Gå til innhold

I norges land, der hvor alt går an.............


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Ja den assosiasjonen fikk jeg da jeg reflekterte over saken med flykaprerne og deres oppholdstilatelse. Jeg har bladd med litt rund her for å se om noen debatterer dette, men har enda ikke funnet linken.......

Har jeg oversett den, eller er dette et tema som ingen vil diskutere.

Jeg er lettere frustrert over hvor dumme og godtroende vi er her i Norge. Vel, er det vanskelig sak. Men, jeg tenker på de singnalene vi sendere ut til andre land og ikke minst til de som absolutt kunne tenkte seg å kapre et fly for å unnslippe hjemlandet.

Er vi dumsnille eller er vi bare humanitære?? :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det som er galskap unge Care.....er at svært få mennesker ser ut til å forstå den nød det må være, - å gå så langt at man ser seg nødt til å kapre et fly.....

Hvis ikke dette beviser den vestlige verdens arroganse så vet ikke jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Er både for og imot jeg....

Skal man sette et eksempel for andre bør de hives ut, hvorfor skal man kunne kapre seg inn i et land?

Men på den annen side: Waco har et godt poeng, og de har tross alt sonet straffen sin. og iallefall den ene av de har kone og barn i norge. Er det humant å splitte dem?

Men da kan man igjen si at ti års fengsel er noe mange ville risikert for å komme til norge....

Det er veldig mange sider av denne saken...

Ikke innlogget Pamelle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man kaprer et fly, er man terrorist.

Enten man er fra det mest stakkarslige østen eller ikke.

Du setter uskyldige menneskers liv i fare og fortjener grusom straff.

Selvfølgelig skal ikke norkse myndigheter godta alle de mulige unnskyldninger de kan finne på.

De må ut.

Herregud, hva slags verden skaper vi ellers?

Uansette situasjon. Et godt menneske har grenser. Setter grenser helt til siste slutt.

Om det har med stolhet, ømhet,intelligens eller omtanke å gjøre,vet jeg ikke, men det er et tankekors at noen alltid redder og noen alltid terroriserer.

Uansett livssituasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pinocchio, alle de tingene du ramser opp tilsier at vi burde åpnet grensene istedetfor å stenge dem....

...dersom vi hadde hatt åpne grenser ville heller ingen flykapra....men slike enkle ting er visst vanskelig å forstå for enkelte....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fiona :roll:

Kjære, snille Waco.

Jeg beundrer mennesker som deg, som alltid søker det gode i mennesker, og prøver å forklare forkastelig oppførsel med et vondt liv. Det du derimot ikke nevner et ord om er den redselen og fortvilesen passasjerene på det kaprede flyet følte da ugjerningen foregikk.

Dessuten trenger du ikke være undertrykt for å være ond. Osama Bin Laden er et perfekt eksempel på dette, han kommer fra en av de mest velstående familiene i Saudi-Arabia.

Poenget mitt er at vi nordmenn bruker så mye tid til å forklare og forstå de onde at vi rett og slett glemmer de stakkars ofrene. :(

Med vennlig hilsen

Fiona :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

... Men hva om då faktisk hadde blitt henrettet i hjemlandet sitt, er ikke vi medskyldige i det? er det humant fra et foregående i-land?

ER de flykaprere eller VAR de kaprere?

Denne saken har to sider ja!.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiona....

Jeg oppmuntrer ikke til flykapring, men den REDSELEN femti mennesker fikk ombord i flyet er INGENTING imot den FORAKTEN den rike del av verden viser jordas majoritet av befolkning.

Dersom vi kunne ÅPNET grensene, ville heller ikke flykapringen av skjedd....

Det handler vel om å tenke årsak/virkning... skjønner at det er vanskelig å forstå for noen....

Angående BinLaden, det er ikke BEVIST han han sto bak 9/11.

Waco

...noenganger blir jeg rett og slett flau...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det jo vært diskusjoner om ektheten av disse videone, en ting er at han støttet dem økomomisk, noe annet er om han sto BAK (u)gjerningene.

For å være helt ærlig har ikke jeg mye lit til amerikansk etterettning. Og vi må ikke glemme at Oklahoma bomben fikk også BinLaden skylden for.... først i ettertid ble en hvit amerikaner henrettet for bombeeksplosjonene.

Waco

...tydelig at noen setter sin dømmekraft til CNN.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sporer vi vel litt av her men:

Dersom en lærer opp folk i terrorisme, sender dem ut med beskjed om å finne på F..skap, da er en medvirkende til det som skjer... Så er det en def. sak om en står bak /er ansvarlig.......

Og det er jo fakta at detet har skjedd i dette tilfellet. Video er imidlertid ikke noe bevis i disse dager..... skummelt hva som går an der ja!...

Det er imidlertid uomtviselig at Laden er leder, og de som begikk udådene var del av nettverket hans....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lasse jeg skjønner det blir feil å trene folk opp i terror, men man må også huske at det alltid er en årsak til at noen mennesker vil bedrive terror.

