Gjest lurven Skrevet 12. juli 2014 #421 Skrevet 12. juli 2014 Kanskje du burde lese det innlegget jeg opprinnelig svarte på!!! For jeg svarte på et innlegg av Sitronmelis hvor hun ikke kunne skjønne hvorfor små fotballnasjoner som Russland og Qatar fikk VM Når blant annet Portugal (sammen med Spania) og Belgia (sammen med Nederland) søkte. Og da svarte jeg som rett er at Russland er minst like stor om ikke større fotballnasjon enn både Belgia og Portugal. Nei du sa at Ikke Russland er en stor fotballnasjon er feil i din øyne. Tsjekoslovakia/tsjekkia er faktisk en større fotballnasjon enn sovjet/russland da de har vært i 2 em og 2 vm finaler.
Gjest lurven Skrevet 12. juli 2014 #422 Skrevet 12. juli 2014 Brasil er jo det klart svakeste av laget som kom til semifinale, det er egentlig litt i overkant av det nivået de ligger på nå
Kjetil E Skrevet 12. juli 2014 #423 Skrevet 12. juli 2014 Nei du sa at Ikke Russland er en stor fotballnasjon er feil i din øyne. Tsjekoslovakia/tsjekkia er faktisk en større fotballnasjon enn sovjet/russland da de har vært i 2 em og 2 vm finaler. Men fortsatt ikke de som var oppe til tema her, det var opp mot Belgia, Portugal. Men du kverulerer fremfor å innrømme at du dreit deg ut.
Sitronmelis Skrevet 12. juli 2014 #424 Skrevet 12. juli 2014 Syns at hvis Nederland vinner så er det så ufortjent så det holder. Dommerene dømmer helt på tryne feil, da tenker jeg på straffesparket og at det var offside på det andre målet. Det er Robben som skulle hatt gult kort for filming og ikke Oscar!! 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2014 #425 Skrevet 12. juli 2014 Syns at hvis Nederland vinner så er det så ufortjent så det holder. Dommerene dømmer helt på tryne feil, da tenker jeg på straffesparket og at det var offside på det andre målet. Det er Robben som skulle hatt gult kort for filming og ikke Oscar!! Det skulle vært frispark og rødt til Thiago Silva da Nederland fikk straffe. Andre målet var en hårfin offside: Tilgivelig, men selvsagt skulle det vært annullert og det er veldig synd for både kampen og for Brasil. Ellers er det liten tvil om at Oscar går for straffe, men det er ikke forbudt. Det hadde vært frispark om det hadde skjedd et annet sted på banen, og da er det klart det skal dømmes straffe. Anonymous poster hash: c0b66...0ff
Gjest Nikee Skrevet 12. juli 2014 #426 Skrevet 12. juli 2014 (endret) Hele VM har på en måte blitt ødelagt for meg, hovedsakelig pga de elendige dommerne! Spesielt i denne kampen var det ekstremt tydelig. Hvordan er det i det hele tatt mulig at disse dommerne holder på slik under VM? Endret 12. juli 2014 av Nikee
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2014 #427 Skrevet 12. juli 2014 Hele VM har på en måte blitt ødelagt for meg, hovedsakelig pga de elendige dommerne! Spesielt i denne kampen var det ekstremt tydelig. Hvordan er det i det hele tatt mulig at disse dommerne holder på slik under VM? Litt av problemet er vel praksisen med at når to lag fra forskjellige verdensdeler møtes, da skal dommeren helst være fra et tredje forbund. Man brøt med den praksisen et par ganger i dette VM, og i finalen har man også brutt med den (en italiener skal dømme), men normalt gjør man det slik. Politisk korrekthet og så videre. Når det da er et søramerikansk land mot et europeisk land leter man vanligvis etter dommere fra andre steder, og da kan det bli mye rart. Selv Oseania har med en dommer, og etter at Australia meldte overgang til det asiatiske forbundet sier det seg selv at utvalget i Oseania ikke er all verden. Mener å ha lest at den newzealandske dommeren som er med i år jobber delvis som dommer og delvis som lærer på en skole. Så man skal balansere mellom forskjellige verdensdeler og fordele mellom enkeltland innenfor disse verdensdelene, man skal la alle få dømme ett eller annet og det skal tas en haug med hensyn. Dommerfeil skjer uansett, og dette forklarer ikke alt, men det hjelper ikke at man ikke føler man står helt fritt til å plukke ut akkurat hvem man vil. Anonymous poster hash: c0b66...0ff
