Gå til innhold

Utdanningsdilemma


hjelpme4

Anbefalte innlegg

Det har seg slik at jeg ikke vil komme inn på den studiet jeg har søkt, og dermed har jeg laget et "plan" slik at jeg vil komme inn neste år. Dette for meg virker tungvint måte, men jeg har ikke så mye valg. Jeg vil gå ut med i ren snitt uten tilleggspoeng, ca 4.5-4.55. Jeg har egentlig gode karakterer, men endel fag får ned snittet kraftig. Planen er å gå et ingeniør studiet første året, slik at jeg tar 60 studiepoeng, som gir meg 2 poeng tillegg. Legger jeg til alderpoeng, så blir det 4 poeng og dermed oppe i ca 5.25, jeg får også 3.5 poeng i realfag. Etter det er planen å ta opp sosiologi der jeg har 2, og ta opp både 1t/p ( karakter 3) og naturfag.( karakter 4) Jeg har 5 i både r1 og r2, og satser en 5 der, og har 6 i kjemi 1 og 5 i kjemi 2, så håper på en toppkarakter 5/6 i Naturfag. Hvis jeg får 5 både på sosiologi og 1t, vil jeg lande på 5.5 i snitt. Jeg har en 2 til, men den faget suger jeg i, og tenker det ikke er vits i å bruke tid på den.

Er dette realistisk plan å klare på et år, med tanke på at jeg studerer samtidig?Tenker å ta sosiologi og 1t til høst og naturfag til vår. Kan legge til at ordinær kvoten i fjor var 53,4. Regner med at det sikkert vil gå opp i år, men håper det ikke går opp for mye.

Er det flere som har gått samme vei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De tallkarakterene du snakker om, er det videregående? Så skal du studere på høgskole eller universitet, mens du tar opp fag fra videregående?

Får å så komme inn på ingeniør til neste år?

Hvorfor skal du studere noe annet mens du tar opp fag fra vgs for så å gå et nytt studie til neste år?

Hva med å ta opp fag og jobbe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt er fra VGS, går siste året nå. Den linjen jeg kommer inn i er en ingeniør linje, men jeg tenker å bytte til en annen som er "drømme utdanningen".

"Hvorfor skal du studere noe annet mens du tar opp fag fra vgs for så å gå et nytt studie til neste år"

Jeg skal ta opp 3 fag( naturfag, 1t/p, sosiologi). Jeg har gode karakterer både i r1/r2 og kjemi1/ kjemi 2 til at naturfag og 1t skal være veldig enkelt. Jeg sliter med sosiologi der jeg har en 2er, men med mye øving så skal jeg klare det. Det er unødvendig å bruke tiden på å jobbe osv, når jeg kan få 2 poeng ved å studere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...