Hvorfor tror du palestinerne sprenger seg sjøl i lufta? Kan det kanskje ha en sammenheng med at israelerne skal bygge en trehundreogfemti kilometer lang el-gjerde for å bure palestinerne inne?

Det er feil med terror, med det er en MYE større feil å ikke finne ut årsakene til terror..... bekjempelse av terror er jo bare symptonbehandling.... la oss angripe sykdommen sier jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maiken (uinnlogget)

Dette vedtaket bør og vil forhåpentligvis bli omstøtt.

Av hensyn til både ansatte og passasjerer i lufta, så er jeg klinkeklar på at det minste som nå må gjøres er å få sendt disse menneskene ut av landet. For å si det som det er, så gir jeg en god lang f... i om disse personene får det mer ubekvemt enn de ville fått her i Norge. Jeg er mer opptatt av flysikkerhet enn at vi skal legge puter under armene på terrorister. Oppriktig talt.

Maiken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fiona :roll:

Min kjære venn, Wacko!

Jeg forstår palestinernes lidelse, men jeg forstår også jødenes. Jeg har null toleranse for vold og undertrykkelse, dette gjelder enten det er fra en jøde, palestiner, nordmann, kvinne, mann, homofil, heterofil - you name it!

Det finnes jøder og palestinere som respekterer hverandre og vil leve i fred. Disse er det synd på, for nettopp disse er ofre. Ikke selvmordsbomberne. Og vær så snill og ikke forsvar Bin Laden. Det blir for meg like patetisk som å forsvare Mao, Stalin eller Hitler.

Når det gjelder flykaprerne, så hadde den ene lovlig asyl i Russland, og bør derfor sendes dit. Vesten har ikke lukket seg for Iran, og andre terrorregimer, som for øvrig gjør mer skade på sin egen befolkning enn andre. Du kan ikke snakke om åpenhet når det gjelder terrorregimer. Ikke kan man samarbeide med syke maktherskere, og ikke ønsker de å samarbeide. De blåser i menneskeliv så lenge de har det bra. Problemet ligger nok ikke i vestens behandling av disse landene, men hvordan diktatorene SELV behandler sine medmennesker.

Når det er sagt er jeg mot dødsstraff, og jeg håper UDI gjør sitt beste for at det ikke skal skje med flykaprerne. Men deres ondskap skal ikke gi dem fordeler, derfor håper jeg det finnes en annen løsning.

Ha en god dag, kammerat!

Mvh Fiona :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fiona :roll:

Min kjære venn, Wacko!

Jeg forstår palestinernes lidelse, men jeg forstår også jødenes. Jeg har null toleranse for vold og undertrykkelse, dette gjelder enten det er fra en jøde, palestiner, nordmann, kvinne, mann, homofil, heterofil - you name it!

Det finnes jøder og palestinere som respekterer hverandre og vil leve i fred. Disse er det synd på, for nettopp disse er ofre. Ikke selvmordsbomberne. Og vær så snill og ikke forsvar Bin Laden. Det blir for meg like patetisk som å forsvare Mao, Stalin eller Hitler.

Når det gjelder flykaprerne, så hadde den ene lovlig asyl i Russland, og bør derfor sendes dit. Vesten har ikke lukket seg for Iran, og andre terrorregimer, som for øvrig gjør mer skade på sin egen befolkning enn andre. Du kan ikke snakke om åpenhet når det gjelder terrorregimer. Ikke kan man samarbeide med syke maktherskere, og ikke ønsker de å samarbeide. De blåser i menneskeliv så lenge de har det bra. Problemet ligger nok ikke i vestens behandling av disse landene, men hvordan diktatorene SELV behandler sine medmennesker.

Når det er sagt er jeg mot dødsstraff, og jeg håper UDI gjør sitt beste for at det ikke skal skje med flykaprerne. Men deres ondskap skal ikke gi dem fordeler, derfor håper jeg det finnes en annen løsning.

Ha en god dag, kammerat!

Mvh Fiona :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fionatull...

Ok, så det endelig løsning ser ut til at vesten TAR IMOT alle som vil komme hit?

Da fjerner vi flykapringer i fremtiden. Er du enig/uenig?

Eller mener du at det blir feil at mennesker som er født til denne planeten selv skal bestemme hvor dem vil bo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Waco.

Du argumenter og viser tanker som en som fortsatt, skal vi si,..er i støpeskjeen.

Mener ikke å være ekkel, men bare ærlig. Det gjelder ikke bare denne tråden, men generelt hvordan du velger å kommunisere.

Og også hvordan du svarer andre meninger.

Hvor gammel er du?

Helt seriøst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Anonymous

Det er helt ufattlig at disse menneskene får lov til å bli i Norge. Hvis ikke flykapring kan kalles terrorisme vet ikke jeg..... :o

Disse menneskene brukes det ressurser på for å legge forholdene til rette for at de skal bli her. Imens kastes integrerte barnefamiler ut av landet. At barna bare kan norsk og at mor og far er ute i arbeid tas ikke hensyn til.

Hvor er logikken??????????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...