Gå til innhold

Ville du ringt politiet?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg møtte et dillemma tidligere i dag, og jeg lurer nå på om jeg tok den rette avgjørelsen.

En ung jente (X) kontaktet en bekjent (Y) pr sms/chat, og fortalte at hun ville ta livet sitt.

Y hadde kun møtt jenta en gang, bor i en annen by, kjenner ikke foreldre, venner, eller noen andre som kunne kontaktes.

Etter en lengre samtale ble Y veldig bekymret, men hun klarte ikke avgjøre om det var et reelt rop om hjelp, eller om det var spill for oppmerksomhet, og ba meg om råd.

Som sagt er jeg usikker på om jeg tok den rette avgjørelsen, og vil gjerne høre hva andre ville gjort i samme situasjon.

Anonymous poster hash: cf614...540
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ringt politiet.

AnonymBruker
Skrevet

Eh, hvilken avgjørelse tok du?

Anonymous poster hash: 070e4...9b9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ringt politiet.

Enig

Anonymous poster hash: b0584...727

Skrevet

Politiet. Definitivt. Selv om det bare skulle være et rop om ulv.

Gjest Blomst83
Skrevet

Politiet. Definitivt. Selv om det bare skulle være et rop om ulv.

Støtter denne! Alltid bedre med en gang for mye enn en gang for lite.

Skrevet

Støtter denne! Alltid bedre med en gang for mye enn en gang for lite.

Ja, det var det jeg også tenkte. Om det skulle være for å få oppmerksomhet, ville jo det at politiet dukket opp føre til at hun kanskje innser noe viktig. Og om det ikke er ulverop, så får hun hjelp. Forhåpentligvis.

AnonymBruker
Skrevet

Ringt politiet. Var selv vitne til ei jente som hang utenfor ei bru i byen her en dag, der det var liten sjanse for å dø om hun hoppet, og 100% sikkert at noen ville oppdage henne med en gang. Jeg ringte politiet tvert, selv om jeg skjønte at det var et rop om oppmerksomhet.

Anonymous poster hash: 37083...b51
AnonymBruker
Skrevet

jeg ringte politet en gang ved et lignende tilfelle. angrer ikke den dag i dag .

Anonymous poster hash: b57c2...898
Gjest Jørild
Skrevet

Vi teorien ville jeg ringt politiet, men i praksis er jeg ikke sikker. Man nøler gjerne mer en man skulle ønske.

AnonymBruker
Skrevet

Eh, hvilken avgjørelse tok du?

Anonymous poster hash: 070e4...9b9

Beklager at jeg var litt uklar.

Jeg ringte politiet.

Y har holdt samtalen i gang i timesvis nå, for å holde henne rolig inntil X fikk hjelp, men ingen har visst tatt kontakt med henne ennå.

For bare noen minutter siden skrev X at hun hadde bestemt seg for å gjennomføre det, så jeg ringte på nytt igjen da, og da fortalte politiet at de hadde vært i kontakt med foreldrene hennes og at hun var ivaretatt, men likevel fortsetter hun å skrive selvmordsmeldinger til Y.

Det er skremmende!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er fremdeles i tvil siden meldingene fortsetter å komme, men jeg ser ikke hva jeg kunne gjort annerledes.

Takk for at dere ga meg bekreftelsen på at jeg ikke gjorde noe galt i det minste.

Skrevet

Jeg er fremdeles i tvil siden meldingene fortsetter å komme, men jeg ser ikke hva jeg kunne gjort annerledes.

Takk for at dere ga meg bekreftelsen på at jeg ikke gjorde noe galt i det minste.

Du gjorde det riktige.

Skrevet

Du har gjort alt du kunne i dette tilfellet.

Skrevet

Du gjorde absolutt det riktige.... Håper jenta får hjelp :/

AnonymBruker
Skrevet

Du gjorde det riktige! Jeg ville også kontaktet politiet.

Anonymous poster hash: 0177c...4ba

AnonymBruker
Skrevet

Takk for støtten!

Nå har jeg fått bekreftet at hun får kyndig hjelp, men siden meldingene fortsatt kommer til Y, har jeg anbefalt Y å blokkere henne for å beskytte seg selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...