Gå til innhold

Presentasjon og ingen selvtillit


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal presentere en oppgave til uka. Problemet mitt er at jeg i tillegg til å være veldig sjenert, tror at oppgaven er veldig dårlig. Jeg er veldig flau over mye jeg har skrevet. Dermed er jeg vanvittig demotivert mtp på å forberede presentasjonen, da jeg bare ser for meg publikums negative kroppsspråk og at det ikke er noe vits i å prøve å legge den frem som om den skulle være bra. Mao at jeg vil fremstå som en idiot om jeg står å snakker om en dårlig oppgave med full selvtillit og engasjement. Jeg tror ikke jeg engang kommer til å tørre å se publikum i øynene, bare gå fort igjennom og dø av skam innvendig.

Jeg sitter bare å stirrer blankt ut i lufta. Er det noen som har noen tips? Ser jo selv at dette blir en veldig negativ innstilling og at jeg ikke kommer noen vei med det.

Blir veldig glad om noen har noen forslag til hvordan jeg kan løse det.



Anonymous poster hash: feb15...c62
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med å forbedre oppgaven?



Anonymous poster hash: 539a2...987
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å forbedre oppgaven?

Anonymous poster hash: 539a2...987

Den er allerede levert og karaktersatt, får vite resultatet etter presentasjonen.

Anonymous poster hash: feb15...c62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er allerede levert og karaktersatt, får vite resultatet etter presentasjonen.

Anonymous poster hash: feb15...c62

Da bør du nesten bare legge fra deg tankene dine. Ikke tenk på hva alle de andre vil tenke om presentasjonen din. Det er utrolig ødeleggende for deg. Øv deg godt, gjerne foran speilet, og lat som om du har selvtillit. Jeg synes at en presentasjon er mye bedre når den personen som holder foredraget er selvsikker og får kontakt med publikum. Dette er veldig viktig. Det er når man er ekstremt usikker og holder en elendig presentasjon at publikum synes synd på deg og håper at det snart er ferdig.

Det går nok bra skal du se! Hva er dette snakk om egentlig? Universitet?

Anonymous poster hash: 539a2...987

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da bør du nesten bare legge fra deg tankene dine. Ikke tenk på hva alle de andre vil tenke om presentasjonen din. Det er utrolig ødeleggende for deg. Øv deg godt, gjerne foran speilet, og lat som om du har selvtillit. Jeg synes at en presentasjon er mye bedre når den personen som holder foredraget er selvsikker og får kontakt med publikum. Dette er veldig viktig. Det er når man er ekstremt usikker og holder en elendig presentasjon at publikum synes synd på deg og håper at det snart er ferdig.

Det går nok bra skal du se! Hva er dette snakk om egentlig? Universitet?

Anonymous poster hash: 539a2...987

Takk for gode tips. Jeg øver meg selv på å si stopp når de negative tankene dukker opp. Det er snakk om masteroppgaven. Tror jeg har brent meg litt ut under arbeidet og blir dermed lettere selvkritisk og negativ. :)

Anonymous poster hash: feb15...c62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...