlig litt frekk for det, men. :plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tipper jente, og snikleser melder seg :vinke: (ihvertfall litt snikleser, har jo sendt deg melding, haha)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på dåpskurs med en jente som skulle døpe jenten i Tromsø, selv om hun bor i Bergen. Så man kan tydeligvis velge akkurat som man ønsker. De sier nok ikke nei til nye medlem 😜.

Jeg tror forresten gutt 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...