Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal på biltur i sommer, kommer til å dra innom Andøya før vi drar til Kristiansand. Da vil vi gjerne sove her, men finner ingen muligheter til dette?

Er veldig klar over at Kristiansand er like i nærheten, vi skal sove en natt der også.

Vet du om det er noe sovesteder der? Vi vil ikke sove i telt, da sover vi heller i bilen.

Om dere har tips til hva vi burde få med oss i nærheten av Andøya/Kristiansand så kom med det. :)

Takk for hjelp!

Anonymous poster hash: 498c7...a3d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Andøya i Kr.sand kommune? Hvorfor vil dere overnatte der? Selve øya består jo av boligfelt og litt industri..

AnonymBruker
Skrevet

Det visste jeg ikke. :-P Trudde det var fint der! Vet du om en av "øyene" der nede er verdt å besøke?

Anonymous poster hash: 498c7...a3d

Skrevet

På Andøya er det ikke spesielt mye å se, bortsett fra havutsikten. Ville heller satset på en tur rundt Møvik og sett kanonmuseet :) Det avhenger jo litt av hva dere ønsker dere, men det er mange fine naturområder i kommunen. En del år siden jeg flyttet, så det er ikke sikkert jeg egentlig ha peiling lengre.. Men jeg kan anbefale Baneheia, en tur til den botaniske hagen på Gimle, en liten piknik i Nupenparken eller is på fiskebrygga :) Odderøya er en flott og stor øy, med mye historie, men der er det heller ikke ordentlige overnattingsmuligheter.

Skrevet (endret)

Hehe. Andøya som de andre sier her er navnet på et boligfelt som ligger i vågsbygda i byen Kristiansand.

Men om dere kjører utover den veien så vil jeg anbefale å kjøre videre til Flekkerøya. Naturskjønn og fin øy å se. Her er det fastboende og hyttefolk som bor.

Når det gjelder overnatting så har Kristiansand hoteller og campingplasser.

Det kan kanskje være ok å kikke på rica hotel dyreparken eller clarion nesten rett over gaten fra dyreparken eller kanskje bo inne i kardemommeby.

I selve bykjernen så er hotel caledonien bra. Det er sikkert de andre hotellene også da. Sjekk med booking .com. Selv har jeg bodd i byen i min ungdom og har forelder som bor der slik at jeg er i byen en gang i uken men har ikke behov for overnatting der da.

Camping: hamresanden camping. Dvergsnestangen camping. Begge er bra campingplasser med hytter til leie.

Det er mye å gjøre i byen om sommeren. Alt fra båtturer i skjærgåren med turistbåter, til besøke bystranda, spasertur i ravnedalen. Fiskebrygga og området rundt med de koselige restaurantene. Besøke dyreparken, eller ta et sommerbad i det nye badelandet som ligger like ved siden av. Spasere i markens og spise softis.

Det er ofte forskjellig sommerarrangementer i byen så en turistbrosjyre med oversikt kan være greit å ha.

Så kan man på 3,5 time komme seg til danmark om man vil det og.

Endret av caroprins

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...