Gjest LadyAntebellum Skrevet 9. juni 2014 #1 Skrevet 9. juni 2014 Heisann Jeg vet jo selvsagt at jeg ikke bør utsette de eldre for smitte, men jeg er ny på denne plassen, og vet hvor vanskelig det er og få tak i folk til og jobbe.. Skulle vært på jobb ikveld men klarte ikke stå på beina, kastet opp og har tidenes diare. Min samboer hadde det først så det er nok ganske smittsomt. Ringte jobben med en gang jeg våknet idag og kjente at jeg hadde fått det.. Men om jeg føler meg ok imorgen, bør jeg likevel holde meg borte? Min samboer var også veldig syk den dagen det begynte hos ham, men ble raskt bedre. Samtidig vet jeg ikke hvor lenge smitten sitter i. Denne uka har jeg bare 2 vakter. Idag hvor jeg holdt meg hjemme, og imorgen kveld. Så har jeg fri resten. Unngår vel og smitte noen om jeg holder meg borte imorgen også. Åhr.. Vet ikke hva jeg lurer på, vet jo godt at jeg bør holde meg borte, ville bare lufte tankene.
Silfen Skrevet 9. juni 2014 #2 Skrevet 9. juni 2014 48 timer etter siste byge. Fader meg ikke noe å lure på engang. 6
Gjest LadyAntebellum Skrevet 9. juni 2014 #3 Skrevet 9. juni 2014 Ja, jeg vet det også altså. Bare tenkte om det kanskje varierer utifra hvor angrepet man er.. Nei må nok holde meg hjemme imorgen også
Silfen Skrevet 9. juni 2014 #4 Skrevet 9. juni 2014 Selvsagt varierer det ikke. Du skal være hjemme i morgen og onsdag dersom du har spydd eller hatt diare i dag.
Gjest LadyAntebellum Skrevet 9. juni 2014 #5 Skrevet 9. juni 2014 Har ringt og sagt jeg er Syk imorgen også
Favole Skrevet 9. juni 2014 #6 Skrevet 9. juni 2014 Om du jobber innen helsevesenet bør du jo vite hvor viktig det er å forhindre smittespredning, og at alvorlighetsgrad har ingenting å si i sånne tilfeller. Om det er antall vakter som bekymrer deg kan du heller ringe og tilby deg å gå ekstra når du er frisk igjen. Eldre mennesker er ofte multisyke, å utsette denne pasientgruppen for voldsomt oppkast og diaré gjør man bare ikke. Arbeidsplassen får et langt større problem om syke ansatte likevel kommer på jobb og utsetter både ansatte og pasienter for smitte. Hold deg hjemme til du er frisk, du er ikke uunnværlig på jobb 2
Mrs Smith Skrevet 9. juni 2014 #7 Skrevet 9. juni 2014 Eldre er risikogruppe, du vil vel ikke ha skylden for at noen dauer?
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2014 #8 Skrevet 9. juni 2014 Du er smittsom 48 timer etter SISTE symptomstegn, det vil si har du diare enda, og det er borte imorgen, så skal du holde deg hjemme 48 timer etter det da Veldig enkel regel. De på jobb vil nok sette stor pris på det også, ikke minst forståelse. Anonymous poster hash: 5d1d0...a9d
Gjest LadyAntebellum Skrevet 10. juni 2014 #9 Skrevet 10. juni 2014 Neida, jeg er som sagt klar over det, og har ringt og sagt jeg ikke kommer
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2014 #10 Skrevet 10. juni 2014 Flink pike Anonymous poster hash: 5d1d0...a9d 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå