Gå til innhold

ehm... meg som overreagerer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

ei venninne av meg tok overdose ikveld, hun bor halve landet unna meg, og fortalte meg det via facebook. dette er ikke første gangen, men denne gangen nektet hun å ta kontakt med noen. og familien hennes gidder ikek bry seg (vært i kontakt med de også i kveld). så etter mye diskusjon med henne, tørr jeg ikke annet enn å ringe 112, fordi alt jeg har er navnet hennes, bostedskommune, og mobilnr hennes. jeg ringer 112. får nesten kjeft, fordi etter som det var snakk om overdose, så måtte jeg ringe sykehuset. og politiet (112), virka bare oppgitt og sur på meg. så får jeg et nr fra hun, ringer det. forteller, og blir satt over til et nytt sykehus nærmere hun, får beskjed om at det igjen er feil, og blir satt over til et nytt et igjen. og kommer endelig riktig. og får hjelp.

men altså. jeg hadde veldig få opplysninger, hun var langt unna meg. og jeg velger å ringe 112, fordi de har jo ofte med slike saker å gjøre, når den det gjelder nekter hjelp, men faktisk prøver å ta livet sitt. og de klarer å finne frem til hvor hun bor. for alt politiet og sykehusene viste, så kunne jenta være død før jeg rakk å komme frem til noen å få hjelp av i det heletatt. fordi dosen hun tok,er livsfarlig imindre mengder enn den somble tatt nå. så hun står jo i livsfare. men likevell så er det ingen som kan få rompa i gir?

jeg merker jeg er så fortvilet. først bli møtt surt når jeg ringer nødnr i en nødsituasjon. også bli flyttet over og over og over,når det er snakk om at et liv står i fare.

etter denne situasjonen så er terskelen min høyere for å ringe politiet igjen, enn den var før i dag. og sånn skal det jo ikke være.

joda. jeg vet at dette kanskje var et medisinsk tilfelle. men politiet skal jo kunne hjelpe meg med de få faktaene jeg hadde? kunne i det minste sporet henne opp, ogfått hun på sykehus liksom? det var så vidt dama i polititelefonen gadd å hjelpe meg å finne nr til ene sykehuset. som igjen da var feil sykehus.

jeg er oppgitt, og var livredd. skjønner ikke hva som skjedde egentlig.



Anonymous poster hash: e167e...1da
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Off, så utrolig dårlig! Lenge leve byråkratiet, det er da viktigere enn å redde liv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn skal det jo IKKE være! Jeg skjønner godt at du er frustrert, og her er det de som sitter på telefonvakt som med all tydelighet ikke har gjort jobben sin! Det er ikke du som må ringe utallige numre for å skaffe hjelp, det er det nødetatene sitt ansvar å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for positive svar. var redd dette var normalt, og meg som overreagerte. noe jeg personlig ikke følte jeg gjorde det. huff. håper virkelig ikke jeg treffer på slike igjen.

TS



Anonymous poster hash: e167e...1da
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det? Har hun fått hjelp? Har du kontakt med henne, eller andre som er der nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var riktig av deg å ringe 112, de skal hjelpe deg videre uansett - i slike tilfeller kan ikke ambulansen ta seg inn i hus, så de må uansett ringe politi. Men kan jo være døra var åpen, da kan de gå rett inn..

Neste gang ringer du bare 113, om det er snakk om personskader. De er mye hyggeligere somregel enn politi.



Anonymous poster hash: 67c40...cfc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det går bra med hun. heldigvis.

ja. jeg følte 112 virket best.da jeg sitter halve norge vekke fra hun, og at jeg ikke viste stort. og at hun nektet hjelp.for i værstefall ville politiet uansett bli innblandet.

hun kom seg på sykehuset. ble hentet av ambulanse. heldigvis.og har det etter forholdene greit nå.ihvertfall fysisk

TS



Anonymous poster hash: e167e...1da
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at hun har venner som deg som kan være "familie" når ens egen familie ikke hjelper...

Godt å høre at hun fikk hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette illustrerer behovet for et felles nødnummer i norge, som 911.



Anonymous poster hash: f682b...1a5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...