AnonymBruker Skrevet 9. juni 2014 #1 Skrevet 9. juni 2014 Hei. Jeg har et lite og kleint problem. Våknet opp med mensen i dag, men jeg har ikke tamponger/bind tilgjengelig. Bor i utlandet, og har bare 20 kroner igjen på kontoen min, uten familie og venner jeg kan låne penger av. Har forelesninger på skolen jeg må dra på, ellers så stryker jeg faget (er eksamenstid). Jeg lurer på om det er noen kreative sjeler her som har noen ideer om det fins noe jeg kan bruke for å ikke blø gjennom? Blir superglad om noen har ideer/tips å komme med. Anonymous poster hash: c0d74...898
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2014 #2 Skrevet 9. juni 2014 Er det ingen du kan låne ett par tamponger fra heller?Anonymous poster hash: db292...5db
PaperFlower Skrevet 9. juni 2014 #3 Skrevet 9. juni 2014 I gamle dager brukte de vel bare noen tøystykker/kluter, som de så vasket etterpå. Går vel kanskje ann det også, om du må. Ellers så ga et kjapt Google-søk meg dette: http://www.wikihow.com/Make-a-Substitute-Sanitary-Pad og http://jezebel.com/5812246/diy-pad-crisis Du finner også sikkert mer om du søker litt, på engelsk vel og merke.
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2014 #4 Skrevet 9. juni 2014 Litt synd om du blør veldig mye, men hvis jeg ikke har hatt bind eller tamponger tilgjengelig, har jeg brukt vanlig papir. Det fungerer veldig bra. Har til og med laget en "tampong" av papir..... Du bare tar ønsket mengde toalettpapir(et par meter kanskje), og bretter det sammen til det er på størrelse med et bind(papir"bindet" blir selvfølgelig tykkere). Hvis du blør mye kan du brette sammen toalettpapir til en rull, så brette den i to, hvis du skjønner, ta litt vann på tuppen så den ikke blir så tørr og vond å få inn - and there you go. På sistnevnte kan man ikke bruke for mye papir, for da blir papirtampongen for tykk til at man kan få den inn. Absolutt ikke ideelt og ikke særlig behagelig, men det er mye bedre enn å blø gjennom klær og det som er. Har funket kjempebra i nødsituasjoner hos meg, har ikke blødd gjennom en eneste gang. Lykke til! Anonymous poster hash: 0718c...fbb 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2014 #5 Skrevet 9. juni 2014 Papir og kanskje plastikk under så det ikke går gjennom?Anonymous poster hash: fe250...aa7
Gjest Heartbeat Skrevet 9. juni 2014 #6 Skrevet 9. juni 2014 Bruk dopapir og tull det rundt flere ganger før det legges i trusa. Om du blør mye kan du legge en plastbit under papiret som du klipper til fra en handlepose
Veggdyret Skrevet 9. juni 2014 #7 Skrevet 9. juni 2014 Litt sent... Jeg som blør mye ville nok for å være helt sikker brukt en sammenbrettet vaskeklut/kjøkkenhåndkle i trusa og så dra en plastpose utenpå trusa igjen og en ny truse over der. Sånn for å være helt sikker. Dopapir har jeg prøvd med noen ganger da jeg var ung, det fungerte ALDRI.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå