Gå til innhold

Fotball VM


Gjest lurven

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gratulerer med sølv i VM Argentina.



Anonymous poster hash: c64e3...d8d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er trist at det er Russland og Qatar som skal arrangere fotball VM de neste årene jeg. Russland i 2018 og Qatar i 2022... De er da ikke noen store fotballnasjoner? Og skal fotballspillerene drive å sparke fotball i 30-45 grader kommer de jo til å dævve alle mann.. :vetikke: (Snakker om Qatar her) Klimaet er varmt og fuktig. Sommertemperaturene (juni til august) ligger mellom 45 og 55°C. står det på wikipedia :hakeslepp: Are you trying to kill somebody?!

Skjønner ikke hvorfor disse landene fikk fotball VM når det var land som England, Belgia / Nederland, Spania / Portugal som søkte!

Endret av Sitronmelis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å ha hørt at det er en sjanse at Qatar fratas organisering grunnet så mye korrupsjonssaker som har kommet opp og så videre?

Men er jo stort sett slik at nesten ingen vil lenger arrangere OL og VM, med unntak av land som er ikke kjent for sine menneskerettigheter og friheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hooty McOwlface

Jeg syns det er trist at det er Russland og Qatar som skal arrangere fotball VM de neste årene jeg. Russland i 2018 og Qatar i 2022... De er da ikke noen store fotballnasjoner? Og skal fotballspillerene drive å sparke fotball i 30-45 grader kommer de jo til å dævve alle mann.. :vetikke: (Snakker om Qatar her) Klimaet er varmt og fuktig. Sommertemperaturene (juni til august) ligger mellom 45 og 55°C. står det på wikipedia :hakeslepp: Are you trying to kill somebody?!

Skjønner ikke hvorfor disse landene fikk fotball VM når det var land som England, Belgia / Nederland, Spania / Portugal som søkte!

Er vel samme som med OL, pengene er det viktigste for pampene i FIFA.

De har fått mye kritikk, spesielt for Qatar. Ikke bare pga temperaturen som er så umulig å spille i at de nesten må flytte hele arrangementet til en annen årstid, men fordi Qatar er en megarasistisk drittstat som driver regelrett slavearbeid på indere hvor hundrevis har dødd imens de bygger de nye stadionene. I tillegg så er det også mye rykter om korrupsjon og juks. Dette har gigantiske sponsorer som Sony og Adidas reagert på, så da blir det faktisk tatt alvorlig av FIFA. Dersom sponsorene begynner og skal trekke seg så må de nesten bytte land, jeg og alle andre i verden unntatt en gjeng sjeiker i Qatar håper det skjer.

Litt kjedelig kamp i går forresten. Spesielt siden jeg holdt med Nederland, jeg ville se dem mot Tyskland. Og så hadde det vært fint om Brasil fikk spilt mot og slått erkefienden Argentina i en bronsefinale iallefall, som et plaster på såret. Dog så tror jeg egentlig Brasil hadde tapt den kampen også og bare blitt ytterligere ydmyket. Får håpe de slår Nederland da.. men det tror jeg heller ikke de gjør. Stakkars brasilianerne.

Endret av Hooty McOwlface
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestilt meg Schweinsteiger trøye, må jo holde med et av de beste lagene. Skulle gjerne hatt keeper drakta isteden for Neuer er en fantastisk god spiller. Hadde også håpet på Nederland igår, mest fordi et oppgjør mellom 2 rivaler hadde vært kult å sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns det er trist at det er Russland og Qatar som skal arrangere fotball VM de neste årene jeg. Russland i 2018 og Qatar i 2022... De er da ikke noen store fotballnasjoner? Og skal fotballspillerene drive å sparke fotball i 30-45 grader kommer de jo til å dævve alle mann.. :vetikke: (Snakker om Qatar her) Klimaet er varmt og fuktig. Sommertemperaturene (juni til august) ligger mellom 45 og 55°C. står det på wikipedia :hakeslepp: Are you trying to kill somebody?!