Gjest Nikee Skrevet 12. juli 2014 #428 Skrevet 12. juli 2014 (endret) *snip* Anonymous poster hash: c0b66...0ff Det er jo greit at man har regler for hvem som får dømme, og passe på at de ikke er noen som vil favorisere. Men det jeg tenker på er rett og slett den dømmingen som har foregått, det er regelrett vært en slagmark der ute til tider. Flere alvorlige feil av dommere har blitt begått, mange som faktisk har hatt noe å si for en kamps utfall, og idag er intet unntak. Slik jeg har sett VM, virker det som om årets dommere faktisk ikke har klart å gjøre jobben sin - å dømme rettferdig og så godt de overhode klarer. Selvfølgelig har de prøvd sitt beste, men det er alt for mange feil som har blitt gjort likevel. Jeg håper at kampen og finalen imorgen ikke går gjennom det her. EDIT: Klarer dog ikke å bestemme meg for hvem jeg heier på imorgen Endret 12. juli 2014 av Nikee
Gjest Corto Maltese Skrevet 12. juli 2014 #429 Skrevet 12. juli 2014 Dette Brasilianske landslaget er nok tidens dårligste Brasilianske landslag.......Vel ihvertfall et av de dårligste
Gjest lurven Skrevet 13. juli 2014 #430 Skrevet 13. juli 2014 Syns at hvis Nederland vinner så er det så ufortjent så det holder. Dommerene dømmer helt på tryne feil, da tenker jeg på straffesparket og at det var offside på det andre målet. Det er Robben som skulle hatt gult kort for filming og ikke Oscar!! Nederland vant fortjent, Selv om det var dårlig dømming.
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2014 #431 Skrevet 13. juli 2014 Dette med Oscar var fortjent. Man ser tydelig på reprisen at han legger seg før det er kontakt. Det ser så dumt ut. Hadde han ikke lagt seg, er det godt mulig han ville blitt hindret og at det skulle vært straffe, men når han er så patetisk dum at han legger seg allerede før noen er borti ham, så fortjener han gult for filming. Anonymous poster hash: 8f892...e02
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2014 #432 Skrevet 13. juli 2014 bronsje Du mener vel brånsje? Anonymous poster hash: 8f892...e02
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2014 #433 Skrevet 13. juli 2014 Van Gaal-lookalikes: Anonymous poster hash: 8f892...e02 2
Pawn Hearts Skrevet 13. juli 2014 #434 Skrevet 13. juli 2014 Dette med Oscar var fortjent. Man ser tydelig på reprisen at han legger seg før det er kontakt. Det ser så dumt ut. Hadde han ikke lagt seg, er det godt mulig han ville blitt hindret og at det skulle vært straffe, men når han er så patetisk dum at han legger seg allerede før noen er borti ham, så fortjener han gult for filming. Anonymous poster hash: 8f892...e02 Hæ? Har vi så forskjellig syn? http://ftw.usatoday.com/2014/07/oscar-dive-yellow-card-brazil-netherlands 1
Gjest Nikee Skrevet 13. juli 2014 #435 Skrevet 13. juli 2014 Dette med Oscar var fortjent. Man ser tydelig på reprisen at han legger seg før det er kontakt. Det ser så dumt ut. Hadde han ikke lagt seg, er det godt mulig han ville blitt hindret og at det skulle vært straffe, men når han er så patetisk dum at han legger seg allerede før noen er borti ham, så fortjener han gult for filming. Anonymous poster hash: 8f892...e02 Vi må ha helt forskjellig syn på hva som er filming altså, fordi det der i går var ikke filming og det gule kortet var i alle fall helt feil
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2014 #436 Skrevet 13. juli 2014 Hæ? Har vi så forskjellig syn? http://ftw.usatoday.com/2014/07/oscar-dive-yellow-card-brazil-netherlands Du ser jo tydelig der at Oscar ikke forsøker å løpe videre og allerede har startet fallbevegelsen da kontakten inntreffer. Dommeren dømmer på det som skjer først, nemlig filmingen. At han blir tatt etter han filmer forandrer ikke på dette.Anonymous poster hash: 8f892...e02 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2014 #437 Skrevet 13. juli 2014 Når starter kampen i kveld?Anonymous poster hash: 2dda0...cdd
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2014 #439 Skrevet 13. juli 2014 21.00 takk! Anonymous poster hash: 2dda0...cdd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå