Gå til innhold

Muntlig eksamen - dine beste tips?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Om noen dager skal jeg ha en muntlig eksamen. Det er absolutt ikke min favoritt blant eksamensformene. Jeg liker mye bedre skriftlig, føler at det er lettere å formulere seg da, og jeg får tid til å sortere tankene mine og få frem det jeg ønsker å si. Derfor lurer jeg på om noen har noen gode tips til muntlig eksamen?



Anonymous poster hash: 7b0f0...12e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gjorde det veldig bra på min siste muntlige eksamen (gikk helt ræva på alle de andre) da jeg bestemte meg for å ikke tenke på de som lærer/sensor. Tenkte at de ikke kunne noen ting om temaet jeg skulle ha eksamen i, og at jeg måtte lære bort så mye som mulig til dem på en forståelig måte :)

Hvor lang tid får du til å forberede deg før du skal inn på "scenen"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det hjelper på forhånd å ha skrevet litt om de forskjellige emnene og laget seg et løst foredrag om hvert av dem. Da vet du litt mer hva du skal snakke om uten at det er helt spikret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trolletrine

Det som har vært til stor hjelp for meg, er å bytte ut tanken om at dette er eksamen, med tanken om at "såååå kjekt det skal bli å ha en faglig diskusjon, og få vise hva jeg kan". Har funket hver gang, og jeg har rett og slett kost meg. Skal også sies at jeg har avvist tilbudet om å bruke 5 minutter på å skrive ned stikkord, fordi det da blir helt feil for meg i forhold til at dette skal være en faglig diskusjon. Min erfaring er at det ene ordet tar det andre, så da er det bare å få snakketøyet i gang. Men det er det vel delte meninger om ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...