Skjønner ikke hvorfor disse landene fikk fotball VM når det var land som England, Belgia / Nederland, Spania / Portugal som søkte!

Og si at Russland ikke er en stor fotballnasjon blir feil i mine øyne. Fotball er stort i Russland og landslaget (hvis man regner med Sovjet) har vunnet mer internasjonalt enn land som Portugal og Belgia. Er heller ikke lenge siden Belgia/Nederland og Portugal hadde stort mesterskap så synes ikke det gjør noe. Spesielt varmt er det vel heller ikke i Russland, ikke mer enn andre europeiske land.

Dog er Qatar et svært merkelig valg. Men er vel liten tvil om hvordan de fikk VM.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel samme som med OL, pengene er det viktigste for pampene i FIFA.

De har fått mye kritikk, spesielt for Qatar. Ikke bare pga temperaturen som er så umulig å spille i at de nesten må flytte hele arrangementet til en annen årstid, men fordi Qatar er en megarasistisk drittstat som driver regelrett slavearbeid på indere hvor hundrevis har dødd imens de bygger de nye stadionene. I tillegg så er det også mye rykter om korrupsjon og juks. Dette har gigantiske sponsorer som Sony og Adidas reagert på, så da blir det faktisk tatt alvorlig av FIFA. Dersom sponsorene begynner og skal trekke seg så må de nesten bytte land, jeg og alle andre i verden unntatt en gjeng sjeiker i Qatar håper det skjer.

Litt kjedelig kamp i går forresten. Spesielt siden jeg holdt med Nederland, jeg ville se dem mot Tyskland. Og så hadde det vært fint om Brasil fikk spilt mot og slått erkefienden Argentina i en bronsefinale iallefall, som et plaster på såret. Dog så tror jeg egentlig Brasil hadde tapt den kampen også og bare blitt ytterligere ydmyket. Får håpe de slår Nederland da.. men det tror jeg heller ikke de gjør. Stakkars brasilianerne.

Takk og pris at vi slipper Hollywood stjernene fra Brasil og Nederland i finalen.

Viva Argentina dette klarer dere ta rotta på tyskerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lurven

Og si at Russland ikke er en stor fotballnasjon blir feil i mine øyne. Fotball er stort i Russland og landslaget (hvis man regner med Sovjet) har vunnet mer internasjonalt enn land som Portugal og Belgia. Er heller ikke lenge siden Belgia/Nederland og Portugal hadde stort mesterskap så synes ikke det gjør noe. Spesielt varmt er det vel heller ikke i Russland, ikke mer enn andre europeiske land.

Dog er Qatar et svært merkelig valg. Men er vel liten tvil om hvordan de fikk VM.

Sovjet har vunnet kun vunnet Em en gang for lenge siden, så de er vel ikke noen særlig stor fotballnasjon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og si at Russland ikke er en stor fotballnasjon blir feil i mine øyne. Fotball er stort i Russland og landslaget (hvis man regner med Sovjet) har vunnet mer internasjonalt enn land som Portugal og Belgia. Er heller ikke lenge siden Belgia/Nederland og Portugal hadde stort mesterskap så synes ikke det gjør noe. Spesielt varmt er det vel heller ikke i Russland, ikke mer enn andre europeiske land.

Dog er Qatar et svært merkelig valg. Men er vel liten tvil om hvordan de fikk VM.

Nå mente jeg ikke det var i Russland denne intense varmen er heller da. Men i Qatar. At de har fått VM er helt utrolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Russland blir helt greit. Liker virkelig ikke landet, men det er greit nok at de får VM de også. Fotball er stort der, det bor mange mennesker der, de vil klare å avholde et godt VM og de har ikke mindre fotballtradisjoner enn mange andre vertsnasjoner.

Qatar var åpenbart et resultat av smøring og korrupsjon, samt at de har planer om å bygge arenaene slik at de kan tas fra hverandre og settes opp (ikke som hele arenaer i full størrelse, men mindre) i U-land for å hjelpe fotballen der. Pr. nå vurderer spillselskapene det som litt over 50% sannsynlig at Qatar mister mesterskapet, så det er vel så sannsynlig at Qatar mister VM som at de beholder det. Hvis det skulle bli i Qatar er det allerede enighet om å spille mesterskapet sent på høsten i stedet for om sommeren.



Anonymous poster hash: c0b66...0ff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sovjet har vunnet kun vunnet Em en gang for lenge siden, så de er vel ikke noen særlig stor fotballnasjon

Vel Nederland har også bare kunn vunne EM en gang. Vil du si at Nedrland er en liten fotballnasjon ?

Anonymous poster hash: c64e3...d8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel Nederland har også bare kunn vunne EM en gang. Vil du si at Nedrland er en liten fotballnasjon ?

Anonymous poster hash: c64e3...d8d

For en idiotisk kommentar. Sjekk VM-resultatene til Nederland opp gjennom historien. Sammenlign med Sovjet/Russland. Se om du klarer å finne noen forskjell.

Anonymous poster hash: 8f892...e02

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For en idiotisk kommentar. Sjekk VM-resultatene til Nederland opp gjennom historien. Sammenlign med Sovjet/Russland. Se om du klarer å finne noen forskjell.

Anonymous poster hash: 8f892...e02

Beklager jeg diskuterer ikke på barnehagenivå. Bli voksen så kan vi diskutere.

Anonymous poster hash: c64e3...d8d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sovjet har vunnet kun vunnet Em en gang for lenge siden, så de er vel ikke noen særlig stor fotballnasjon

Belgia og Portugal har null internasjonale mesterskap. Belgia har en 4 plass fra VM i 86 som best. Portugal har bronsje fra VM i 66 og sølv fra EM på hjemmebane i 04. Sovjet/Russland har flere EM sølv senest i 88. Og var og i semifinalen i EM var vel for 6 år siden. Så å hevde at Russland ikke er noen stor fotballnasjon og så i stedet trekke frem Belgia og Portugal blir helt på trynet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lurven

Vel Nederland har også bare kunn vunne EM en gang. Vil du si at Nedrland er en liten fotballnasjon ?

Anonymous poster hash: c64e3...d8d

Nei men de har vært i 3 vm finaler, og en del semifinaler i em og vm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest lurven

Belgia og Portugal har null internasjonale mesterskap. Belgia har en 4 plass fra VM i 86 som best. Portugal har bronsje fra VM i 66 og sølv fra EM på hjemmebane i 04. Sovjet/Russland har flere EM sølv senest i 88. Og var og i semifinalen i EM var vel for 6 år siden. Så å hevde at Russland ikke er noen stor fotballnasjon og så i stedet trekke frem Belgia og Portugal blir helt på trynet.

Belgia og portugal er ingen stor fotballnasjon i likhet med russland, de ligger i sjiktet under de største

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Belgia og portugal er ingen stor fotballnasjon i likhet med russland, de ligger i sjiktet under de største

Kanskje du burde lese det innlegget jeg opprinnelig svarte på!!!

For jeg svarte på et innlegg av Sitronmelis hvor hun ikke kunne skjønne hvorfor små fotballnasjoner som Russland og Qatar fikk VM Når blant annet Portugal (sammen med Spania) og Belgia (sammen med Nederland) søkte. Og da svarte jeg som rett er at Russland er minst like stor om ikke større fotballnasjon enn både Belgia og Portugal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager jeg diskuterer ikke på barnehagenivå. Bli voksen så kan vi diskutere.

Anonymous poster hash: c64e3...d8d

Hehe! Den debatten tapte du så det sang.

Anonymous poster hash: 8f892...e02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt av en start. Feilaktig straffe og gult i stedet for rødt og nå et offsidemål. Forferdelig dårlig dømming så langt, og jeg klandrer linjedommer vel så mye som hoveddommer. Brasil virker uansett fortsatt sjokkskadet, og de har nå ni baklengs på under en og en kvart kamp.

Hva tenker andre?



Anonymous poster hash: c0b66...0ff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...