Gå til innhold

ønskebarnet har ankommet! ♡

missdior

Anbefalte innlegg

Jeg har også drømt at jeg fødde, det var så fullt på føden at jeg måtte føde hjemme alene.

Måtte vært et mareritt! Hehe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Første jordmortime er bestilt! Ble på onsdag allerede, så er jo ikke heeelt 16 uker enda, er 15+4. Men hun dama i telefonen sa det var bedre å ta den da, enn når vi kommer hjem fra ferie. Så vi får se om de finner ut noe spennende ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første jordmortime er bestilt! Ble på onsdag allerede, så er jo ikke heeelt 16 uker enda, er 15+4. Men hun dama i telefonen sa det var bedre å ta den da, enn når vi kommer hjem fra ferie. Så vi får se om de finner ut noe spennende ;)

Så koselig! Da får dere i alle fall sikkert høre hjertelyden. :) Hun lyttet på meg da jeg var på første jordmortime i uke 16 i alle fall. :)

Også kan du bombardere henne med alle spørsmål og bekymringer du har som førstegangs. :)

Jeg synes forresten det var skikkelig skuff at det ikke gikk å møtes i går! :opplyser: Om en uke blir jeg borte på ferie i tre uker... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig! Da får dere i alle fall sikkert høre hjertelyden. :) Hun lyttet på meg da jeg var på første jordmortime i uke 16 i alle fall. :)

Også kan du bombardere henne med alle spørsmål og bekymringer du har som førstegangs. :)

Jeg synes forresten det var skikkelig skuff at det ikke gikk å møtes i går! :opplyser: Om en uke blir jeg borte på ferie i tre uker... :P

Håååper å få høre hjertelyden ja :lillesky: Hehe, har mange spørsmål til henne allerede jeg, så kommer nok enda flere. Hadde du med R? Tror jeg vil ha med meg mrdior.

Ja, jeg også!!! Gørrkjipt faktisk! Vi drar på ferie om ei uke i dag, så jeg er også vanskelig å få tak i fremover :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håååper å få høre hjertelyden ja :lillesky: Hehe, har mange spørsmål til henne allerede jeg, så kommer nok enda flere. Hadde du med R? Tror jeg vil ha med meg mrdior.

Ja, jeg også!!! Gørrkjipt faktisk! Vi drar på ferie om ei uke i dag, så jeg er også vanskelig å få tak i fremover :ler:

Hmmm jeg husker ikke! Eller jeg tror jeg hadde han med på en av kontrollene, men tror ikke det var første kontroll. Det var da jeg var godt over 20 uker på vei. Da meldte vi oss på fødselsforberedende kurs også. :)

Hehe, men da MÅ vi finne en dag etter ferien! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmmm jeg husker ikke! Eller jeg tror jeg hadde han med på en av kontrollene, men tror ikke det var første kontroll. Det var da jeg var godt over 20 uker på vei. Da meldte vi oss på fødselsforberedende kurs også. :)

Hehe, men da MÅ vi finne en dag etter ferien! :nigo:

Er kanskje ikke så spennende for han så tidlig? :klo: Så lurt, tror nok vi skal melde oss på et sånt et vi også. Kjenner jeg stresser litt for fødselen allerede, jeg er jo selvutnevnt pyse så!!

JAAA! I september ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha med meg gubben, er planen :) Må bare få bestilt timen først :sjenert:

Hvilket familiekontor hører du til?

----

Forresten, selv om vi sokner til Rønvik Kirke, kan vi ha dåpen i Bodin Kirke? For Rønvik kirke er muligens den støggeste kirka i hele verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket familiekontor hører du til?

----

Forresten, selv om vi sokner til Rønvik Kirke, kan vi ha dåpen i Bodin Kirke? For Rønvik kirke er muligens den støggeste kirka i hele verden.

Tja..Det vil jeg tro? Jeg er dpøt i Bodin, og sokner vel sånn sett til Bodin. Siden vi bor på Tverlandet ville Tverlandet kirke vært mest naturlig, men den er en sånn stygg moderne kirke, så vi døpte O i Saltstraumen kirke. Det er en flott kirke. :) Tror ikke det pleier å være et problem. De fleste kriekene vil vel ha så mange som mulig til seg antar jeg. :P

"Det ær ikke problem", som O pleier å si. :) Lurer på hvor han har det fra :fnise:

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja..Det vil jeg tro? Jeg er dpøt i Bodin, og sokner vel sånn sett til Bodin. Siden vi bor på Tverlandet ville Tverlandet kirke vært mest naturlig, men den er en sånn stygg moderne kirke, så vi døpte O i Saltstraumen kirke. Det er en flott kirke. :) Tror ikke det pleier å være et problem. De fleste kriekene vil vel ha så mange som mulig til seg antar jeg. :P

"Det ær ikke problem", som O pleier å si. :) Lurer på hvor han har det fra :fnise:

Åh hurra! Tverlandet kirke var nesten like støgg som Rønvik kirke....

R%C3%B8nvik%20kirke.JPG

Åh, så søt O er! :hoppe: Svigers vil vel helst at vi skal døpe i hjemkommunen, men vi får se. Er mye lettere å ta det her i byen, da det er kortere for de som må fly hit, og det er flere plasser å bo :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe :) Vi har ikke bestemt oss helt for om vi vil døpe enda..
Jeg syns det er en fin tradisjon, men gubben er litt sånn... liker ikke statskirka :P
Og da meldes jo babyen inn i den ved dåpen :) Pappaen min er også litt imot statskirka, men jeg
tenker på hvis barnet vil konfirmere seg kristelig og sånt, at det kanskje er litt "pinlig" å måtte døpe seg
som ungdom..? Men samtidig tenker jeg at dåpen vil ha mer betydning som ungdom også, fordi det er
et selvgjort valg i så fall.. Vanskelig, vanskelig :P Alternativet er jo humanistisk navnefest :)

Vet ikke :P Off :P

*Kupp fullført og avsluttet*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe :) Vi har ikke bestemt oss helt for om vi vil døpe enda..

Jeg syns det er en fin tradisjon, men gubben er litt sånn... liker ikke statskirka :P

Og da meldes jo babyen inn i den ved dåpen :) Pappaen min er også litt imot statskirka, men jeg

tenker på hvis barnet vil konfirmere seg kristelig og sånt, at det kanskje er litt "pinlig" å måtte døpe seg

som ungdom..? Men samtidig tenker jeg at dåpen vil ha mer betydning som ungdom også, fordi det er

et selvgjort valg i så fall.. Vanskelig, vanskelig :P Alternativet er jo humanistisk navnefest :)

Vet ikke :P Off :P

*Kupp fullført og avsluttet*

Hehe. For oss er det ikke noe spørsmål en gang. Vi er ikke sånnsett troende, men vi er medlemmer av statskirken og er fornøyd med det. Dessuten så vil vi føre tradisjonen videre, og kommer heller ikke til å tilby barnet en humanetisk konfirmasjon. Det er bare en konfirmasjon, og den utføres i kirken ;) Mener vi i allefall :)

For oss tilflyttere (les: meg), hvilken kirke var bildet av? :P

Rønvik kirke!! BLÆH!!

Her er et bilde av Bodin kirke:

2137854556_da9c90a0e4_z.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er borgelig konfimert, og glad for det. Det var en veldig flottt dag, og konfirmasjonsundervisningen bestod av holdninger, verdier, moral, etiske refleksjoner osv. osv. Selv synes jeg det er bedre enn masse fokus på Gud og Jesus hvis man først ikke er kristen. :)

Tenker det er et valg en må ta selv. :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er borgelig konfimert, og glad for det. Det var en veldig flottt dag, og konfirmasjonsundervisningen bestod av holdninger, verdier, moral, etiske refleksjoner osv. osv. Selv synes jeg det er bedre enn masse fokus på Gud og Jesus hvis man først ikke er kristen. :)

Tenker det er et valg en må ta selv. :)

Der ser du, man er så forskjellig med så forskjellige meninger! Og bra er det :)

Valget får barna her også, men da står valget i kristelig konfirmasjon eller ingenting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du kan døpe barnet ditt hvor du vil? eller.. Ta den fine kirka :ler2:

Vi skal ha navnefest! Jeg er døpt og konfirmert selv, og det er mannen og bonusjenta også (ja, døpt altså). Men jeg kommer ikke til å oppdra han her i kristen tro, og jeg har skikkelig ikke lyst til å stå i kirka og juge alle midt opp i tryne og si at han skal bli oppdratt i faderens og blablabla ånd, når det ikke er sant. Føler jeg spytter på de som faktisk er der og ER kristne da, og det ønsker jeg jo ikke.

Vil han å melde seg inn i statskirka når han blir eldre, kan han gjøre det. Jeg vil ikke sette han inn i en religion bare fordi det er tradisjon i familien å bli døpt... MENNEH, det er jo bare meg :nigo: Hadde jeg følt at jeg kunne synge aftenbønn og be, så hadde han blitt døpt, men jeg har ikke sterk nok tro på Gud til å gjøre det. Jeg tror mer på... alt annet :nigo:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...