anxiety Skrevet 9. juni 2014 #1 Skrevet 9. juni 2014 Vanlig med tung pust i hvile og aktivitet? Andre som sliter med det? Prikking/nummenhet i handa? Ja jeg har sjekket meg for andre sykdommer, og har angst og helse angst. Så lurer på hvilken symptomer dere sliter med ? Får dere hjelp?
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2014 #3 Skrevet 9. juni 2014 Har slitt med angst siden jeg ble alvorlig syk for et par år siden. Går til samtale med sykepleier på DPS. Har symptomer som tungpustethet både i hvile og aktivitet, brystsmerter, kvalme, generell uvelhet.Anonymous poster hash: 940ce...839
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2014 #4 Skrevet 9. juni 2014 Har slitt med angst siden jeg ble alvorlig syk for et par år siden. Går til samtale med sykepleier på DPS. Har symptomer som tungpustethet både i hvile og aktivitet, brystsmerter, kvalme, generell uvelhet.Anonymous poster hash: 940ce...839 Er det Pga angst du har de symptomene ? Eller er det sykdommen ?Anonymous poster hash: f2f2e...f26
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2014 #5 Skrevet 9. juni 2014 Jeg også sliter med angst etter sykdom. Jeg får symptomer som kvalme, uvelhet, blir svimmel, mister litt bakkefølelse.. Er ekkelt. Om det blir ille kjenner jeg at jeg får tung pust ja.. Anonymous poster hash: 49731...bca
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2014 #6 Skrevet 10. juni 2014 Er det Pga angst du har de symptomene ? Eller er det sykdommen ?Anonymous poster hash: f2f2e...f26 Det er pga. angst jeg har disse symptomene. Anonymous poster hash: 940ce...839
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2014 #7 Skrevet 10. juni 2014 Hvordan er tung pusten hos dere? Føler dere av og til at dere holde på å svime av?og pleier dere å ha høy puls da? Kjenner dere angsten fra dere står opp til dere legge dere? Jeg kjenner ikke noe angst, men tung pust hele tiden så leiAnonymous poster hash: f2f2e...f26
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2014 #8 Skrevet 10. juni 2014 Jeg har ikke fått noe behandling for min helseangst. Skulle egentlig til legen for å undersøke fysiske problemer, men oppdaget på egenhånd at det var en form for angst. Jeg tror jeg klarer å kontrollere den på egenhånd. Jeg prøver bare å tenke rasjonelt, og setter plagene mine i sammenheng med ting som kan trigge angsten og typiske symptomer på angst. Det eneste problemet jeg kanskje kan trenge hjelp med, er søvnen min. Har ofte problemer med å sove på grunn av angsten. Det jeg ofte får, er rask puls, tung pust, følelsen av at noen sitter på brystkassen min (den blir liksom tung), følelsen av å ikke få nok oksygen, nakkesmerter og anspente muskler og hodepine (det har heldigvis gått over etter at jeg har klart å få noe kontroll på angsten), diffuse smerter på varierende steder, følelse av å miste kontroll, surrete/nummenhet i hodet. Heldigvis består min familie stort sett av leger, psykiatere og psykiske sykepleiere, så jeg har fått noe hjelp av dem til å forstå meg selv bedre. Dersom jeg får panikk, kan jeg bare ringe dem når som helst på døgnet. Heldigvis virker det som søvnen er på bedringens vei, jeg får ikke lenger kraftig panikk når jeg skal sove. Jeg lager meg en mantra og forsøker å overbevise meg om at det bare er angstsymptomer, og da går det bedre. Tidligere gruet jeg meg til å sove, men det har også blitt bedre. Tidligere hadde jeg så kraftig angst for folkefulle plasser at jeg kunne besvime. Det startet da jeg besvimte i en bank foran masse mennesker. Jeg datt rett på kjeft og måtte sy en del sting i ansiktet, fikk hjernerystelse og mistet et par tenner. Heldigvis er den angsten over. Det var kanskje det verste, at jeg liksom fikk bekreftet min angst for å besvime ved å besvime Men jeg følte liksom at jeg kunne vær åpen rundt den angsten siden det kanskje var en mer rasjonell angst. Så da jeg følte meg redd og følte jeg var i ferd med å besvime, fikk jeg hjelp av venner eller familie tilstede som kunne hjelpe meg ut av folkemengdene eller ta i mot meg da jeg besvimte, slik at jeg ikke slo meg så kraftig. Den angsten jeg har nå er mer irrasjonell. Derfor er det kanskje vanskelig å snakke om, for det er mange som kanskje ikke forstår meg. Anonymous poster hash: 33cb5...726
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2014 #11 Skrevet 20. juni 2014 kvalme, smerter i bryst, tungpusthet, svimmel og generelt følelsen av at nå besvimer jeg snart. Jeg sliter til tider med stramme nakke muskler, når dette er på det verste får jeg veldig trykk i hodet. Dette trigger min angst, gir meg følelsen av å besvime når som helst nesten og tungt og puste spesielt. Anonymous poster hash: ba17c...5c5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå