Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei. Jeg er så frustrert..

I April 2013 fikk jeg vite at jeg hadde høyt stoffskifte, jeg begynte da på levaksin og Neo Marcazole. Nå tar jeg en levaksin og 6 Neo Marcazole om dagen å det gjør jeg fortsatt til dags dato! Problemet er at jeg har gått fra 55-75 kg siden jeg begynte på medisinen! Jeg gjør ikke noe anderledes før jeg begynte med medisin men vekten stiger å stiger! Jeg er mer i aktivitet en før, å jeg spiser mindre! Jeg føler jeg prøver hardt for å gå ned, men vekten bare stiger! Klærne mine passer ikke lengre, jeg vil ikke gå i bassenget med sønnen min engang siden jeg skjemmes så over hvordan jeg ser ut!

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, å ikke gjøre:/

Jeg har vurdert å slutte på medisin så jeg kan gå ned igjen, men da blir den den person jeg var før- stresset - sur - ukonsentrert osv, å det vil jeg ikke.

Men hva skal jeg gjøre?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du snakket med legen?

Anonymous poster hash: 55217...e3d
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du får antagelig for høy dose slik at du har endt opp med lavt stoffskifte istedet for et normalt et. Jeg ville tatt dette opp med legen og bedt om å få sjekket levaxinnivået med en blodprøve.

Anonymous poster hash: 62a7d...22e
Skrevet

Har du snakket med legen? Anonymous poster hash: 55217...e3d

Ja jeg har fortalt han at jeg ikke trives med dette som skjer, men fikk bare tilbake at jeg ser friakere ut.. Men hva nytter det når selvtilliten er på bånn:/

Skrevet

Du får antagelig for høy dose slik at du har endt opp med lavt stoffskifte istedet for et normalt et. Jeg ville tatt dette opp med legen og bedt om å få sjekket levaxinnivået med en blodprøve. Anonymous poster hash: 62a7d...22e

Ok, skal ta en telefon på Tirsdag! Samt så vurdere jeg å ta kontakt med sykehuset for å høre når jeg skal tilbake for en ny sjekk ang struma. Kommer til å ta dette opp med overlegen på sykehuset, da det er han som følger meg opp dær.

Skrevet

# Litt skrivefeil siden jeg har på ordboken#

Gjest Riskjeks
Skrevet

Når bruker en medisin fast, skal man alltid måle nivået i blodet hver sjette måned, oftere i starten. Er ikke dette gjort? Som AB over sier, har du nok for høy dose. Dårlig av legene å ikke følge deg opp!

AnonymBruker
Skrevet

Da stoffskiftet mitt var for høyt så tok jeg blodprøver hver måned. Du kan ikke slutte med medisin for det er farlig.

Jeg anbefaler deg Å lese deg opp på sykdommen din. Du må ha egen kunnskap. Anbefaler deg grupper på fb. Også de som er for lavt stoffskifte fordi de er mest aktive og problematikken er ikke ulik.

jeg hadde struma og graves. Gikk på samme medisin som deg, men fikk ingen endring på vekta.

Anonymous poster hash: 283d4...082

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...