Gå til innhold

"Fortell om degselv"- hva sier dere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sliter litt med slikt på intervju. Hva pleier dere a si? Hvordan "åpner" man, hva er deres aller første setninger?



Anonymous poster hash: 4c585...052
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

- hva du heter

- alder

- familiesituasjon

- utdanning

- arbeidserfaring (hvis det er relevant ift. jobben du søker)

- hvordan er du som person? Feks ei glad jente som liker fotball..

- Andre hobbyer og interesser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sort sett ting som ikke har noe med CVen eller utdannelse/erfaring å gjøre.

Alder, sivil status, hvor jeg er førdt og oppvokst, hva jeg liker å gjøre på fritiden, om jeg er rolig eller veldig aktiv og gjerne med en litt humoristisk eller selvironisk vinkling. Gjerne lurt å tenke litt over hvordan disse tingene passer sammen med jobben også, slik at det ikke kræsjer totalt. Enkelte ting kan være greit å ikke nevne (f.eks om man liker å gå på fylla hver helg eller at man spiller playstation halve natta). Jeg ville også vært forsiktig med å nevne ting som politisk eller religiøs aktivitet...



Anonymous poster hash: f4d28...d45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med sykdom? Er ikke TS, men lurer på om folk forteller om evt kroniske sykdommer på jobbintervjuer? Man er jo ikke juridisk forpliktet til det, men mange føler seg nok moralsk forpliktet. Men forteller man det, blir man nok kanskje forkastet pga sykdommen?

Ikke meningen å ta over tråden...



Anonymous poster hash: a139d...f17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter litt med slikt på intervju. Hva pleier dere a si? Hvordan "åpner" man, hva er deres aller første setninger?

Anonymous poster hash: 4c585...052

Jeg pleier å fortelle kort om meg selv som person før jeg går over til å fortelle kort og oppsummert om utdannelsen min og arbeidserfaringen min, hvilke roller jeg har hatt og hva jeg har hatt som arbeidsoppgaver. Litt nærmere om valgene jeg har tatt, f.eks hvorfor jeg studerte det jeg er utdannet som og hva som var motivasjonen min for å velge det.

Jeg tenker det er en glimrende mulighet for å vise at man kan presentere seg selv, sin bakgrunn og sin kompetanse :) Type "Jeg er en X-år gammel jente som bor i X sammen med samboeren min. Vi flyttet hit for X år siden etter at jeg ble ferdig med å studere. Når jeg ble ferdig med videregående, flyttet jeg til X for å studere X. Jeg valgte å studere det fordi... blablabla". Man velger selv hvor det er naturlig for en selv å begynne og hva man skal si, men hvis man har mye arbeidserfaring, så blir det en ganske lang livshistorie hvis man skal begynne fra videregående.

Det viktigste er å prate om deg selv - ikke vær sjenert. Det er ikke viktig hva du velger å si eller i hvilken rekkefølge, bare du kan presentere deg selv.

Hva med sykdom? Er ikke TS, men lurer på om folk forteller om evt kroniske sykdommer på jobbintervjuer? Man er jo ikke juridisk forpliktet til det, men mange føler seg nok moralsk forpliktet. Men forteller man det, blir man nok kanskje forkastet pga sykdommen?

Ikke meningen å ta over tråden...

Anonymous poster hash: a139d...f17

Jeg ville ikke fortalt om dette, rett og slett fordi jeg føler at de ikke har noe med det. Det er jo ikke relevant for jobben og en kronisk sykdom vil ikke nødvendigvis ha en påvirkning på arbeidet man skal gjøre. Det er noe man kan ta i etterkant når man f.eks får et tilbud. :)

Endret av ninuska_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- hva du heter

- alder

- familiesituasjon

- utdanning

- arbeidserfaring (hvis det er relevant ift. jobben du søker)

- hvordan er du som person? Feks ei glad jente som liker fotball..

- Andre hobbyer og interesser

Jeg føler at jeg gjentar meg selv på en måte, alt dette står på CV? (minus de to siste) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ciegus

Jeg føler at jeg gjentar meg selv på en måte, alt dette står på CV? (minus de to siste) :)

Du utdyper det som står på CV-en. Hvorfor du valgte som du gjorde, hva du er god på, fremhever det som er unikt, og drar gjerne inn personligheten din når du forklarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med sykdom? Er ikke TS, men lurer på om folk forteller om evt kroniske sykdommer på jobbintervjuer? Man er jo ikke juridisk forpliktet til det, men mange føler seg nok moralsk forpliktet. Men forteller man det, blir man nok kanskje forkastet pga sykdommen?

Ikke meningen å ta over tråden...

Anonymous poster hash: a139d...f17

Nei, selvfølgelig ikke, for den kroniske sykdommen min påvirker ikke måten jeg utfører jobben på. Har aldri vært sykemeldt eller syk fra jobb på grunn av den og fungerer godt så lenge jeg tar medisinen min.

Anonymous poster hash: 89225...1f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...