Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg skal operere ut en visdomstann til uken, noe jeg gruer meg veldig til. Har tannlegeskrekk fra før av, så at jeg faktisk må operere hos en tannlege hjelper ikke på dette. Jeg har tenkt til å ringe fastlegen min og høre om jeg kan få resept på Sobril. Min mor går på dette, og jeg har tidligere fått en Sobril av henne når jeg skulle til tannlegen, med god effekt. Kan jeg få resept på dette legemiddelet over telefon, eller må jeg ha en legetime? Min vanlige fastlege har permisjon, så jeg har fått en imidlertidig lege som har tatt over alle pasientene. Jeg har aldri vært hos han før. Tenker at siden Sobril er et B-preparat og jeg aldri har hatt resept på dette, så kan det være vanskeligere å få det per telefon. Hva tror dere? Spør av ren nysgjerrighet, og gjerne deres erfaringer :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tannleger kan også skrive ut beroligende i forbindelse med at du skal dit for tannbehandling.

Anonymous poster hash: 5c438...aee
Skrevet

Må jeg ringe dem på forhånd da? Har time 12 juni og siden det er pinse kan jeg ikke høre med noen før 10

AnonymBruker
Skrevet

Må jeg ringe dem på forhånd da? Har time 12 juni og siden det er pinse kan jeg ikke høre med noen før 10

Du bør nok ringe på tirsdag og spørre om tannlegen kan skrive ut resept til deg. Jeg har selv fått reseopt på tilsvarende medisin hos tannlege, for engangsbruk før timen.

Anonymous poster hash: 5c438...aee

Skrevet

Tror de fleste oppegående leger er kritisk til å skrive ut B-preparater i utgangspunktet, så å få resept via telefon er nok helt uaktuelt.

Skrevet

Jeg skal operere ut en visdomstann til uken, noe jeg gruer meg veldig til. Har tannlegeskrekk fra før av, så at jeg faktisk må operere hos en tannlege hjelper ikke på dette. Jeg har tenkt til å ringe fastlegen min og høre om jeg kan få resept på Sobril. Min mor går på dette, og jeg har tidligere fått en Sobril av henne når jeg skulle til tannlegen, med god effekt. Kan jeg få resept på dette legemiddelet over telefon, eller må jeg ha en legetime? Min vanlige fastlege har permisjon, så jeg har fått en imidlertidig lege som har tatt over alle pasientene. Jeg har aldri vært hos han før. Tenker at siden Sobril er et B-preparat og jeg aldri har hatt resept på dette, så kan det være vanskeligere å få det per telefon. Hva tror dere? Spør av ren nysgjerrighet, og gjerne deres erfaringer :)

Da du aldri har hatt resept på det før, og ikke en gang kjenner legen din, så er det nok vanskelig uten at du ber om en time først. Men som det nevnes av en annen her inne så kan også tannlegen skrive ut slike resepter. Du bør ringe tannlegen på tirsdag så får du sikkert en resept på det.

Tror de fleste oppegående leger er kritisk til å skrive ut B-preparater i utgangspunktet, så å få resept via telefon er nok helt uaktuelt.

Det kan komme an på hva det gjelder. Er det et preparat man har fått før skal det gå greit over telefon, men her er det snakk om noe TS ikke har fått fra legen før, så da går det nok ikke over telefon til fastlegen. Men siden dette gjelder tannlege-time kan også tannlegen ordne med en sånn resept :)

Skrevet

Kan ikke legen også skrive ut engangsbruk?

Skrevet

Det er helt vanlig at tannlegen har slike på kontoret, det er bare å møte opp litt tiidlig så den rekker å virke. Men ring å hør hos tannlegen på tirsdag morgen.

AnonymBruker
Skrevet

Det er helt vanlig at tannlegen har slike på kontoret, det er bare å møte opp litt tiidlig så den rekker å virke. Men ring å hør hos tannlegen på tirsdag morgen.

Sobril har max serumkonsentrasjon etter 2-4 timer, så det er noe man bør ta en stund før timen. Vival derimot virker raskere.

Anonymous poster hash: c044f...826

Skrevet

Du kan ringe tannlegen på tirsdag og fortelle om tannlegeskrekken, og be om noe beroligende. Alle tannleger gir ut det til de som trenger det. Du må mest sannsynlig møte opp ei stund før timen sånn at tabletten rekker å virke. Noen gir ut på forhånd sånn at du tar beroligende hjemme og slipper å sitte på venterommet og vente på virkningen av tabletten (hvis du tar tabletten hjemme så bør du få noen til å kjøre deg til tannlegen, evt gå eller ta buss)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...