Gå til innhold

hva skal man si er sine negative egenskaper?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På intervju. Hva er dine 3 negative egenskaper?

Anonymous poster hash: 73930...bfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

-Blir lett distrahert om jeg ikke får jobbe i ro.

-Dårlig til å delegere arbeid/spørre om hjelp.

-Er sta.. og ikke alltid på den positive måten.



Anonymous poster hash: 1e337...d36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Jeg har har hatt problemer med å be om hjelp fordi jeg gjerne vil klare alt selv. Er klar over problemet og jobber med saken

2. Kan være dårlig på og si nei fordi jeg gjerne vil hjelpe alle, men det er ikke alltids det lureste.

3. Kan være litt påståelig og sta og vise motstand til folk som mener jeg skal gjøre noe, når jeg selv er overbevist om at vedkommende tar feil.

Litt risky ting og si kanskje, men det er ærlig og viser i det minste at jeg er klar over "feilene". Har gitt meg 2 fine jobber tidligere, inkludert den jeg har nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelper det å forsøke å snakke seg vekk?

f.eks.: "Jeg er klar over mine svake sider, som jeg selvsagt jobber med å forbedre, men jeg liker heller å fokusere på det som jeg er god på." Og så snakke videre om det.

Anonymous poster hash: 6a469...cd0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Jeg er dårlig på å spørre

2. Er dårlig på å si nei

3. Kan la en dårlig dag påvirke humør (kommer da med eksempler, at bussen gikk for tidlig eller kø er ikke dårlig dag, lar det heller ikke påvirke når jeg kommer på jobb)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt viktig å ikke unngå det. Det er viktig for de som intervjuer at de har en som er klar over for sine svakheter. Det er viktig med refleksjon og innsikt i hvem man selv er.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å snakke det vekk er en dårlig side.. kanskje du kan si det?

-Jeg snakker gjerne vekk ubehagelige temaer

:)



Anonymous poster hash: 1e337...d36
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest alegria

Jeg sier bare at jeg ikke har noen negative egenskaper som er relevant for jobben. Det har iallfall de jeg har vært på intervju hos sagt har vært et bra svar.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier bare at jeg ikke har noen negative egenskaper som er relevant for jobben. Det har iallfall de jeg har vært på intervju hos sagt har vært et bra svar.

Dette ville jeg også ha sagt.

Anonymous poster hash: 31e45...dce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier bare at jeg ikke har noen negative egenskaper som er relevant for jobben. Det har iallfall de jeg har vært på intervju hos sagt har vært et bra svar.

Det tror jeg ikke at jeg hadde trodd på som sjef.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg ikke at jeg hadde trodd på som sjef.

Jeg har ingen negative egenskaper som er relevante for min eventuelle nye jobb. Jeg har selvfølgelig noen dårlige sider som alle andre, men dette vises da ikke nødvendigvis i jobben? I en klesbutikk f.eks., er man hyggelig, hjelpsom, ærlig og generelt gjør jobben sin, som forsåvidt er ganske enkel, holder da det i massevis.

Anonymous poster hash: 31e45...dce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen negative egenskaper som er relevante for min eventuelle nye jobb. Jeg har selvfølgelig noen dårlige sider som alle andre, men dette vises da ikke nødvendigvis i jobben? I en klesbutikk f.eks., er man hyggelig, hjelpsom, ærlig og generelt gjør jobben sin, som forsåvidt er ganske enkel, holder da det i massevis.

Anonymous poster hash: 31e45...dce

Hadde det vært for en klesbutikk eller andre serviceyrker så hadde jeg iallefall ikke trodd på det. Har selv jobbet i serviceyrker i mange år, og har enda ikke hatt en kollega som ikke har hatt noen negative sider (som påvirker jobben).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest alegria

Det tror jeg ikke at jeg hadde trodd på som sjef.

Har alltid fått jobb på intervjuer der jeg har sagt det. Og jeg har ikke hatt noen negative egenskaper som er relevante for jobbene jeg har hatt/kommet på intervju for, faktisk.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er jobben din?

I mange yrker kan det være lurt å si at man har utålmodig som negativ egenskap. Men klart det slår feil ut om jobben handler om mennesker.



Anonymous poster hash: 42009...bf9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emeldina

Det finnes ikke positive eller negative egenskaper, men god og dårlig timing! ;)

Endret av Emeldina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Alle sier utålmodig eller for hardtarbeidende eller for fokusert. Ikke dra den. Det er jo en klisje, er t.o.m. brukt av han idiotsjefen i "The Office". Ikke si at du er "dårlig til å si nei".

Jeg ville enten valgt en reell negativ side men utbrodert med at du jobber med den og vil snu egenskapen til noe positivt. Eller velge en negativ ting som ikke hindrer deg i utfore jobben godt og nevne det.

Heldigvis har endel sjefer med litt erfaring sluttet å be om negative sider. De vet at de fleste ikke vil si hva deres virkelig negative sider egentlig er og enten sier noe annet eller unngår det fullstendig.

Men noen tviholder likevel på denne retorikken og da ville jeg heller sagt noe oppriktig og i det minste gi inntrykk av at du kan stå opp for deg selv og du er reflektert nok til å tenke over egne egenskaper og jobbe med dem.



Anonymous poster hash: 779dd...cc5
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er best å være så ærlig som mulig.

Jeg er distré og vimsete (syns disse går på det samme).

Jeg er klønete

Jeg jobber best med rot rundt meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle sier utålmodig eller for hardtarbeidende eller for fokusert. Ikke dra den. Det er jo en klisje, er t.o.m. brukt av han idiotsjefen i "The Office". Ikke si at du er "dårlig til å si nei".

Anonymous poster hash: 779dd...cc5

Jeg som sa utålmodig, og vet at alle drar den. Men synes ikke at man skal slutte å gi det av den grunn. Bedre å safe og ikke skille seg ut på et spørsmål om negative sider, er jo ingen som vil at arbeidsgiveren skal huske svaret du ga på et slikt spørsmål.

Anonymous poster hash: 42009...bf9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det faktisk noen som biter på BS linjer som "Jeg jobber for mye", "Blir for opphengt i prosjekter" osv?



Anonymous poster hash: 0205b...4b7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...